A 2010-ben veterán brit fejlesztőkből alakult Playground Games a kezdetek óta a Forza Horizon-sorozaton dolgozik, kiemelkedő sikerrel. Nem csoda, hogy a Microsoft később meg is vásárolta őket, és rájuk bízta a Fable feltámasztását is, amire még később visszatérünk, mert úgy hallani, hogy az nem megy éppen zökkenőmentesen.
De először is: most érkezett a hír, hogy a Playground Games több magas rangú fejlesztője is távozott, és új stúdiót alapítottak Maverick Games néven. A csapatot a Forza Horizon 5 kreatív igazgatója, Mike Brown vezeti. Őt egyelőre öten követték: a vezető producer Tom Butcher, a technikai igazgató Matt Craven, a művészeti igazgató Gareth Harwood, és a vezető hangmérnök Fraser Stachan.
A Maverick Games közölte, hogy már sikeresen vontak be tőkét, és meg is kezdték a munkát egy teljesen új játékon.
A cél egy kiemelkedően magas minőségű AAA-kategóriás játék elkészítése, amiről egyelőre annyit tudni, hogy nyitott világú lesz. A Maverick Games természetesen erősen toboroz is: kifejezetten olyan kollégákat várnak, akik kreatívak, innovatívak és szeretnek kockázatot vállalni.
És akkor vissza a Fable-höz. Habár a Playground Games eddig nagyon megbízhatóan szállította a Forza Horizon-sorozatot, úgy hallani, hogy a Fable feltámasztása már nem megy nekik olyan könnyen. Habár a stúdiót alaposan kibővítették és kibéreltek egy másik irodát is a szerepjátékot fejlesztő csapat számára, az is kiderült, hogy az azóta a Square Enixtől függetlenedett Eidos Montreal is beszállt a fejlesztésbe.
Bennfentes források azonban most arról beszélnek, hogy az eddig elkészült verzió gyakorlatilag játszhatatlan.
Ennek megfelelően szinte teljesen újra kell kezdeni a fejlesztést. Úgy tudni, hogy az új Fable-t eddig a Forza Horizon-játékokban használt ForzaTech motorra készítették, azonban ez nem bizonyult megfelelőnek a projekthez, és átállnak az Unreal Engine 5-re. Ennek fényében az új Fable megjelenése vélhetően 2025 környékére csúszik majd.