Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Project CARS - Befejezetlen projekt

  • Dátum | 2015.05.31 21:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Be kell vallanom, a kezdetek óta nem tudom hova tenni a Project CARS-t. A játék fejlesztése eleve úgy kezdődött annak idején, mint talán semmilyen más játéké korábban. A Need for Speed: Shiftért felelős Slightly Mad Studios ki akart törni a nagy kiadók árnyékából, és elkészíteni álmai autós játékát. Ehhez pedig a közönség segítségét kérte, akik láthatóan kaptak a lehetőségen. Ez ugyanis nem mindennapi lehetőség volt: a stúdió nem a Kickstarthez, vagy más, közösségi finanszírozási formához fordult, hanem azt ígérte, hogy aki befektet a játékba, az később részesedést kap a profitból.

De ez még nem minden, a rajongók ugyanis nem csak pénzt adhattak a fejlesztésbe, hanem besegíthettek a konkrét munkálatokba is, legyen szó modellezésről, vagy akár marketingről. A Project CARS tehát már ebből a szempontból is egyedi jelenség, viszont az évek során rengeteg dolog megváltozott: ami eredetileg kizárólag keményvonalas PC-s szimulátornak indult, azt később bejelentették konzolokra, majd az új konzolok megjelenésével eltörölték a régiek portjait, és ugyan beígérték a Wii U-s változatot, úgy tűnik, hogy ez sem fog megvalósulni. Úgy érezni tehát, hogy hiába a közösség, a Slightly Mad kicsit többet vállalt, mint amit teljesíteni tud.


Nem véletlen, hogy a játék majdnem másfél évet késett az eredetileg megszellőztetett megjelenési dátumhoz képest, mint ahogy valószínűleg az sem véletlen, hogy végül kellett egy kiadó is, amit szerencsére sikerült is találni, a Bandai Namco ugrott be segíteni. A Project CARS tehát végül elkészült és megjelent, de a játékot feltelepítve és elindítva sok dolog eszembe jutott, csak éppen a "kész" és a "végleges" szavak nem. Találó tehát a játék címe, amit szerintem direkt nem változtattak meg: ez egy projekt, aminek még közel sincs vége. Én inkább egy platformként tekintek rá. Egy fantasztikus platformként, amire ténylegesen lehet építkezni a következő években, és ha a fejlesztők jól csinálják, a Project CARS hosszú ideig ott lehet a legjobb szimulátorok között.

Azt is érdemes megjegyezni, hogy a játékot Xbox One-on teszteltem, de érezni rajta, hogy egész egyszerűen a PC-re termett, ott van igazán otthon. A Project CARS ugyanis egyáltalán nem úgy működik, mint a konzolok két nagy versenyjáték-sorozata, a Gran Turismo és a Forza Motorsport, mondhatnám azt is, hogy egyszerűen nem konzolos játék. Míg azok egyértelműen az érthetőségre és a szórakoztatásra vannak kigyúrva, meg a könnyű kezelhetőségre és a hozzáférhetőségre, addig a Project CARS esetében ez nem feltétlenül adott. Inkább olyan, mint egy nagy homokozó, ahonnan neked kell kitúrnod a szórakoztatásodra oda rejtett játékokat, ez a fajta állítgatós, testreszabós, finomhangolós hozzáállás pedig sokkal inkább jellemző az olyan keményvonalas PC-s szimulátorokra, mint az iRacing vagy a Live for Speed, mint sem a konzolos sim-arcade társaikra.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 27.
    2015. 06. 03. 15:25
    Meglehet fogni a csúszásokat tegnap szórakoztam [LINK]
  • 26.
    2015. 06. 02. 23:56
    Na akkor egy kis FAQ:

    Miért konzolon teszteltétek?

    Egész egyszerűen azért, mert a magyar terjesztőtől erre a platformra kaptunk tesztpéldányt. Előfordul, hogy alkalmunk nyílik több platformon is kipróbálni egy-egy címet, de ez a ritkább. Most Xbox One példányt kaptunk, ennyi a történet.
  • 25.
    2015. 06. 02. 22:24
    AMD felhasználóknak ajánlom ezt: 15.200.1038.0 driver

    Módosított driver, csak 64 bitre, Win 7 és 8.1... A durva akadások eltűntek, 1-2 apró akad még azért, de már messze nem olyan vészes, ráadásul max beállításon, igaz MSAA nélkül. Esőben viszont ezzel is halott ügy, 32 autóval durván akad, de ha 4-5 van a látótérben már akkor is.
  • 24.
    2015. 06. 02. 21:54
    lehet több fogalmam van a GT autó viselkedéséről mint a nagy, áhított Project CARS-nak
  • 23.
    2015. 06. 02. 17:49
    Oh, éééértem. Pedig itt iPonon többet tesztelnek konzolon, mint PC-n, úgy vettem észre. Valahogy meg is értem, példának okáért elég az 576 Konzol újságot emlegetni. Inkább belesűrítettek a Kbyte-ba egy kis konzolrészt.
  • 22.
    2015. 06. 02. 16:21
    Épp ez az, hogy van igény, csak a PC dominancia miatt a kielégítése marad el. Így pedig sokaknak eszükbe sem jut a konzol, mint alternatív játékplatform, mert nem hall róla (eleget), vagy ha igen, azt is a PC mustard rice-tól, pedig nagyon sokaknak több mint megfelelő volna.
  • 21.
    2015. 06. 02. 14:29
    Ha nincs valamire igény, mint az a hozzászólásodból (elvileg) kiderül, akkor pont, hogy azzal nem célszerű foglalkozni.

    Megjegyzem, nekem édes mindegy, miről tesztelik.
  • 20.
    2015. 06. 02. 11:13
    A magyar játékpiac nagyon PC központú, a játékoskultúrából pedig majdnem teljesen hiányzik a konzol. Szerintem direkt jó, ha egyszer-egyszer inkább a konzolok kapnak figyelmet.
  • 19.
    2015. 06. 02. 10:32
    "Én sem értettem, miért konzolon kellett tesztelni. "

    Mért nem? Attól hogy egy "pc-s játék" még konzolon is pénzt kérnek érte. Lehet valakit az érdekel hogy konzolon milyen. Ha szar akkor lehet nem veszi meg.
  • 18.
    2015. 06. 02. 07:06
    A játék hozta amit kellett. Sőt még többet is Ami miatt meg duzzogtok, az csupán a túl magas elvárások. ("Nincs árnyéka a pályán kívüli fának úristen" "Egy GT autót nem is ilyen vezetni." ( WTF, ilyen sokan vezettek GT autót ?! ) )
    Konzolos tapasztalatok nálam kimerülnek a Forzánál, így azokhoz nem hasonlítom, de kormánnyal iszonyatosan jó, így PC fronton viszi a pálmát. (rég hiányzott már egy erre a platformra is)
    Hogy szimulátor-e? Nos a MarioCart Arcade, a GRID kellemes elegye az arcade és a simulatornak, Szóval ezekhez hasonlítva, ha nem is simulator, akkor is ez áll hozzá a legközelebb

    Hogy meg éri-e a pénzét? Hmmmm... ilyen kevés tartalommal nyilván nem
    (És mivel az Assetto Corsa nem kapja meg a megérdemelt figyelmet, így a közeljövőben a monopól helyzete miatt szerintem marad is ez az ár. Bár ne legyen igazam. ^^ )
  • 17.
    2015. 06. 01. 21:49
    srácok, olyat ne állítsatok már, hogy ez a játék szimulátor. ez nem szimulátor. a játék valahol az árkád és szimulátor játékok köztes távolságában áll. de inkább az árkádhoz van közelebb. kormánnyal játszottam, gépen, és igen nehéz kifordulni a kocsival, kanyar közben padlóféket simán elbírja a GT3-as kocsi ami magában is hülyeség. meg amíg nyomvonal van és joyyal írányítható, semmiféleképpen nem beszélhetünk szimről.
    próbáljátok ki a Live for Speed-et, vagy iRacing-et. ezeknél már inkább lehet beszélni szimulátorról.
  • 16.
    2015. 06. 01. 20:23
    Hú de kemény vagy ma
  • 15.
    2015. 06. 01. 19:25
    Ergo nem neked valók a szimulátorok, ennyi az egész.
    De köszönjük, hogy informáltál minket az ízlésedről.
  • 14.
    2015. 06. 01. 19:04
    Szép és jó, de nekem már nincs türelmem tucatnyi köröket lefutni adott pályákon.
  • 13.
    2015. 06. 01. 17:49
    Én sem értettem, miért konzolon kellett tesztelni.
    Az elején furcsa volt a sok korlát, amit a Carrier mod állított, nem is értettem, mi ez a kevés autó és miért van lezárva az autóválasztás, aztán az első szezon után persze kiderült, hogy szerződésfüggő a dolog, de egy kicsivel több szabadságot is adhattak volna, ha már ilyen kevés autó van.
    Számomra a grafika a legjobb a kategóriában, bár a többi dologban inkább az Assettoval kellene hasonlítani, mintsem GT-vel meg Forzaval.
    Ezt az eltúlzott büntetést tényleg kár volt így belerakni, nem mindenki mehet végig tökéletesen minden pályán néhány kör alatt. Így persze kezdheted 10-ből 5-6* utolsó helyről a versenyt, ahonnan reménytelen az első öt köré kerülni, főleg ha 25-en vagy még többen indultok.
    Ezen kívül bár az irányítás nekem bejött, idegesítő, hogy mindig ki kell lépkedni a finomhangolásokhoz, ha nem csak a kocsi beállításain hangolnál.
    MI-vel nekem nem feltétlenül ezek a tapasztalataim, 50 fölé tolva már igen is agresszívak előzésnél, és kíméletlenül letolnak, ha Te nem mész lejjebb vagy lassítasz le. Kicsit még mindig jellemzi az ideális íven ragadás, ami sokszor idegesítően gépies, mert nem veszi figyelembe, hogy ott valaki van éppen, ugyanúgy csak megy a vonalon, mintha vasúton lenne. Ennek ellenére még mindig az egyik legjobb MI-t sikerült összehozni, nincs könnyű előzés, elengedés, pont, mint a valóságban, és ez nagyon tetszik benne.
    Gondolom, a sok korlátot idővel folyamatosan enyhítik, de maga a technológiai megvalósítás szerintem a legjobbak között van.
    (Nem tudom, akik a kicsúszásról beszélnek és arról, mennyire reménytelen megfogni még 50-nél is az autót, vezettek-e már igazi autót, de inkább igazi versenyautót... Nyilvánvalóan nem, csak akkor mire alapoznak? Költői..)
  • 12.
    2015. 06. 01. 17:11
    Nem lenne rossz egy Project Cars vs. Assetto Corsa gyorscikk, nem tudok választani. És mindkettő egyformán k.a drága.
  • 11.
    2015. 06. 01. 17:07
    ott hagytam abba az olvasást, hogy "Azt is érdemes megjegyezni, hogy a játékot Xbox One-on teszteltem..."
    azt hittem itt komolyan lehet venni a cikkeket
  • 10.
    m76
    2015. 06. 01. 14:05
    Hogyan kell irányítást "levenni" autókról?
  • 9.
    2015. 06. 01. 12:43
    Halkan jegyzem meg, hogy a Top Gear-ből a régi (igazi) Stig a projekt kezdete óta részt vesz a játék fejlesztésében több más turaautós és gt pilótával együttvéve. Na menjél szépen a japán mérnökeid által szimulált valóságot meghazudtoló GT sorozatodhoz
  • 8.
    m76
    2015. 06. 01. 11:43
    A projekt ott bukott meg, hogy a néhány fejlesztőt foglalkoztató Assetto Corsa minden szempontból jobb szimulátor.
  • 7.
    2015. 06. 01. 11:22
    Meglepetés: konzolhoz is lehet kormányt kötni. A PS3 például megy a Logitech G25-G27 kormányokkal.
  • 6.
    2015. 06. 01. 10:50
    Azért annyira nem jó a grafika. A környezet hol részletgazdag? Még árnyéka sincs szegény fának a pályán kívül.
    Az eső is elbújhat a DriveClub-hoz képest. Kocsik szépek, de van pár fail az árnyékoknál meg a bevilágításoknál.
    Na de ennyit a grafról, mert ez egy "szimulátor".

    Fizika. Nekimész valaminek vagy megcsúszol a pálya szélén olyan fizika játszódik le amiről még egy 5 éves is megmondja hogy ilyen nincs. Ha megcsúszik akkor beletörődhetsz hogy azt még 50km/h-nál sem fogod meg.

    Hangok. Na itt látszik nagyon, hogy a lelkes kis fejlesztők csak a programozáshoz értenek. Gáz elvétel- adás után úgy tér vissza a motor hangja mintha egy felvétel kezdődne egy bizonyos ponttól a fordulatszám függvényében. Turbó hangok is mintha külön életet élnének. Köze nincs a motor fordulathoz vagy bármihez.
  • 5.
    2015. 06. 01. 10:45
    Sziasztok!

    Anno több száz órát játszottam a Shift 2-vel, ami rendkívül tetszett. Én is azt vallom, mint sokan mások, hogy gyakorlatilag ez a „Shift 3”. Rendkívül sok mindenben hasonlít a két játék. Grafikai megjelenítésen át (jó persze, Project Cars már sokkal szebb), vagy a Shiftben a sár fröccsent fel a szélvédőnkre, itt meg az előttünk menő gépsárkány leszakadó abroncs darabjai hullanak szanaszét és az irányítás is kísértetiesen hasonló. Ha itt beülünk bármilyen járgányba, akkor eleinte
    nagyon nehéz a kezelése. Viszont ha szánunk rá elég időt és el kezdjük piszkálgatni, állítgatni, akkor szinte megjámborodnak, és kezes bárányok lesznek. A játék, hogy mennyire szimulátor? Anno egyik ismerősöm áthívott Assetto-ozni. Letoltunk pár órát… mikor szaggatott 250 körül megkérdezte, hogy hogy most
    látom, e hogy mennyivel megy? Mondtam, hogy igen. És ott se éreztük, hogy a táj csak úgy elsuhanna mellettünk. Lehet rajta vitatkozni, hogy melyik szimulátorosabb csak szerintem nem érdemes, mert szerintem azt mindenki úgy is eldönti maga és azt úgy is könyveli el, hogy szerinte ez vagy az. Mindenki úgy is azzal fog játszani, amelyik neki jobban tetszik. Vagy mind a kettővel Egyébként ha elkezdünk videókat nézegetni, akkor láthatjuk, ha egy gépsárkánynak odalépnek, mellettük sem szalad el nagyon a táj pl.: (8 perc környékétől érdemes nézni a lentebbi videót, de van még fent sok a neten.) Meg gondolom ha egy profi autóversenyzőt megkérnének, hogy toljon mindegyikkel gémmel pár pár órát, akkor Ő tuti „szakszerűen” ki tudná fejteni, hogy ez ezért jó, ez meg ezért kiemelendő.

    https://www.youtube.com/watch?v=B7P4nJzD-4s

    Tényleg hangsúlyoznom kell, hogy a játék nekem nagyon tetszik és sokat nyüvöm. De vannak dolgok, amik nálam is laza 200-as pulzust okoznak. Az egyik ilyen pl.: a felvezető kör… kijövök a kis Clio-mal, a kedvenc „diszpécserem” még mondja is hogy ne vagánykodjak, mert hidegek a fékek stb. Szerintem ezt sokan tapasztalták, de a felvezető kör szinte teljesíthetetlen hiba nélkül, annyit csúszkál alattam a vas. Nézem a kis ábrát mellettem és tolom neki ahogy csak tudom, hogy elengedjenek már fel végre az abroncsok. Szerintem ezt a részt nagyon eltúlozták. A gép meg kiszáguld a boxból, azt keni maxon. A másik kedvencem az az MI… más játékokban sem kutya, de itt. Sokszor nem néz semmit, csak jön és tarol. „Ő” csak megy az ideális íven, azt kész. Borzalmas sokszor. Vagy ha előzgetni kezdene egy full egyenes
    szakaszon és nem sikerül neki, mert fedezem az íveket, akkor néha akkorát fékez, hogy eltűnik még a visszapillantóból is. Készen van a „csávó”. Karrieren minden versenytávot 100%-on nyomok, így annak is szoktam örülni, mikor megérkezik rám a 12. kör környékén, mert kopnak az abroncsaim (erre még visszatérek) és szinte kis túlzással élve, letarol vagy csak kilök a gyepre. Persze ha fordítva van és én teszem ki esetlegesen valamelyiküket a gyepre, Ő ott is ugyan úgy közlekedik. Semmit sem veszítenek soha sem a sebességükből. Volt olyan, hogy a füvön keresztül körbeautózott. Kész voltam. Ha versenyen én
    száguldok valaki mögött körökön keresztül 1 secundumon belül, egyszer csak beszólnak a boxból: ez az maradj rajta és helyezz rá nyomást, hogy hibázzon. Na itt is néha megugrik a pulzus számom. Persze előttem gép meg csak megy vígan többnyire ugyan azokon az íveken (néha Ő is egy kicsit megcsúszik, de nem annyit hogy mellé tudjak érni), ugyan azokat a köridőket futva. És itt jön a lényeg! Míg nekem sajnos a verseny végére kopnak az abroncsaim és nem tudom ugyan azon a
    köríven tartani a gépsárkányom, mert csúszik kifelé, vagy kicsit fel kell
    engednem a gázkart. Ez még nem is lenne baj, de a gépnél ugyan ezt nem tapasztalom. Na ez már baj. Ő vígan közlekedik mindenféle gumikopás nélkül. A másik ugyan ez, ha tiszta időben indulunk és hirtelen leesik a monszun. Persze slick gumikon vagyok kint így képtelenség egyenesben tartani a kocsit, mert folyamatos az aquaplaning (vizenfutás) és folyamatosan sodródom a pálya széle
    felé. Alig várom, hogy boxot fogjak és megkapjam az ulra brutál barázdás monszun abroncsaimat, persze a gépet ez sem zavarja és slick gumikon szépen köröz tovább, igaz kicsit rosszabb idővel.

    Ami még jó lenne, ha lenne az az „idő visszapörgetzés”. Sajnos magamnak is be kel vallanom, nem vagyok profi autóversenyző. De mikor a verseny 22. körét rovom, és valami elvonja a figyelmem, vagy egyszerűen csak hibázok, mert benézek egy kanyart és ez miatt rengeteg időt vesztek, be kell valljam visszapörgetném egy kicsit. Bele tehették volna a játékba opcionálisan és aki akarja az bekapcsolhatja, aki meg nem akarja az meg kikapcsolja, úgy mint a restartot vagy akár a kipörgésgátlón át kanyarrásegítésig mindent. Grid Autosportban ez remekül működöt (más kérédés, hogy az a játék meg nem tetszett.)

    És meg számomra negatívum, hogy nincs „hosszú távú skirmish.” Vagyis jó lenne, ha ki lehetne választani egy géposztályt, X. darab pályát (pl.:10,12, 15 db.), beállítani a pontrendszert, kötelező e a boxolás stb. (csak pár beállítást még) és azzal a géposztállyal nyomni egy vébét. Ez szerintem fél nap alatt leprogramozható lenne. Így sokszor kényszerülök a karrierem során olyan autókkal nyomni, amik nem állnak közel a szívemhez. De hát ez van, kerékre fel Nagyobb gondjaim meg sose legyenek az életben

    Amúgy mindenkinek tényleg ajánlani tudom csak a játékot, személyes véleményem szerint az utóbbi évek egyik legkiemelkedőbb autós terméke a piacon. Aki néha egy kikapcsolódásra vágyik és szereti a benzingőzt az csapassa!

    Pozitívumokról nem írtam semmit, mert ezenkívül minden csak pozitívum számomra. Grafika, hangok csodás, és a vezeti élmény… engem megfogott megkajált ez a játék
  • 4.
    2015. 06. 01. 10:29
    Azért én megvárnám a Wii U-s verziót mielőtt véleményt mondanék a játékról... Jójó persze, PC-n szép meg minden, nade azért az szerintem elvitathatatlan hogy egy VALÓDI autószimulátor irányítása egy VALÓDI mozgásérzékelős DualVibra ForceFeedBack-es érintőképernyővel lenne az igazi... (és nem a levegőbe beszélek, a MarioCart MINDEN részét romig pörgettem ExtremeCasual Platina fokozaton, MINDEN YoshiCsillagot megszerezve, és azok tényleg nem a mai kezdőknek szánt alkotások!)
  • 3.
    2015. 06. 01. 10:25
    Konzolon szimulátor, 2 joystickkel irányítva. Mesélj még Liba.
    Teszthez: érdekes, és egyben a különböző megközelítésekre utal, hogy míg itt a negatívumok között szerepel a kevés autó, addig a GS tesztjénél pozitívumként van kiemelve a rengeteg autó.
  • 2.
    2015. 06. 01. 09:55
    Konzolon szimulátor? Na ne már... főleg, ha kontrollerrel tolja valaki.
  • 1.
    2015. 06. 01. 08:44
    Nekem megvan a GT5 és a GT6 ps3-on, de valahogy így is csak körberöhögni tudom azokat akik azt állítják hogy az szimulátor. Ezt a játékot -még- nem ismerem, de van egy olyan érzésem hogy közelebb áll a valósághoz mint a GT bármelyik része.