Az Apple idén először 120 Hz-es képernyőt (is) használva indította el a legújabb iPhone generációt. A vállalat azonban nem teljesen úgy tudott a rajtja felkészülni, ahogy szeretett volna. A szoftveres fronton akadnak még hiányosságok a 120 Hz kihasználását tekintve, a cég azon van, hogy ezeket megoldja.
Az iPhone 13 Pro ás iPhone 13 Pro Max okostelefonok kapták meg a ProMotion technológiát, ami az Apple égisze alatt a 120 Hz-es megjelenítést takarja. A csúcskategóriás mobiloknál ennek köszönhetően még simábbak lehetnek az animációk, jobb lehet az általuk biztosított látvány, magasabb sebességérzetet nyújthatnak. Már tavaly is sokan várták, hogy meglépje ezt az Apple, most pedig sokan csalódottak azért, hogy csak a Pro sorozat tagjai kapták meg a fejlesztést.
Az első beszámolók alapján azonban nem lehetnek maradéktalanul elégedettek az iPhone 13 Pro és Pro Max vásárlók sem, tudniillik a szoftvernek még nem sikerült minden téren alkalmazkodnia az új hardveres környezethez. Ez alapvetően nem lenne gond, hiszen az androidos vonulatnál sem volt fenékig tejfel eleinte a 120 Hz-es paneleknek a kihasználása, de itt igazából nincs szó arról, hogy teljesen új dologról lenne szó, valójában az iPad Pro esetében már 2017 óta ott a 120 Hz támogatás.
A 9to5Mac beszámolója alapján még igencsak sok olyan animáció van az iOS használata során, ahol 60 Hz-en üzemel a panel az iPhone 13 Pro modellek keretei között. Ez pedig a tesztelők elmondása alapján azért eléggé zavaró a használati élmény szempontjából, mert látványos, amikor egyik-másik animáció 120 helyett 60 Hz-en történik. Megtöri a ProMotion nyújtotta élményt a szoftveres oldal hiányossága.
Az Apple saját alkalmazásaiban már többnyire jól működik a 120 Hz kihasználása, a legtöbb probléma inkább a harmadik féltől származó alkalmazásokban jelentkezik. Ez lényegében nem meglepő, hiszen a fejlesztőknek is kell idő ahhoz, hogy alkalmazkodjanak a fejlesztéshez, de egyébként a vállalat az iOS 15 bétatesztje alatt már igyekezet mindenkit ebbe az irányba terelni.
Azonban akadnak olyan megoldások, amikben az alapvető animációk is akadályozva vannak különböző hibák miatt, és ezáltal lesz 60 Hz-es a megjelenítés, az ilyen problémáknak a kiküszöbölésére különösen sok energiát fordítanak most. Elvileg már úton van egy olyan javítás, ami sok működés közbeni inkonzisztenciát küszöböl ki, és ez hamarosan egy iOS frissítéssel fog eljutni a készülékekre.
Elismerte az Apple a jelenlegi hiányosságokat, és azt ígérte egy válaszában, hogy igyekezik mindenkinek segíteni az átállásban, és maga is próbálja a hiányosságokat minél előbb kiküszöbölni. De ez biztosan elhúzódik majd a cég álláspontja alapján, hiszen vannak olyan különleges applikációk, amiknél hosszabb időt is igénybe vehet ez a folyamat, az appok komplexitása és a fejlesztői csapat mérete egyaránt befolyásoló tényező lehet itt.
Főleg a játékokban van nehéz dolga az alkalmazások készítőinek, de ezt nem kell már bemutatni igazából az androidos közönségnek sem. A játékokban még nagyon hosszú ideig lesz hova fejlődni ebből a szempontból. De az Apple minden szükséges dokumentációt és fejlesztői eszközt biztosítani fog a lehetőségeihez mérten, hogy megkönnyítse az emberek dolgát. Miközben a saját oldaláról is próbálja a ProMotion élményt romboló hibát megszüntetni.