Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

WildStar - Fullextrás űrwestern

  • Dátum | 2014.07.04 08:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

A bétában szerzett élményeinket követően már alig vártuk a WildStar indulását. A headstart MMO-viszonylatban nagyjából zökkenőmentesen zajlott, pedig a login szervert egyszer még DDOS-támadás is érte, ami azért nem annyira megszokott dolog egy MMO indulásakor. A játékosok tömött virtuális sorokban várakoztak, de nem volt gond, szerencsére nekünk viszonylag hamar sikerült bejutni. Minden tiszteletem a Carbine csapatáé: sikerült elhárítaniuk a katasztrófát és még arra is maradt idejük, hogy feltegyék magukról a képeket, ahogy pezsgőznek és rózsaszínű nyusziruhába öltözve hülyéskednek - ezek a gyerekek ugyanolyan jóféle módon őrültek, mint a játékuk. A saját fórumokon részletesen dokumentálták, milyen hibákon dolgoznak éppen, és mikorra várható a javítás - volt, amikor percenként érkeztek a frissítések, ezen kívül még az összes nagyobb közösségi oldalon is folyamatosan tájékoztatták a népet a dolgok alakulásáról. Így kell ezt csinálni. Egy MMO-hoz fűződő kapcsolat mindig hosszú távú, úgy érzem a WildStarral egy gyönyörű barátság vette kezdetét.

A bétában 20. szintig jutottam, és ahogy korábbi cikkemben említettem a bevezető küldetéseket kissé unalmasnak találtam. (A bétás élményeinkről szóló cikket, amelyben a fajokról, a kasztokról, talentekről, a két oldalról és még sok apróságról már részletesen beszámoltunk, itt olvashatjátok). A játék valóban lassan indul be, de egyre érdekesebb lesz, ahogy sorra kinyílnak az általa kínált lehetőségek, a világ megmutatja igazi arcát és hangulatát, megismerkedünk a fő NPC-kel és a Nexust benépesítő kellemesen elborult lényekkel. Hihetetlen figurákból áll ez a társaság: a bátor felfedezők, őrült tudósok, pszichopata erdők, vérszomjas hadurak mellett találkozhatunk szabadságharcos robotokkal, kincskereső nyuszikkal, rohangászó zöldségekkel, sikítozó kövekkel és köpködő virágokkal is. A nyuszik mellett a legnagyobb kedvenceim azok a porszívóorrú, hosszúkás, menyétszerű lények, akik gázokat szívnak be, amitől lufiszerűek lesznek és lebegni kezdenek, de nagyon bírom még az intergalaktikus Protostar céget is, amely a nagyvállalatok és céges törtetők paródiája. A Protostarnak dolgozni sohasem unalmas - ki másnak is jutna az eszébe, hogy promóciós plüssfigurákat szórjon az ellenséges kultistákra, hiszen ők is potenciális ügyfelek, nem?



Az 50. szintig vezető hosszú úton akadnak persze unalmas tömeggyilkolászós és egyéb töltelék küldetések is, de a fő sztori, a humoros történetek és a részletgazdag világ kárpótol ezekért. Ezúttal Exile oldalon kalandoztam, így kicsit hiányzott kedvenc Dominionos chuám, Mondo Zax aki furmányos módon mindig az általa adott küldetések segítségével próbál meg eltenni láb alól. Azért a vérnyulammal is fantasztikus kalandokban volt részem - olyanokban is, amelyeket amúgy csak kedvenc kocsmájában, vagy a tábortűz mellett mesél el az ember a sokadik kör után (ki hinné el különben, hogy az üdítőautomata a szemem láttára lábakat növesztett és megtámadott egy őrült lámpaernyő?)

Aurin stalkeremmel bejártam- és osontam Galeras óriáspitypangos, hegyekkel határolt végtelen mezőit, Whitevale havas tájain snowboardoztam és titkosügynökösködtem, de még a bolygó holdjára is eljutottam, ahol megbolondult terraformáló gépek szabták újra a dzsungeleket és sivatagokat. Itt a felszínen házmagasakat lehetett ugrani az alacsony gravitáció miatt. Seriffhelyettes voltam Algorocban, ahol nemcsak a banditák, de a gombák is csúnyán néznek az emberre. Lengén öltözött vad nőkkel mértem össze erőmet Wilderrun vad dzsungeleiben, ahol ősi romok és lezuhant űrhajók alusszák álmukat a sziklák és a sűrű növényzet rejtekében. Malgrave kanyonjaiban karaokéztam a banditáknak, tornádóháton utaztam és szellemek síron túli ügyeit intéztem. Snoglug, girrok és pumera recepteket gyűjtöttem, elhagyatott űrbányatelepeken üldöztem az alieneket (meg ők engem), közben nagyon jól szórakoztam és élveztem a jól kidolgozott látványvilágot. A WildStar világa valóságos vizuális orgiával kényezteti el érzékeinket: karakteres fajok, elképesztő tájak, fantasztikusan idétlen és aranyos állatok és szörnyek, csupa nagyon szerethető figura és vidék, rengeteg látnivaló.

Fantasztikus világok várnak ránk


Az alkotók gondosan ügyeltek a részletekre és mindent megtettek, hogy úgy érezzük, tényleg ott vagyunk a játék helyszínein. Annak ellenére, hogy a grafika rajzfilmes és az egész egy nagy űrmese, valóban az események és a világ részeseinek érezhetjük magunkat. Erről több téren is gondoskodtak: változik az időjárás és a napszakok, a vizeknek sodrása van és minden terület bejárható, legyen az akár földmélyi barlang, hegytető vagy bármilyen magas építmény. Mindenre felmászhatunk, felugrálhatunk némi ügyesség és az akció- ill. platformjátékokból ismert dupla ugrás segítségével; ez különösen nagy élmény tud lenni a kisebb gravitációjú pályákon. Az alkotók olyan lehetőségekkel játszottak, amelyeket más MMO-k kihagytak, vagy csak épp kóstolót adtak belőle, gondoljunk pl. a Guild Wars 2 mászós ugrálós fejtörőire. A Wildstarban mozgó, vagy csak periodikusan feltűnő platformokkal, ugródeszkákkal, kilövőkkel és egyéb őrületekkel borzongatják meg a kihívásokra vágyók szívét. Bevallom nekem anno az első pár Tomb Raider játék már felőrölte az idegeimet az egypixeles pontosságot igénylő ugrásaival, és a reflexeim sem a régiek, de a WildStaros ugrabugrálást nagyon évezem. Ez persze nem jelenti azt, hogy az ugrálós fejtörők könnyűek, a Whitevale közepén lévő építmény tetejére pl. máig nem sikerült feljutnom, és a Grimvault titkos laboratóriumának mélyén rejtőző egyik szobába sem jutottam még be, de nem adom fel.




Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 14.
    2014. 07. 08. 13:30
  • 13.
    2014. 07. 07. 08:35
    ha ügyesen csinálod most se kell havidíjat fizetned. 1 hónap alatt 2 havi előfizetést szedtem ki, és van olyan guildtárs akinek van vagy 6 havi.
  • 12.
    2014. 07. 06. 19:05
    Arról nem beszélve, hogy már jóideje fel lehet skálázni a grafikát dx11-re, azért úgy tud szépen kinézni.
  • 11.
    2014. 07. 06. 16:29
    @Resike
    lol
  • 10.
    2014. 07. 06. 14:02
    A wow max akkor csúnya, hogyha nincs olyan géped ami ki tudná hajtani.
  • 9.
    2014. 07. 04. 17:38
    Én elég sokáig wowoztam, de azt kell mondjam ez a játék visszaadta, amit anno blizzard elvett. Kihívás!! És ezt most tényleg komolyan kell venni. Mikor elöször lementem lvl20 instába. mondom jo moka lesz, nem, kell itt aggodni. Első trash után fekudtunk) kb 40 perc volt mire lement, igaz puggal és volt pár csere, de jokat szorakoztam! Erősen koncentrálni kell wasd skill kotelezo, interrupt ugyszint!! Egy dolog aggaszt csupán. 40playeres raidek. Na ezzel belehet furodni, mert már 20as is nagyon kaotikus néha és nehéz jo csapatot osszehozni, nem hogy 40et! Ettől függetlenül van benne tartalom, jo az endgame!
  • 8.
    2014. 07. 04. 16:35
    Szebb mint a wow bármikor, szimplán csak rajzolt és kész. Annak meg van egy alapkinézete, amin nem lehet változtatni Mellesleg a játék számomra pár óra után unalmassá vált. A pvpn kívül semmi igazi újítás nincs benne eddig, ami levett volna a lábamról. Egy átlagosan jó mmo, mint nagyjából másik 100. Ha a tendenciát nézzük, pár hónapon belül szinte biztos, hogy f2p lesz, mert erre folyamatos pénzt kiadni őrültség lenne. A wowon kívül elvétve találni már bármit, ami költséghatékony lenne a mai felhozatalban p2p rendszerben.
  • 7.
    2014. 07. 04. 15:13
    Semmi baj, de a változatosság mindig jó. Nem hiszem amugy, hogy meg fogom venni, nemsokára fogok költözni saját lakásba szóval most spórolás van. Maradnak az ingyenes mmok pl swtor. Mondjuk még jó pár hónap van addig, de eladtam az előző gépem és most építek egy fullost amivel elleszek jó pár évig.

    Nekem amúgy bejön a mesés grafika, sztem illik a játékhoz. Remélem egyszer f2p lesz
  • 6.
    2014. 07. 04. 14:23
    eloszor en is azt hittem h wow grafika, de meglepon modon ha az ember belep a jatekba olyan finomhangolasokat tud vegezni a grafon es olyan szepre tudja varazsolni h tenyleg hihetetlenul elvezetes es ehhez a vilaghoz sokkal jobban passzol is mint barmilyen mas realisztikusabb grafika. egyebkent tenyleg messze szebb a grafikaja mint a wownak hiaba tunik ugyan olyannak
  • 5.
    2014. 07. 04. 13:56
    Nem tudom - lehet csak én vagyok így vele - de kiadni egy játékot aminek a grafikája a 2004-es WoW szintjén van, nem tűnik bölcs választásnak, tekintettel arra, hogy 10 év eltelt.
    Félre ne értsétek, nem vagyok a grafikára verő 14 éves kis srác, de mint programozó tudom, haladni kell a korral. Shaders ide vagy oda, a WoW csúnya (hiába játszom vele néha ma is). A trailerből pedig az tűnik fel, hogy ez sem szebb.
  • 4.
    2014. 07. 04. 11:32
    Hangulatos review, jó volt olvasni.

    @procla: mi a baj a Megyével?
    a más bolygóra utazás szerintem kérdéses (talán majd pár kieg. múlva), mivel pont az az alapsztori, hogy az Exile csapatot már mindenhonnan kirúgták, és ezt az új bolygót akarják megtartani / berendezni az otthonnak. Ha szimplán tovább lehetne állni, nem lenne tétje az egésznek. (nem tudnak, mert minden mást a Dominion ellenőriz)
  • 3.
    2014. 07. 04. 10:16
    Fratello: köszi, betettem a kimaradt linket.

    pocla: Alapvetően egy bolygón vagyunk (Nexus), aminek több kontinense és több holdja is van, a fő sztori is a bolygó titkának megfejtése körül bonyolódik. Egyelőre az egyik holdra lehet eljutni, ill. kisebb űrkalandokkal aszteroidákra. A bolygó térképén van pár üres hely, szerintem először ezeket fogják kitölteni. Tényleg klassz lenne, ha más bolygókra is elmehetnénk. A háttértörténetben megemlítik, melyik faj melyik bólygóról származik, ill. szó esik arról is, hogy a Dominion egy hatalams űrbirodalmat ural, a lehetőség tehát megvan a bővítésre.
  • 2.
    2014. 07. 04. 09:52
    Jó kis cikk, wowot évek óta kerülöm már nagyon unalmas, de ehhez megjött a kedvem. Swtor is azzal fogott meg, hogy nem megyék vannak hanem bolygók között utazgathatunk, itt is így van?
  • 1.
    2014. 07. 04. 08:18
    "(A bétás élményeinkről szóló cikket, amelyben a fajokról, a kasztokról, talentekről, a két oldalról és még sok apróságról már részletesen beszámoltunk, itt olvashatjátok)"

    Attól tartok lemaradt a link. (Már amennyiben az "itt"-re akartátok tenni...