Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Forza Motorsport 6 - Esős tizedik szülinap

  • Dátum | 2015.09.23 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Idén lett tíz éves a Forza Motorsport-sorozat. Az évforduló nem is jöhetett volna jobbkor, ugyanis a két évvel ezelőtti ötödik rész nem minden tekintetben váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez persze nem is meglepő: Xbox 360-on a Forza Motorsport 4 annyira teljes volt minden szinten, hogy a generációváltás bizony megviselte némileg a folytatást. A fejlesztő Turn 10 nem vett át régi autómodelleket vagy pályákat, mindent a nulláról építettek újra, beleértve a motort is, ami már az induláskor 1080p-ben és 60fps-sel jelenítette meg a versenyeket, amit rengeteg autósjáték fejlesztő máig nem vesz előre a prioritási listáján. Sajnos.


Ez azonban azt is jelentette, hogy a Forza Motorsport 5 közel sem nyújtott annyira teljes élményt mind elődje. Szerencsére az azóta eltelt két évben a fejlesztők mindent ki tudtak küszöbölni, amit akkor hiányoltunk, és bevezettek számos újdonságot is, ami először jelenik meg a sorozatban. Az alapok persze továbbra is adottak: minden egyes autó rendkívül részletesen finomhangolható és tuningolható. Ha kreatívnak érzed magad, akkor pixelről pixelre festheted ki a járgányok külsejét, az általad létrehozott alkotásokat pedig megoszthatod a közösséggel. Ismét visszatér a sokak által szeretett Forzavista, ami lehetőséget ad arra, hogy a játékban helyet kapott összes autómodellt kívülről-belülről megnézhessük, kinyithassuk, beülhessünk, elindíthassuk, információkat tudjunk meg róla.


A legnagyobb különbség azonban, hogy az elődhöz képest nagyjából megduplázódott az autók száma: most már 450 darab, az utolsó csavarig lemodellezett négykerekűt kapunk. Ez már pont az a kategória, hogy többre igazából nincs szükség, a játékosok jelentős része talán ha ennek a negyedét, maximum felét kipróbálja majd. A részletekre való odafigyelés döbbenetes: a műszerfal tükröződik a szélvédőn, az anyagok teljesen valóságosnak tűnnek a modern fizikai alapú renderelés miatt, a nyitott autók felfüggesztését pedig láthatjuk működés közben, érzékeltetve a tényt, hogy mennyire komoly fizikai motor dolgozik a Forza Motorsport 6 alatt - és persze látványnak sem utolsó.

Ehhez hasonlóan sokat finomodott a harmadik rész óta csiszolt prezentáció is. A menürendszerek nagyon gusztusosak és könnyen kezelhetők, és az egyes versenykategóriák elé kapunk hangulatosan megrendezett felvezető videókat, némi narrációval. Ezek egyetlen célja, hogy meghozzák a hangulatunkat az adott szériához, amiben ráadásul sokszor segít a Top Gear két műsorvezetője, James May és Richard Hammond is - úgy látszik, Jeremy Clarkson kiesett a pixisből, miután botrányba keveredett a BBC-vel. A felvezetésre és a körítésre pedig szükség is lesz, a Forza Motorsport 6 karrier módja ugyanis hosszabb és jobban strukturált, mint az elődeié.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2015. 09. 25. 16:10
    Hát nem tudom én szeretem elővenni a régi játékokat de egyik sem köt már ugyan úgy le. De nem a grafikai elavultság miatt nem is azért veszek elő egy régi játékot hanem az emlékek miatt, hogy hú de jó volt aztán ahogy most tolom őket valahogy nem jön vissza az az érzés. Quake1 Carmageddon meg Deathrallyt ugyan olyan boldogan kivittem de nem éppen azok a nagy storymódos játékok De pl ott a Jedi Academy így újból játszva annyira gagyi volt a sztori meg maga a játék is, hogy hardon végigfutottam a pályán anélkül, hogy ellenfelet ölnék.
  • 12.
    2015. 09. 24. 16:57
    Hogy hogyan ette be magát a köztudatba ez a tömény bullshit?

    A grafikai verseny mindig, ismétlem !!!MINDIG!!! komoly hajtóereje volt a játékoknak. A földről szedtük össze az állunkat már a 90-es években is egy-egy új húzócímnél. Akkor is évente (akár többször is) új grafikai standardot állítottak. És akkor is ugyanúgy megvolt az a réteg, ami másodlagosnak kezelte.

    És végre mostanában jutunk el oda, hogy például az open world játékok levetkőzik az egy kaptafára épülő side questeket és egyedi minitörténeteket integrálnak bele a játékba. Vannak a buta railshooterek és végletekig egyszerűsített játékok, de megvannak mellette azok, amikben soha nem látott mélységű történet és játékos-játékvilág interakció van.

    De persze minden "régen minden jobb volt" ember letolja a bugyit, amikor bejelentenek egy Drift Stage-et vagy bármi hasonlót, ami csak őket akarja lerabolni. Ez egyszerű hipsterkedés.
  • 11.
    2015. 09. 24. 08:43
    Szerintem nem sokan játszanak Forzát kormánnyal, mivel nincs is túl sok jó boxhoz (értelmes áron). Eléggé kontrollerre optimalizált játék.
  • 10.
    2015. 09. 24. 08:21
    Sajnos minden játékban szeretek maximalista lenni, és 2 nap kockulás után sem jutok lejjebb a ranglistán a 245. helynél az adott riválisos pályán az adott kocsival, mert még ha meg is szakadok, akkor sem fog ez menni jobban kormány nélkül
    Aki maximálisan ki szeretné élvezni, az szerezzen kormányt hozzá, viszont annyival jobb a helyzet a forza 5höz képest, hogy ott ennyire sem ment sima joystickkal, de még mindig a forza 4 volt a legkönnyebben kezelhető számomra.
    Ligás versenyt is próbáltam, volt 7 srác, akik végignyomták velem az egész délelőttöt, ők folyamatosan 2-3 másodperceket vertek rám, és már kezdtem volna feladni, mire végre 8-12 játékosról 24en lettünk, és kiderült, hogy mégsem vagyok nyomi, csak ők túl jók, mert akik frissen érkeztek, azokra meg én vertem 2-3 másodpercet körönként, de ezek olyan nagy különbségek, hogy per pillanat parkoltatom a játékot amíg nem lesz keret egy tuti kormány + szék kombóra, mert sajnos így erősen korlátozva vagyok.
  • 9.
    2015. 09. 24. 06:02
    Semmi ilyesmiről sincs szó... egyszerűen most már az egyetlen dolog, amit egy játékban össze tudnak hozni, az a grafika.

    Akkoriban nem az számított, hogy egyes játékok hogyan néznek ki, hanem milyenek, most meg ahogy észrevettem, létrehoznak egy gyönyörű, élethű világot, és ebbe egy minimalista játékot is tesznek, majd ezt "játék" néven eladják.

    És mivel már elég sokan csak a grafikát figyelik, így persze hogy úgy látható, hogy a konzolok "háttérbe szorultak" az előző generációjukhoz képest, ugyanis grafika terén egy pc-t sosem fog felülmúlni egy játékkonzol. Míg régen a játékot értékeltük, és ez alapján érte meg konzolokat venni, most már csak az számít, hogy minél élethűbb legyen egy "játék", a többi már csak részletkérdés.

    A másik, hogy elég sok játék megjelenik pc-n és konzolokon is, így akkor az ember tényleg inkább pc-n játszik ezekkel. Régebben ez nem így volt.

    Az elmúlt évek felhozatalából egyetlen játèkot tudnék megemlíteni, aminél úgy éreztem, mint a régi ps1, ps2-nél, az pedig a Child of Light. Valahogy én többre nézem azt a rajzolt világot, és a remek harcrendszert, mint a mostanában megjelenő egyre élethűbb grafikát, értelmes tartalom nélkül.
  • 8.
    2015. 09. 24. 00:50
    Hehe lebuktam ezek szerint? Nem olvastam, hogy 60fps 1080p-n. Hát jó ha így nézzük annak van ára főleg korlátozott hardveren. De ez elszomorító... Ennyire félresikerültek teljesítményre a nextgen konzolok vagy csak ennyire nem emlékszem, hogy mi volt a ps1-2-3 megjelenése idején? Még ki se jöttek a nextgen konzolok de a PC-k már fényévekkel előrébb voltak/vannak. Aki válaszolni fog erre nekem nyugodtan nézhet lámának De tényleg azt érzem, hogy a régebbi konzolok sokkal erősebb szintet képviseltek az akkori PC-kel szemben.
  • 7.
    2015. 09. 23. 18:42
    Élőben szerintem frankó.

    De azért kezeljük a helyén a dolgokat: ez egy 60fps-es konzoljáték, sosem fog úgy kinézni, mint a 30fps-es DriveClub, vagy a PC-s Project CARS (Xbone-on szerintem ez szebb, mint a PCars amúgy).

    De addig jó, amíg inkább a fix 60-ra mennek.
  • 6.
    2015. 09. 23. 17:35
    Kíváncsi lennék rá ha beülnék egy tv elé ott is ugyan ilyennek látnám-e. Akár milyen videót vagy képet nézek róla egyszerűen csúnya. Jó nem csúnya de a vetélytársakhoz képest szörnyű meg ahhoz képest is, hogy elvileg ez nextgen és teljesen úgy néz ki mint egy felpatchelt előző rész.
  • 5.
    2015. 09. 23. 17:25
    Még mindig utálom ezt a "vizes-lesz-a-játékos-szeme" cuccot a játékokban.
  • 4.
    2015. 09. 23. 14:58
    Érdekes, hogy a képeken valahogy tényleg furcsán néz ki, még mintha a színek sem stimmelnének. Pedig nem is az Xbox beépített szarjával csináltam őket, hanem Avermedia Capture cuccal.
  • 3.
    2015. 09. 23. 14:31
    Jó kis játék ez, de a DriveClub továbbra is jobban izgat.
  • 2.
    2015. 09. 23. 12:36
    Jajjdecsúnya. Képeket nézegettem és azt hittem előző gen konzol aztán láttam hogy nem.

    Részletes az tény. Talán ha 2 méterről nézném egy tévén nem olyan csúnya.
  • 1.
    2015. 09. 23. 11:34
    Megnéztem pár Youtube videót, tényleg szép és a hangok is rendben vannak (valamiért senki sem teszi fel zenével... )
    Amit grafika terén rögtön észrevettem, hogy esős időben az autók kereke által kiszorított víz után (átmenetileg, ugyebár...) látható száraz keréknyom itt nincs. Az jó lenne, és talán "alapnak" is mondanám. De ettől eltekintve igényes alkotás.