Shop menü

GÉPI TANULÁSSAL JÖN A FIFA 22, DE A PC-S VERZIÓ MARAD AZ ELŐZŐ GENERÁCIÓS

Az Electronic Arts megint kiszúr a PC-sekkel, ráadásul a next-gen konzolos frissítések se lesznek olcsók.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Gépi tanulással jön a FIFA 22, de a PC-s verzió marad az előző generációs

Az Electronic Arts hivatalosan is lerántotta a leplet a FIFA 22-ről, aminek az egyik nagy újdonságát úgy hívják, hogy HyperMotion. Ennek a lényege, hogy a stúdió rátett Xsens mozgásérzékelős ruhákat 22 profi játékosra, majd kiengedte őket a pályára, és a "nagy intenzitással" játszott mérkőzésről így rögzítették az animációs adatokat. A hivatalos leírás szerint ezzel 4000 új animáció került be a FIFA 22-be, ami fokozza a virtuális foci "intenzitását, válaszképességét és fizikalitását".

De itt még nincs vége a dolognak, ugyanis itt jön képbe a gépi tanulás. Az algoritmus több mint 8,7 millió képkocka elemzését követően képes arra, hogy menet közben, élőben "gyártson" teljesen új animációkat a játékosoknak, ezzel pedig az ígéretek szerint minden korábbinál természetesebbnek hat majd a mozgás.

Az Electronic Arts más újdonságokat is ígér a következő generációs konzolokon. A fejlesztők szerint a mesterséges intelligencia sokkal komplexebbé válik a megnövekedett teljesítménynek köszönhetően, így a gépi játékosok jobban fogják érteni, mi történik a pályán, és ennek megfelelően gyorsabban is alkalmazkodnak. A korábbi verzióhoz képest másodpercenként hatszor több döntést tud majd hozni a mesterséges intelligencia, ami a teljes játék során eléggé meg fog látszani.

Azonban mindez nem vonatkozik a PC-re, az ugyanis marad az előző generációs alapokon.

Ennek megfelelően az újdonságok zöme csak Xbox Series-konzolokon, PS5-ön és Google Stadián lesznek elérhetők. Természetesen nem ez az első eset, hogy az Electronic Arts kiszúr a PC-s játékosokkal: tavaly ugyanez volt a helyzet a FIFA 21 esetében is, amikor a vállalat azt nyilatkozta, hogy azért nem helyezték a PC-s verziót a next-gen alapokra, hogy a minimum gépigény ne emelkedjen meg. Aaron McHardy, a FIFA producere úgy nyilatkozott, hogy alaposan megvizsgálták, milyen gépekkel rendelkezik a játékosaik zöme, és ez alapján döntöttek úgy, hogy sokakat kellemetlenül érintene a gépigény emelkedése.

És persze így volt ez korábban is. A PC-s FIFA-t hosszú ideig hanyagolták, amikor nem kapta meg az Xbox 360-as és PS3-as változatok újdonságait, majd az előző generációban is ez volt a helyzet egészen 2014-ig, amikor az EA Sports új motorja, az Ignite végre megérkezett PC-re is, magával hozva a PS4-es és Xbox One-on fejlesztéseket.

A FIFA-sorozat most már a Frostbite motort használja minden platformon, ám úgy látszik, hogy az Electronic Arts továbbra sem érzi készen a közönséget a váltásra. A vállalat ismerve pedig valószínűtlen, hogy év közben valamilyen frissítéssel megoldódna a PC-s verzió helyzete, így minden bizonnyal erre a FIFA 23 megjelenéséig várni kell majd.

De azok sem örülhetnek, akik elsőként az előző generációs konzolokra vennék meg a játékot, majd később frissítenének a next-gen verzióra, erre ugyanis csak a 99,99 dollárba kerülő Ultimate Edition megvásárlásával lesz lehetőség. PS4-re és Xbox One-ra az alap verzió 59,99 dollárba kerül, ez azonban semmilyen módon nem lesz frissíthető, míg a kifejezetten PS5-re és Xbox Seriesre készített alap verzió 69,99 dollárba kerül.

Úgyhogy aki kezdetben még az előző konzolokon játszana, de a későbbi hónapokban tervezi egy új konzol beszerzését, annak leginkább az Ultimate Edition megvétele ajánlott.

Az Electronic Arts tehát már nem olyan kedves, mint tavaly: akkor minden verziót ingyenes lehetett frissíteni az új generációra. Ezen kívül a PC-s verzió az előző generációs változatokhoz hasonlóan 59,99 dollárba kerül majd Steamen és Originen.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére