Éppen ma érkezett egy friss pletyka, ami alapján úgy tűnt, július elsejére hozhatta előre az asztali GeForce RTX 5050 formális rajtját az Nvidia csapata, majd nem sokkal később konkrétan meg is történt a formális bejelentés, amivel elég nagy meglepetést okoztak. Az asztali GeForce RTX 5050 mellett a mobil GeForce RTX 5050 Laptop GPU is előkerült a kalapból: előbbi 249 dolláros listaáron érkezik, míg utóbbi a 999 dolláros listaárról induló gamer noteszgépek fedélzetén debütál majd. A tervek alapján valamikor július második felében jelenhetnek meg az új videokártyák és a mobil verzió köré épülő gamer noteszgépek is.
A korábbi szivárgások alapján szinte már mindent tudni lehetett az új fejlesztésről, viszont most már a végleges paraméterek is rendelkezésre állnak. Mindkét verzió a GB207-es kódnévre keresztelt grafikus processzor köré épül, ami alapjában véve 20 SM tömböt vonultat fel, és ez mind aktív is, azaz 2560 CUDA mag érhető el. Ezek mellé 80 Tensor mag és 20 RT mag is társul, míg a textúrázó egységek száma 80 lesz, azt viszont egyelőre nem tisztázták, pontosan mennyi renderelő egység áll majd rendelkezésre. Mind az asztali, mind pedig a mobil verzió esetében 8 GB-nyi GDDR6-os VRAM kapcsolódik a GPU-hoz, méghozzá 128-bites memória-adatsínen keresztül, azt viszont szintén nem részletezték, a VRAM effektív órajele pontosan hogyan alakul majd.
Az asztali változat esetében 2,31 GHz-es magórajel és 2,57 GHz-es GPU Boost átlag-órajel van érvényben, a mobil verziónál viszont attól függ majd az aktuális órajel, milyen TDP keretet állít be az adott notebook gyártója. Az asztali modell 130 W-os TDP kerettel dolgozik, míg a mobil kiadásnál 50 W és 100 W közötti TDP tartományban lehet mozogni a hűtéssel és a tápellátással kapcsolatos lehetőségektől függően.
Az asztali modelleknél többnyire nyolctűs PCI Express tápcsatlakozót használhatnak a partnerek, de arra is van esély, hogy hattűs PCI Express tápcsatlakozóval felvértezett modellek is készülnek. Asztali fronton 300 W-os tápegység ajánlott az új videokártya mellé.
A GeForce RTX 5050 elsősorban 1080p-s játékra született, az „AAA” kategóriájú címek esetében viszont többnyire csak közepes vagy magas részletesség beállítására lesz mód, maximális részletességre csak a kevésbé GPU-intenzív címeknél lehet kilátás. Az új videokártya természetesen DLSS 4 támogatással érkezik és a Multi-Frame Generation funkciót is kezelni fogja, ami nagyon sokat segíthet a teljesítmény javításában. Ezzel együtt a legfrissebb NVENC és NVDEC motorok is rendelkezésre állnak, amelyekkel a különböző tartalmak hardveres kódolására és dekódolására egyaránt van mód, valamint a kijelző-vezérlő is a legfrissebb generációba tartozik.
Az újdonságok tehát július második felében kerülnek az üzletek polcaira, azaz már nem kell rájuk túl sokat várni.