Shop menü

VÉGLEG MEGBUKOTT AZ ANTHEM

A stúdió büszke az elért eredményekre.
Török Roland
Török Roland
Végleg megbukott az Anthem

Volt idő, amikor BioWare volt az a stúdió, ami nem tudott melléfogni és kiváló minőségű RPG játékokkal örvendeztettek meg minket újra és újra. Az Electronic Arts szerette volna kihasználni ezt a népszerűséget, így több BioWare stúdiót is létrehozott, hogy majd ezzel a fémjelzett játékok biztosan megkérdőjelezhetetlen sikert érjenek el.

Ez a számítás nem jött be, valamiért a BioWare logó felbiggyesztése az irodaházak bejáratára nem okozott minőségi javulást. Ezt csak tetézte, hogy az abszolút nem ilyen játékokhoz tervezett Frostbite 3 motort kényszerítették mindenkire, így olyan legendák jelenhettek meg, mint a Mass Effect: Andromeda vagy éppen az Anthem. Most ez utóbbi sorsáról lesz szó.

Az Anthem egy ígéretes vállalkozásnak tűnt, ami megpróbálta továbbvinni a Mass Effect szellemiségét egy Destiny 2 rivális játékként. Ám míg a Bungie játéka a megjelenésekor nem lett túl jó, de folyamatosan javult, addig a BioWare Anthemje kifejezetten gagyi lett és már jobb sem lesz soha.

Tavaly februárban a BioWare és az Electronic Arts úgy döntött, hogy megpróbálja a lehetetlent és az élő szolgáltatásnak tervezett Anthemet teljesen átalakítja, hogy mindenki számára sikertörténet lehessen. Ez lett volna az Anthem NEXT vagy más néven, az Anthem 2.0. Ezt a projektet lőtték most le.

A BioWare szerint ez még nem jelenti automatikusan a játék végét, hiszen bár meghozták ezt a nehéz döntést, a játék szerverei továbbra is mozgásban maradnak. Szerintük rengeteg munkájuk van az Anthemben és sokat tettek azért, hogy folyamatosan frissüljön a játék, de a teljes átalakításra már nem lesz energiájuk.

Ők a maguk részéről rendkívül büszkék a munkára és hatalmas erőt jelentett nekik a sok pozitív visszajelzés a közösség részéről. A COVID-19 viszont megakasztotta a szokásos fejlesztési folyamatokat és így nagyon lelassult a munka.

A blogposzt szerzője, Christian Dailey szerint a játékfejlesztés kemény világ, ahol néha nehéz döntéseket kell hozni, így most inkább úgy döntöttek, hogy a következő Dragon Age, Mass Effect játékba fektetik a felszabaduló energiáikat és továbbfejlesztik a Star Wars: The Old Republicot is.

Az Anthem közösségnek köszönik az elhivatottságot és a kreativitást, ezek sokat segítettek nekik, hogy jobb stúdióvá váljanak.

Persze az egykori vásárlók egy része egyáltalán nem lepődik meg a dolgokon. Sőt, úgy gondolják, már nincs is olyan, hogy Anthem közösség, annyira érdektelen volt már az egész projekt.

Érdekes mindenesetre a koronavírusra kenni a fejlesztési akadozásokat, amikor a játék eleve úgy jelent meg 2019 elején, mintha az egész stúdió évek óta COVID pozitívként dolgozott volna otthonról vagy a kórházból.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére