Rengeteg iparági veterán dolgozik az új Fable-játékon

BioWare, Gearbox, Rockstar, Rocksteady... jöttek mindenhonnan.

Rengeteg iparági veterán dolgozik az új Fable-játékon

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, az új Fable mögött a brit Playground Games áll. Ez a Playground Games, amelyik (korábban többnyire egykori Codemasters-alkalmazottakból verbuválódva) a kiváló Forza Horizon-sorozatot készíti a Microsoftnak. Nem csoda, hogy kevesebb mint két évvel ezelőtt a Microsoft meg is vette a csapatot, amivel párhuzamosan bejelentették, hogy bővül a stúdió, és a Forza Horizon mellett egy másik projektbe is belevágnak.

Erről akkor annyit lehetett tudni, hogy egy szerepjáték lesz, és ugyan a pletykák egyértelműen a Fable rebootjáról szóltak, ez végül csak nem olyan rég vált teljesen hivatalossá. A Playground Games nagyon erősen építkezett az elmúlt két évben, azonban Ralph Fulton, a stúdió alapítója és kreatív igazgatója elmondta, hogy semmit nem kapkodtak el. Az eredetileg 200 fősre tervezett új csapat létszámát mostanra ugyan már teljesen feltöltötték, de az első hónapokban nagyon lassan jutottak el 60 főig, nem véletlenül.

Fulton elmondta, hogy a legfelsőbb szinteken nagyon nehéz megszerezni a legjobb embereket. Nem biztos, hogy mindenki azonnal elérhetővé válik, míg mások szinte rögtön kaptak a lehetőségre. A legfontosabb, hogy minden kulcsfontosságú területre a legjobb embereket találják meg, és ezt semmiképp nem lehet elkapkodni.

"Ha megnyitsz egy stúdiót, nem lehet rögtön kitárni a kaput 200 ember előtt. A legjobb, ha felülről lefelé kezdesz el építkezni: először fel kell venni a vezetőket, majd azok segítségével feltölteni a csapataikat. És nyilván a vezetőket a legnehezebb megszerezni. Éppen ezért a folyamat eleje lassú, de utána begyorsul, hiszen a legjobb szakmai vezetők magukhoz vonzzák majd az alkalmazottakat, akik a legjobbakkal akarnak dolgozni" - fejtette ki Fulton a folyamatot.

Fulton szerint az is problémát okozott kezdetben, hogy még nem volt meg a második stúdió fizikai helye, és hogy szinte semmit nem árulhattak el a projektről, amin az új alkalmazottak dolgozni fognak. Egyébként végül a Forza Horizonon dolgozó csapattól mindössze 10 percnyire sikerült megtalálni az új irodát, ami Fulton elmondása szerint a legjobb megoldás. Kiköltöztethették volna őket a város szélén egy ipari parkba is, ami sokkal olcsóbb lett volna, azonban úgy véli, hogy ha a két csapatnak maximum sétálási távolságon belül kell lennie egymástól, ha már bármilyen közlekedési eszközt igénybe kell venni az túl nagy szakadékot eredményez.

Az is fontos volt, hogy az új csapatban gondosan elhintettek olyan kulcsembereket, akik a kezdetek óta a Playground Games alkalmazottai, és akik megfelelően tudják képviselni és átadni a céges kultúrát, valamint a játékfejlesztéshez való hozzáállást. Ezen kívül, amennyire csak lehet, próbálják erősíteni a közös munkát a két csapat között:

"Természetesen a technológia megosztása miatt is fontos az együttműködés, de ezen túlmenően is számos előnye van. Mindkét csapatot bátorítjuk, hogy ne csak működjenek együtt a munkában, de találkozzanak egyébként is, ebédeljenek együtt, jöjjenek össze különböző közösségi eseményeken, és jó kapcsolatot ápoljanak egymással" - teszi hozzá Fulton.

Iparági veteránok jöttek a legnagyobb stúdióktól

Mindezek után nem csoda, hogy a vezető pozíciókra tényleg nagyon komoly szakembereket sikerült találni, mint ahogy sem, hogy bizonyos helyekre a Forza Horizon csapatból érkeztek tagok. Jelenleg a legfontosabb betöltött helyek így néznek ki:

  • Creative director – Ralph Fulton (Forza Horizon)
  • Chief designer – Will Kennedy (GTA V, GTA Online)
  • Principle game designer – Juan Fernández de Simón (Hellblade)
  • Level design director – Craig Littler (Forza Horizon)
  • Senior game designer – Grant Orban (Forza Horizon)
  • Lead quest designer – Hunter Wright (Borderlands 2 és 3)
  • Narrative director – Martin Lancaster (Batman Arkham-sorozat)
  • Audio director – Douglas Watson (Forza Horizon)
  • Lead environment artist – Adam Olsson (The Division 2)
  • Principle environment artist – Scotty Brown (Mass Effect 3, Dead Space 2)
  • Lead character artist – Tom Isaksen (Ghost Recon Wildlands, Hitman Contracts)
  • Lead animator – Simon Bean (Deep Silver Dambuster, Exient Entertainment)
  • Cinematic director – Mark Tan (Batman Arkham Knight)
  • Lead technical animator – Harry Gladwin-Geoghegan (Forza Horizon 3 és 4)
  • Lead technical artist – Mike Pickton (Tom Clancy’s The Division)
  • Lead FX artist – Brian Merrill (Ready At Dawn)
  • Lead gameplay engineer – John Baker (Forza Horizon)
  • UI lead – Joe Mckernan (Horizon Zero Dawn)
  • Senior producer – Ian Mitchell (Star Wars: Battlefront 2)
  • Production director – Sean Eyestone (Metal Gear Solid 4 és 5)

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap