A Valve a Steam szoftver disztribúciós rendszerének statisztikáira alapozza a véleményét. A statisztika szerint a játékosok 8%-a használ Windows Vista operációs rendszert, míg a 90%-uk még mindig a jól bevált Windows XP mellett teszi le a voksát. Azokban a rendszerekben, amelyek Steam szoftverrel rendelkeznek, mindössze 11%-os a DirectX 10-es hardver aránya, azaz a felhasználók 11%-a rendelkezik DirectX 10-es videokártyával. A helyet azért is rossz, mivel a DirectX 10-es hardver önmagában még nem garancia arra, hogy a felhasználó Windows Vista operációsrendszert használ: a DirectX 10-es hardver és a Windows Vista kombinációja a felhasználóknak csak mindössze 2,31%-ánál figyelhető meg. A Valve Software nem az egyetlen játékfejlesztő vállalat, amely ilyen véleménnyel van a DirectX 10-ről. Korábban John Carmack az id Software-től hasonló véleményt fogalmazott meg, amelynek lényege szintén az volt, hogy a DirectX 10 ideje még nem jött el.
Más szempontok figyelembevételével is születtek már vélemények. Jelenleg a konzolpiacon a két legmeghatározóbb konzol a PlayStation 3 és az Xbox 360 egyaránt DirectX9-es és ShaderModel 3-as támogatással bír, ennek értelmében a fejlesztők inkább erre a környezetre próbálnak játékokat írni, a DirectX 10-re történő váltást a többség még egyáltalán nem fontolgatja.
Egy másik erős érv a DirectX 10 ellen, hogy az első generációs videó processzorok nem rendelkeznek elegendő teljesítménnyel, ez néhány modern játékban megfigyelhető, amelyekben néhány DirectX 10-es "effektet" hívnak segítségül a készítők.
Egyes fejlesztői vélemények szerint a Microsoft rossz döntést hozott akkor, amikor a DirectX 10 használatát Windows Vista operációsrendszerhez kötötte.