Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Shadowrun: Hong Kong – Feng-shui és csi

  • Dátum | 2015.09.11 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Újabb kiegészítő érkezett a 2013 végén megjelent Shadowrun játékhoz. Csakúgy, mint a Shadowrun Returns és a Dragonfall esetében, a Hong Kongnál is a Kickstarterhez fordult a fejlesztő Harebrained Schemes, hogy el tudják készíteni az új kalandot. Ha még emlékeztek, mikor az első játékra gyűjtöttek, megkérdezték a közönséget, hogy mit szeretnétek, hol játszódjon az épp formálódó új sztori. Nos, akkor még nem tudtuk, hogy minden kívánságunk valóra válik, és gyakorlatilag csak a sorrendet döntöttük el. A legnépszerűbbnek bizonyult Seattle után kaptunk egy berlini kalandot, most pedig Hong Kongba látogathatunk el. Lássuk mit hozott össze a Shadowrun atyja, Jordan Weisman és csapata!


A játékok legfontosabb része nyílván a sztori, a nosztalgia és a mással össze nem hasonlítható Shadowrun hangulat. Főszereplőink mindig árnyvadászok, akik próbálnak nap mint nap túlélni, nagyvállalatok, óriási befolyással rendelkező sárkányok és maffiózók között lavírozva. Mindenbe beletörődtek már, tudják, hogy ők nem mások, mint eldobható eszközök a nagykutyák kezében. A világ olyan, amilyen, nem változtathatnak rajta, de nem restek odaszúrni a „rosszaknak”, ha van rá lehetőségük. A legtöbb sztori végére Ti, mint vadászok, már szinte elhiszitek, hogy most véghezvittetek valami fontosat, de aztán mindig arcul csap a keserű valóság, most is csak néhány statisztikán változtattatok néhány öltönyös nagykutya könyveiben. Az egyik nyert, a másik bukott, Ti pedig jobb ha örültök, hogy még éltek, és van a zsebetekben pár ezer nujen.


Ám mielőtt belefolynánk a történetbe, lássuk, hogy mi változott a keretben, vagyis magában a játékban, amely lényegében még mindig ugyanaz a körökre osztott stratégia, amit az előző két részben megismertünk.

Nos... nem sok. A Dragonfall Director’s Cutnál már úgy érezhettük, hogy minden, amit leginkább hiányoltunk a játékból, vagy lecseréltünk volna, már olyan, amilyennek lennie kell. A mentési rendszer nem annyira kötött, a companion rendszer sokkal mélyebb (egyrészt több sztorit kaptak, másrészt beleszólhatunk a képességeik fejlesztésébe), csiszoltabb az UI, valamint jött sok új szebb és jobb animáció. De változott némileg néhány játékmechanika is, így például a páncélok (armor) és az azok csökkentésére vonatkozó szabályok, valamint átláthatóbb lett a sebzések, és kritikus sebzések bevitelének működése nyílt terepen, illetve könnyű és nehéz fedezékek mögött. Még a fegyvereket is egész jól kiegyensúlyozták. Izgalmas közelharcossal játszani, hiszen az sosem szenved hátrányt a fedezékek miatt, így gyakrabban visz be kritikus sebzést. Persze cserébe az ellenség orrába kell állni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2015. 09. 19. 12:10
    A legegyszerűbb (főleg az elején): ahogy kijelzi, olvasd fel (hangosan), majd mondd vissza.
    Meglepően jól működik kb. 6 jegyig, több meg nem kell még hardon sem (bőven elég időt kapsz).
  • 7.
    2015. 09. 18. 10:34
    Esetleg megpróbálhatod "vizuálisan" megjegyezni, mint ahogy az okosfonok húzogatós PIN-kódja.. nem annyira gyakori, hogy kétszer egymás után ugyanazt a számot adja, így az "útvonalat" megjegyezve talán egyszerűbb, mint x random számjegyet..
    Nekem általában ~20 másodperc elég a "kód" megfejtéséhez 7-es alatt, a 9-es nehezebb ez tény, habár gyakran azokhoz lehet találni jelszót, így nem kell velük szórakozni.

    Amúgy ha "meatspace"-ben nincs gondod a riasztóval, nyugodtan mehetsz fejjel a falnak a Mátrixban, még Is0bellel sem volt gondom nemhogy saját felfejlesztett deckerrel.. És így ha gyorsan kell kikapcsolni valamit csata közben, már nem lesz semmi ami az utadat állja. Miután egyszer kisöpörted a védelmet, nem termelődik újra.
  • 6.
    2015. 09. 18. 09:27
    A mátrixos számmegjegyzős részhez van valami jó tipp? Késő éjszaka játszok, alvás helyett, az 5 számjegy már néha sok... egyelőre firkálok papírra, de lehet előkészítek egy számológépet...
  • 5.
    2015. 09. 14. 21:00
    Racter nagyon beteg, én személy szerint imádtam a karakterét (+ahogy Koschei reagál miközben beszélgetünk). Ráadásul csatában tényleg az egyik legerősebb karaker.
    Duncan igazi pain in the *ss, rengeteget rinyál (itt is jól dolgoztak az írók, néha kiakadtam, hogy hogy lehet valaki ekkor sírógép...), de végén nagyon erős crowd-control karakterré válik (+ a magnetic kar epic...).
    Szerintem azért túlzás azt állítani, hogy a mellékszálak nem kapcsolódnak: a feng-shuis quest magyaráz, sok későbbi segítséget szerezhetünk etc. (lásd monster squad...).
    A duma néha tényleg túlzás, van olyan pálya, ahol ezzel poénkodtak is...
  • 4.
    2015. 09. 11. 14:29
    Köszi a cikket és kommentet Potkenynek.

    Tervezem a megvételét ( én HKra szavaztam anno ) és ha igaz ez a kb 40 óra játékidő akkor még jó is lehet. A Returnsben pont ez okozott csalódást - még ha kimérten is játszottam, akkor is végigfutottam 4-6 óra alatt max.

    Igen, az előző kettő megjelent tabletre is! A Dragonfall menetében már érződött, hogy szempont volt a koppintós irányítás.
  • 3.
    2015. 09. 11. 13:34
    A kickstarter oldalukon azt írták, hogy nem tervezik tabletre, "PC-only"

    PC Only Release

    Shadowrun: Hong Kong is being developed for Windows, Mac, and Linux operating systems only. We have elected to focus all our efforts on PC in order to deliver the best game we can without the current processing and memory limitations of tablets. This focus allows us to have higher-fidelity visuals, larger map sizes, and more stuff on screen.


    Nincs tabletem, így nem tudom kipróbálni, de valahogy kétlem, hogy tényleg élvezhetően futna tableten a PC-s verzió.

    Szerk.: Ha jól emlékszem/wikizem, az előző "kettő" (Returns és Dragonfall) viszont megjelent tabletre (mint ios és nandroid), ha mindenképp azon szeretnél játszani hasonlóval, lehetséges.
  • 2.
    2015. 09. 11. 13:02
    szerintetek eg ytableten elmegy ez?
  • 1.
    2015. 09. 11. 09:30
    A króm nagyot változott, aki szeretett volna Krómember lenni az most kiélheti vágyait, ez eddig szinte lehetetlen volt (mármint a Returnsben és a Dragonfallban). Tudsz választani többféle "támadó" krómot (pl. pengeujjak, "ostor" ami távolsági! ), vannak hozzájuk képességek/követelmények is, élvezetesebb lett használni őket.

    Nekem kicsit kevés benne a háttérzene, sokszor éreztem úgy, hogy a "semmit" hallgatom miközben félórákat olvasom a párbeszédeket (amik élvezetesek, különösen a BBS! Azokat nem szabad kihagyni ), hiába van meg az OST, valahogy a Dragonfall zenéi nekem jobban tetszenek.. Kár, mert vártam hogy mit tudnak kihozni a keleti stílusból.

    A mátrix nekem kissé vegyes, az előző részeket szerettem laptopon játszani, nem kellett egeret használnom, míg most ez kevésbé lehetséges. A "kerdül el őket" minijáték a ludas, habár futás gyorsító programmal és egy kis türelemmel nem nehezek, egér nélkül frusztráló tud lenni.

    Én csak egyszer futottam bele komolyabb hibába, az egyik ajtó nem nyílt ki és semmit sem lehetett csinálni a zárt szobában.. Szerencsére vannak beépített Dev-"cheatek" mint teleport, így nem akasztott meg sokáig, csak pár óra volt míg rájöttem, hogy nincs más megoldás...

    Összességében egyetértek a cikkel, a 7-8/10 reális.