Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Cities: Skylines – Felhőkarcolók és forgalmi dugók

  • Dátum | 2015.04.13 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Néhány héttel ezelőtt a Cities XXL teszt konklúziójában azt javasoltam, hogy a játék esetleges megvásárlása előtt a városépítés iránt érdeklődő, és a normális alternatívák hiányától már a kétségbeesés határán álló ifjú polgármester-jelöltek várják meg a Cities: Skylines-t. A finn fejlesztésű programot már megjelenés előtt is nagy elvárások övezték, a játékosok óhatatlanul is egy „jobb SimCity-t” vártak tőle. A Maxis darabjának borzasztóra sikerült rajtja, és gyenge fogadtatása ugyanis két dologra világított rá: egyrészt az EA tovább ásta saját sírját a játékosok szemében – másrészt viszont kiderült, hogy jelentős igény van városépítős játékra a mai játékosok körében is. A SimCity ugyanis elég jól fogyott (több mint kétmillió példány ment el belőle összesen), és a nagyon hangos, nagyon feltűnő vásárlói visszajelzésekből is jól lehetett látni, hogy sokan szeretnének építkezni, ha lenne egy arra érdemes program. Sajnos a Cities (X)XL sorozat már sokadszor bizonyította, hogy képtelen rendesen összeszedni magát, a kiadó a minimális munkáért maximális haszon elvét követve feji meg rendszeres időközönként a naiv vásárlókat, akik (jobb híján) mégis reménykednek, más alternatíva meg nem nagyon van.


Ironikus módon a SimCity megjelenése körüli felhajtás adott zöld utat a Cities: Skylines-t fejlesztő finn Colossal Order számára, a kiadó Paradox ugyanis az EA termékének bukását, és az iránta érdeklődő játékok jelentős számát látva döntött úgy, hogy az addig csak ímmel-ámmal készülgető program fejlesztése teljes gőzzel elkezdődhet. Végül idén márciusban elért a fejlesztési szakasz végére, és nagy csobbanással megérkezett a város-szimulátorok állóvizébe: első napi 250 ezres eladásával a Paradox leggyorsabban fogyó játékává vált. Igen szép teljesítmény ez egy olyan játéktól, amit egy 13 fős stúdió hozott össze.

A Colossal Order előző programjaiban, a Cities in Motion 1-2-ben egy város forgalmát szabályozhattuk, így egyáltalán nem meglepő, hogy a Skylines-ban is először utakat kell leraknunk, mellyel alakuló településünket hozzá kell csatlakoztatnunk az autópályához. Utakból bőséges választék áll rendelkezésre: 2, 4, 6 sávos utak, ezek egyirányú változatai, díszítéssel vagy anélkül, autópályák, és le/felhajtók, valamint kisebb-nagyobb körforgalmak és még nyakatekertebb kereszteződések armadájából kell kialakítanunk a hálózatot. Az építési zónák kijelölése csak ezután kezdődhet, melyek csak út mellé, a kockázott részre kerülhetnek - azaz semmilyen automatikus útkialakítás nem kapott helyet, mindent nekünk kell megrajzolni. A zónák a szokásosnak mondhatóak: lakossági, ipari, kereskedelmi és irodai területeket jelölhetünk ki – a lakossági és a kereskedelmi terület esetében két sűrűség közül is választhatunk. Szokatlan megoldás, hogy a zónák kialakításakor az épületek automatikusan felépülnek tulajdonos nélkül is – ráadásul a zónák kialakítása nem is kerül pénzbe. E megoldás miatt nekem az első városomat sikerült körülbelül tíz perc alatt totális csődbe vinni, mert elrontottam az autópálya-csatlakozást, és nem jöttek az emberek (egyirányú úton szemből nem akartak bejönni, hát ilyet?!), de a házak felépültek, amitől én megnyugodtam, és építkeztem, amíg el nem fogyott a pénzem... Ti tanuljatok az én amatőr hibámból, és nézzétek meg jól azt a fránya autópálya-csatlakozást!


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2015. 04. 14. 10:23
    Modception?
  • 7.
    2015. 04. 13. 16:13
    Van mod ami engedélyezi az achikat modokkal
  • 6.
    2015. 04. 13. 14:33
    "skandináv fejlesztők készítették"

    Ez sok dolgot megmagyaráz nekem a screenshotokon
  • 5.
    2015. 04. 13. 14:17
    Ez pontosan az a játék amire a Sim City 4 óta várok. Ugyan nem tökéletes, de ismerve a paradoxot, patchek, DLC-k tömege és modok végtelen áradata áll majd rendelkezésre.


    Meg kell jegyeznem, hogy a paradox interactive mind kiadó, mind fejlesztőként lassan etalonná növi ki magát a szememben. CK2,EU4,HOI3 (és lassan 4), mind mind olyan címek amikkel több tíz órákat el tudok játszani, és akkor még meg sem említettem a Pillars of Eternity-t. Nem vitás rohadt sok DLC-t gyártanak, de fura mód, nem érződik lehúzásnak, mert a legtöbb tele van tartalommal.
  • 4.
    2015. 04. 13. 10:54
    csak akkor nem kapsz achikat
  • 3.
    2015. 04. 13. 09:11
    van egy mod ami lebontja őket automatikusan
  • 2.
    2015. 04. 13. 09:05
    Egy idő után azt hiszem automatikusan lebomlanak/újjáépülnek. Bár eltart egy ideig.
  • 1.
    2015. 04. 13. 08:58
    Az elhagyatott épületeket nem lehet valahogy automatikusan lebontani? Herótot kapok tőle