Nem különösebben jellemző az, hogy egy gyártó egy korábban kiadott mobilt annak életciklusa alatt bármilyen később észlelt hiba miatt visszahívna. Az Apple igyekszik ebből a szempontból is a vásárlók érdekére adni. Többször is előfordult az évek során, hogy egy-egy terméket valamilyen általánosan előforduló hiba miatt visszahívott garanciális javításra. Most is erre látunk példát.
Legutóbb okostelefont 2021 augusztusában hívott vissza az Apple, akkor az iPhone 12 és 12 Pro modellek egyaránt érintettek voltak egy jelentősebb szervizprogramban. 2022 áprilisában pedig az Apple Watch Series 6 okosórákat kellett az érintett felhasználóknak visszavinni egy javításra, hogy a készülékek biztosan megfelelően üzemeljenek tovább. De volt már korábban visszahívás fülhallgatósra és MacBookokra is egyebek mellett.
Ezúttal az iPhone 14 Plus okostelefonnál észlelt az Apple egy olyan hibát, ami miatt szervizprogramot kellett indítania. A vállalat annyit közölt a hibáról, hogy bizonyos esetekben a kamera nem működik megfelelően, valamilyen oknál fogva a készülékek nem mutatják az élő előnézeti képet. Azt is hozzátette az Apple, hogy természetesen csak az eszközök egy kis része érintett, de azért elindították a szervizprogramot, ami nem kis anyagi terhet jelenthet összességében a cég számára.
A cég leírása szerint azok a termékek lehetnek érintettek, amiket 2023. április 10. és 2024. április 28. között gyártottak, tehát nagyjából az összes iPhone 14 Plusról lehet szó. A felhívás a magyarországi oldalon is felbukkant, noha egyelőre csak angol nyelven, de elképzelhető, hogy a hazai felhasználókat is érintheti a meghibásodás.
A legbiztosabb az, ha a szervizprogram számára létrehozott oldalon megadja a felhasználó az iPhone-ja egyedi azonosítóját, amennyiben észlelte azt a jelenséget, hogy a kamera időnként nem mutatja az előnézeti képet. A rendszer ez alapján képes a terméket pontosan behatárolni. Így azonnal kiderül, hogy az adott készülék érintett lehet-e, és el kell juttatni az Apple műhelyébe a javításra, hogy biztosan megfelelően működjön minden helyzetben.
Kiemelte az vállalat, hogy mindenképpen hivatalos Apple-szervizet kell felkeresni a szervizprogramban résztvevő iPhone 14 Plus modellek javítására. Ahol ismét megvizsgálják majd a terméket, hogy valóban szükséges-e a szervizelése. Azt is közölte az Apple, hogy az EGT tagállamokban vásárolt és használt szerkezeteket más EGT tagállamokban is le lehet adni javításra, nem kell abban az országban javíttattni, ahol vették. Ez érintheti a magyar tulajdonosokat is.
Teljesen ingyenes a hiba elhárítása, azonban nem minden esetben lehet a szervizelést megúszni költségek nélkül. Tudni kell azt ugyanis, hogy az Apple a fizikai sérüléssel rendelkező eszközöknél elvárja azt, hogy előbb ezeknek a javítását oldják meg a tulajdonosok, ezért pedig már fizetni kell, ha nem terjed ki a sérülés elhárítására a garancia, biztosítás. Törött üveg felületekkel, legyen az a képernyőn vagy a hátlapon, nem fogja a cég bevállalni a szervizprogramban foglalt javítást.