Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Her Story – Csak nézünk, mint a moziban

  • Dátum | 2015.07.20 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

A digitális terjesztés korában hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy annak idején mekkora áldás is volt a CD megjelenése a játékiparnak. A 650/700 MB-nyi szabad helyet kínáló kompaktlemezek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a fejlesztők bátrabban merjenek kísérletezni és egyre több, vagy szebben kinéző tartalommal gazdagítsák műveiket. Egyesek azonban nem érték be azzal, hogy nagyobb pályákkal, komplexebb játékmenettel, vagy minden korábbinál részletgazdagabb grafikával nyerjék el a vásárlóközönség kegyét. Ők a kikapcsolódás egy korábban nem ismert, lélegzetelállító világát akarták elhozni, ahol álmaik szerint nem csak hogy elmosódott, de egyenesen megszűnt volna a határvonal a játékok és a filmek között.

Minden okuk meg volt azt hinni, hogy merész vállalkozásuk könnyedén sikerrel járhat, hiszen a nyolcvanas évek játéktermeinek egyik legnépszerűbb címe, a Dragon's Lair annak ellenére nyelte el sokak zsebpénzét, hogy lényegében egy olyan rajzfilm volt, amit ha végig akartunk nézni, akkor a megfelelő időben kellett lenyomnunk pár gombot. Ezek után sokan úgy okoskodtak, hogy ha egy ilyen kezdetleges koncepcióval csinos kis summát lehet szakítani, akkor egy olyan filmmel, amiben a Kaland, Játék, Kockázat könyvek mintájára el lehet dönteni, hogy miképpen is folytatódjék a cselekmény, mindenképpen bankot fognak robbantani.

A végeredmény viszont a legkevésbé sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A hagyományosan a kalandjátékok közé sorolt interaktív filmek abszolút többsége borzasztó színészekkel felvett, csapnivaló történetű, játékként is siralmasan teljesítő kínszenvedés lett, és szinte mindegyikük költséges bukásként vonult be az ágazat történelmébe.

Éppen ezért, amikor a Silent Hill Originst és Shattered Memoriest jegyző Sam Barlow bejelentette, hogy egy élőszereplős interaktív filmen dolgozik, a legtöbben azt hitték, hogy egy rossz viccről van szó. Amikor pedig kiderült, hogy a Her Storynak keresztelt mű a történet mellett elsősorban a szinte teljesen ismeretlen Viva Seifert alakítására fog építeni, a pedánsabb játékújságírók már jó előre ekézni kezdték, stílusuktól függően elegánsan szellemes, vagy maróan gunyoros stílusban. Lássuk, hogy a zsurnalisztáknak vajon módjukban áll-e majd elsütni a sziporkáikat, vagy kénytelenek lesznek a tervezettnél jóval hízelgőbben beszélni a játékról!


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2015. 07. 29. 14:03
    Egy magyar próbálkozás az interaktív filmek világából:
    https://hu.wikipedia.org/wiki/Jumurdzs%C3%A1k_gy%C5%B1r%C5%B1je
  • 6.
    2015. 07. 21. 10:08
    Nem tudom, nekem az interaktív mozi csúcsa (igaz, nem élőszereplős) az a Heavy Rain volt...
  • 5.
    2015. 07. 21. 07:59
    Sztem az egész két dolgon múlik. A sztorin és a színészeken.
    Emléxem anno az imperium galaktikára, micsoda "színészi" játék volt benne. Konkrétan a falat tudtam volna kaparni a bejátszásoktól, bármennyire is zseniális volt maga a játék illetve a videós közdarabok léte is.

    Mondjuk az újrajátszhatósága egy ilyen játéknak kb. nulla, max egy amnézia után
    Bár azt is el tudom képzelni, hogy úgy rakják össze a sztorit, hogy más is kijöhet a végén. De egy ütős történet kitalálása önmagában is komoly feladat, nem hogy ha még szét is ágaztatják.

    Engem végül is megfogott, nagyon hangulatos a leírása, szerintem meg fogom nézni
  • 4.
    FaL
    2015. 07. 20. 23:26
    még az ősidőkben volt egy ilyen-szerű játékhoz szerencsém, valami kalandjáték jellegű dolog volt, amiben tárgyakat kellett begyűjteni, kombinálni és megoldani az adott problémát vele, kb. mint a Monkey Islandben. A játéknak az a része egész szórakoztató volt, de amikor megoldottál egy részt, akkor átváltott erre a rém pixeles, elképesztő amatőr színésznő előadásában ilyen sztori részekhez, hát azok valami borzasztóak voltak valahol van oka, hogy ezek a játékok eltűntek és senki nem hiányolja őket. Ez is inkább csak egy szuper indie jellegű kísérlet, ami a nosztalgia faktort maxra tolja, de ennyi, nem hinném, hogy bárki lemondana egy modern AAA játékról és az in-engine történetmesélésről egy videó nézegetéséért.
  • 3.
    2015. 07. 20. 10:13
    Pedig pont a több-szálas felépítés az egyik lényege...

    Ezért nem is nagyon értek egyet a cikkben többször felbukkanó interaktív mozi hasonlattal, a DL és társainak (interaktív mozi) mai megfelelői sokkal inkább az Uncharted / Last of us típusú vackok, ahol semmi beleszólásod nincs, nézed a mozit, aztán néha jön egy scriptelt QTE vagy lövöldözés (merthogy konzol, szóval a fedezékharcos piff-puff nem maradhat ki ). Persze, jó a sztori, a rendezés, a vágás - a mozi rész hibátlan, csak épp játéknak értelmezhetetlen.

    A Her story nem interaktív mozi, hanem egy hagyományos logikai / puzzler, csak épp FMV-t használtak renderelés vagy rajzolt környezet helyett. Ami persze rendesen hozzátesz az összhatáshoz... nagyon jó kis játék.
  • 2.
    2015. 07. 20. 09:18
    Ah, de zsír! Imádom az ilyen játékokat/filmeket. Persze nem szeretem, hogy több alternatívám is van, és nem tudom, melyik lehet a valós.(nyilván egyik sem - vagy épp bármelyik -, hisz fikció maga a sztori is)
  • 1.
    2015. 07. 20. 09:18
    Nekem ez igen érdekesnek tűnik. Ha tényleg pozitívan frusztráló a nő sztorija, megérné "végigjátszani". Hasonlókat eddig csak a visual novel műfajban láttam... azokhoz no comment, de azt nem is tudtam, hogy anno csináltak ilyen élőszereplős játékokat nyugatabbra és hogy el is buktak velük. Igaz, ez rétegigény lehet csak. Főleg manapság, amikor olyan ingerekkel árasztanak el a játékok és a filmek is, hogy nemhogy a sztori igényessége és jó kivitelezése, de eleve a rá való igény is kezd eltűnni a népek fejéből.