Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

GW2 Heart of Thorns - Dzsungeltúra földön, gombán, levegőben

  • Dátum | 2015.11.25 08:30
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

A Guild Wars 2 több szempontból is különbözik a többi MMO-tól (például nincs endgame gearfejlődés, nincsenek raidek, armorskinekkel lehet kitűnni a tömegből), ezen jellemzők egyikeként már a 2012-es megjelenés előtt szinte kőbe vésték a fejlesztők, hogy a játékhoz sosem fognak kiegészítőt készíteni, a tartalomfrissítéseket a végül valóban bemutatott „living story” megoldásokkal fogják elvégezni. Nos, három évnek kellett eltelnie, hogy változtassanak ezen a hozzáálláson és megjelenjen a játék első kiegészítője, a Heart of Thorns (a továbbiakban HoT).

A HoT az első rész egyik közkedvelt szegletének, a Maguuma dzsungelnek szívébe visz el minket, ahol – milyen meglepő – ismét egy sárkány, Mordremoth keveri a… galibát. A Guild Wars-sorozatot ismerőknek ez persze nem újdonság, az óriáshüllők toposz-szinten vannak jelen Tyria világában és történelmében.

Már a kiegészítő megjelenése előtt kisebbfajta vihar kerekedett az internetes fórumokon amiatt, hogy az elővételhez semmilyen bónuszt nem adtak, még karakterhely sem járt mellé, meglévő játékosoknak így semmi értelme nem volt korán beruházni rá, ráadásul az 50 dolláros ár elég húzós volt egy kiegészítőhöz mérve, mert ennek részét képezte az alapjáték is, amire nekik nyilván már nem volt szükségük. Mémhegyek születtek a témával kapcsolatban, végül az ArenaNet bemutatta új veterán jutalom- és visszatérítés-rendszerét, mely karaktershelyet és némi pénzvisszafizetést tartalmazott a megadott időkereten belül vásárolt példányokra, illetve sűrű bocsánatkérésekkel volt dekorálva, miszerint nem akartak senkit arra kényszeríteni, hogy még egyszer megvegye az alapjátékot. Az egész botrány csak egy félreértés eredménye.


A PAX-on erre ráerősítettek néhány egyéb bejelentéssel: az alapjáték ingyenesen játszható pár apró megkötéssel, jön a legendás páncélzat, aminek statjait tetszőlegesen cserélgethetjük harcon kívül, jönnek a raidek is, amolyan GW2-es formában, felszerelések szintnövelése/tieresítése és farmolása nélkül, több részletben (az első néhány héttel a HoT megjelenése után érkezik), 10 főre optimalizálva, érdekes kihívások ígéretével. Nocsak, pislogott meglepetten a mezei ANet-rajongó, ebből vajon mi sül ki?


A felvezető izgalmak után a HoT egy időben érkezett a szokásos évi, halloweenes Mad King fesztivállal és micsoda szerencse, hogy ez így történt! Kaptunk ugyanis egy új karakterosztályt, a revenantot, melyet fel kellett szintezni ahhoz, hogy elérhessük vele a kiegészítő eseményeit – a 80-as szint az egyetlen szükséges feltétele ennek, nem kell sem az alaptörténetet, sem a living storykat végigülni hozzá. A revenant a lore-őrültek kedvenc osztálya lesz, hiszen a Guild Wars-mitológia legendás harcosait idézheti meg csata közben, Jalis Ironhammertől Shiro Tagachiig, illetve az egyik új elemként minden kasztnál bevezetett elit specializáció (erről később) esetén magát Glintet, a sárkány-prófétát is. A revenant ennek köszönhetően minden szerepkörre alkalmas, igazán élvezetes karakterosztály, remek skillekkel és animációkkal, feltéve, ha „túléljük” a szintezését, ami egyszerűen borzalmas. Ez nem a kaszt hibája, maga a játék nincs úgy tervezve, hogy könnyen és gyorsan elérjük a maximális szintet. Új játékosoknak talán nem okoz majd akkora traumát, de a veteránok, akik többnyire altokkal is rendelkeznek, valószínűleg hasonlóan fogják magukat érezni, mint én: hajtépés, könnyek, unalom, csigalassúsággal haladó XP-csík. A Mad King-event labirintusa, valamint eszement mennyiségű XP-boost nélkül minden bizonnyal még ma is valahol a 40-es szint környékén, üveges tekintettel bolyonganék az aktuális térképen, reménytelen küzdelmet folytatva az asztalon koppanni kívánó fejemmel. Így sem volt egyszerű szó szerint szétfarmolni magam, míg a végére értem – hogy aztán kezdhessem elölről, ahogy majd kiderül a továbbiakból.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2015. 11. 26. 12:41
    Nem véletlenül rakták bele ezt a "farmot". A kieg előtt ennél casualabb MMORPG nem létezett - aminek van jó oldala, meg rossz oldala. Tényleg semmiért nem kellett farmolni, mindent tudtál csinálni amit akartál, a gear amit könnyen megszerezhettél, mindenre elég volt, elég hamar unlockoltad minden képességedet, talán csak a fraktálokban és WvW-ben volt értelme egyáltalán "farmolni", mert ott lehettél egy kicsit erősebb, vagy ha legendary fegyvert akartál, de az sem volt muszáj. Ez aztán azt eredményezte, hogy gyakorlatilag "nem volt" endgame a játékban, pontosabban az volt az endgame, hogy beléptél, és ott casualkodtál, ahol akartál, enyhe túlzással annyi volt a játék, hogy kimentél bármelyik területre és ott szaladgáltál meg lövöldöztél/ütögettél. Ezt volt hívatott színesíteni a living story, ami viszont, mint minden ilyen boss event, a zergelésről szólt... Ami nem túl izgalmas és tartalmas hosszú távon, ezért gondolom sokan megunták (pl. én igen). Szóval most ahogy látom egy kicsit bekeményítették a tartalmat, hogy legyen hosszabb távú elfoglaltság, meg egy kis kihívás, teljesen érthető a dolog.
  • 9.
    2015. 11. 26. 12:12
    Mármint nem fogalmaztam érthetően...
  • 8.
    2015. 11. 26. 11:51
    Talán nem fogalmaztam eltérően, bár szerintem írtam, hogy a "nincs társ és csapat" a sztoriban való haladás és az ehhez szükséges grind elején lép fel főként, mert egyszerűen sem glider, sem a gombaugrálás nem áll rendelkezésre még, nos, így pedig elég nehéz követni egy csapatot, akik ide-oda repkednek és ugrálnak. Egyedül farmolni nyilván lehet, de nem könnyű, vagy a revenanttal nem volt az. Casalek ugyanez, míg nincs meg a fizikai mozgáshoz szükséges plusz mastery, nehezen fog eventezni, ha beugrik egy fél órára, mert a földön futva sosem fogja utolérni a többieket a mobokon és keresztutakon keresztül, azt borítékolom. Ja igen, természetesen mindez csakis a kiegészítőre vonatkozik, az alapjátékra nem, ha esetleg ez sem lett volna egyértelmű...
  • 7.
    2015. 11. 26. 11:00
    Tényleg elég negatív.. azért az, hogy egy account wide cuccot kicsit farmolni kell, nem nagy meglepetés annak, aki már játszott MMO-val. Az se nagyon állja meg a helyét, hogy társak kellenek akikre órákat kell várni.. én is akárhányszor beléptem, 1-2 ember biztos hogy volt a környéken, ha nem több. Meg hogy a casualok nem tudnak leülni elé pár órára? Dehogy nem. Bármikor benézhetsz egy eventre, vagy hasonlóra. Persze, nem minden tökéletes, de messze nem ilyen rossz a helyzet. Glerikud-dal és Enno-val tudok egyetérteni.
  • 6.
    2015. 11. 26. 08:23
    Anno mikor indult a GW2 ennyit fizettem az alapjátékért mint amennyibe most a kieg kerül. Tartalomban a kettő közt ég és föld különbség van. Ennyiért tuti nem veszem meg. Legalább annyi engedményt adhattak volna, hogy akik fizettek az elején az alapjátékért az kaphatna kedvezményt a kiegre.
  • 5.
    2015. 11. 26. 08:07
    Semmi.

    Előrendelők kaptak 1 char slotot, aki most "upgrade"-elne, azok semmi pluszt nem kapnak. Az egyetlen ok amiért nem új acc-ként akarod regisztrálni a megvett HoT-ot, hogy akkor teljesen 0-ról kell felhúzni mindent megint (míg a régebbi játékosok nagyjából 2 perc alatt max-ra húznak egy új karit a "tutorial" után, legalábbis aki kicsit is tartalékolt tome-okat...)
  • 4.
    2015. 11. 26. 01:41
    Jár azoknak a játékosoknak valami bónusz a játékban, akik megvették még régebben és nem ingyenesen játszanak?
  • 3.
    2015. 11. 26. 00:23
    Érdekes bemutató, mellyel sok helyen egyet is értek. Viszont szerintem túl negatív hangvételűre sikeredett, amely egy érdeklődő játékosnak túlságosan lehúzóan hathat. A farmolás valóban jelen van, de nincs senkire sem rákényszerítve. A magam részéről utálom ezt a játékokban, nem szeretek feladatokat újra és újra ismételve elérni dolgokat. Itt azonban nem éreztem ezt ennyire hangsúlyosnak. Egyszerűen ahogy haladtam a térképen előre és végeztem a nem kevés új eventet a különböző helyszíneken, szépen folyamatosan nyíltak is ki a masteryk. Szerintem a fejlesztők, ahogy csak megtehető ez egy MMO játékban, minimalizálták a szükséges farmolást.

    Én úgy látom jó kis kieg lett, de akárcsak az író, én is támogatom, hogy minden érdeklődő előbb a már ingyenes alapjátékot próbálja ki.
  • 2.
    2015. 11. 25. 17:26
    Szólózás nehéz? Nem tudom merre járt a cikk iró, de én nem nagyon találkoztam olyan területekkel, ahol ne lett volna jó pár másik player is . Tehát lehet benne találni sok lehetőséget a csapatra (invelni sem kell, elég ha együtt csépeltek valamit, meg adja a rendszer mindenkinek a Questet), de totál egyedül sem találtam benne olyan dolgokat, hogy nehéznek soroljak be valamit.
    De egyébként igen, végig tolom a storyt, ami nem épp a best of, de el lehet vele ütni jól az időt, aztán meg nolife grind o/, hát nem, köszi elég is volt a játék meghagyom az ilyet a kinaiaknak meg akinek nincs jobb dolga az egész napos játék helyett.
  • 1.
    2015. 11. 25. 13:12
    Guild dekoráció: Amikor leadtad ki kelett, hogy írja hogy bekerül a guild storageba. A megfelelő jogosultsággal lehet telepíteni...
    https://wiki.guildwars2.com/wiki/Decoration#Permissions