Shop menü

NYÁRI ÚTRAVALÓ 1. RÉSZ – AZ AKCIÓ-KALANDJÁTÉKOK LEGJAVA

Nem tudod mit vegyél elő a nyáron? Összeszedtünk néhány játékot az utóbbi időkből!
Gera Krisztián
Gera Krisztián
Nyári útravaló 1. rész – Az akció-kalandjátékok legjava

Egy-egy sikercím megjelenésekor sokan sóhajtanak fel, mivel a mindennapok taposómalmában még egy kiváló játékra sem egyszerű időt szakítani. A nyár beköszöntével azonban egyre többen veszik ki jól megérdemelt szabadságukat, ezértúgy gondoltuk idejefelidézni az utóbbi pár év megkerülhetetlen darabjait. Elsőkéntaz akció-kalandjátékokat vettük elő.

Lássuk hát a műfaj legjelesebb képviselőit!

A Playstation 4-tulajok örülhetnek, mert a Sony konzoljának exkluzív kínálatában egymást érik a kategória jobbnál jobb darabjai. Amennyiben egy stúdió fáradozásainak gyümölcse több ízben is elhódítja a legjobb, nem folytatás játéknak járó elismerést, illetve a Golden Joystick Awards-on, a NAVGTR Awards-on és a Brit Filmakadémia díjátadóján is hódít, továbbá egy kurta esztendő alatt 7,6 millió kópia kel el belőle, készítői méltán lehetnek elégedettek magukkal. A Horizon Zero Dawn-nak összejött ez a bravúr, ami nem is csoda, mivel ugyan objektív szemmel nézve a Guerilla Games a géplények uralta Földön játszódó remekében nincsenek drámai újítások, ám méltán tekinthetjük a stílus kvintesszenciájának. Nyitott világ, részletesen kidolgozott történet, izgalmas harcok, egyedi robot-kreatúrák, az elmaradhatatlan gyűjtögetés és tárgykészítés: hősnőnk, a végtelen jégmezőket is bejáró Aloy egy percre sem pihenhet meg.

Bár egy sorozat újragondolása ritkán jelent jót, a Santa Monica Studio illetékesei nem vették félvállról a God of War új alapokra helyezését. Így, annak ellenére, hogy ezúttal a görög mitológia helyett a skandináv mondák állnak a középpontban, ráadásul Kratos-nak nem csak félelmet nem ismerő berzerkerként, hanemfia, Atreus apjaként is helyt kell állnia, a kvázi-reboot nem csupán beváltotta, de túl is szárnyalta a várakozásokat. Ennek legfőbb oka, hogy a széria lelkét jelentő harcrendszer még ha át is alakult, borzasztó jól sikerült. Azsem utolsó, hogy a nyílt világot is jól sikerült implementálni, egymás után következő pályák helyett mostegy jókora, megannyi titkot és veszélyt rejtő vidéket barangolhatunk be gyermekünk oldalán. Az ezúttal csatabárdot forgató spártai tehát jött, látott és győzött. Ezt az is ékesen igazolja, hogy ezen sorok írásáig 2018 legmagasabb Metacritic-pontszámmal bíró alkotása, és minden idők harmadik legtöbbre tartott Playstation 4-re kiadott műve.

Ha a fagyos észak helyett inkább a misztikus kelet titkai érdekelnek, akkor a PS4 mellett PC-n is elérhető Nioh méltán tarthat igényt a figyelmünkre. A valóságban is létező első nyugati szamuráj, William Adams kalandjait elmesélő játék le sem tagadhatná, hogy a Team Ninja munkája, hiszen egymást érik benne a sötétség erői elleni, izzasztóbbnál izzasztóbb összecsapások. De hősünket kemény fából faragták és képzett fegyverforgatóként három, más-más előnyöket adó harci beállással keseríti meg a gonosz zsoldjában állók többnyire kurta életét. Ráadásul, a tartalmas alapjáték mellett kiváló DLC-kkel is elüthetjük az időnket.

Szerencsére a Sunset Overdrive-nak hála, az Xbox One-t preferálóknak sincs okuk a panaszra. A jellemzően minőségi munkát végző Insomniac Games munkatársai ezúttal sem hazudtolták meg magukat, és egy eszelős humorú, pörgős akciójátékot hoztak tető alá. Ezért miközben gördeszkázva-lövöldözve megmentjük Sunset City-t a túlzott energiaital-fogyasztástól mutánsokká változott egykori lakóktól, abszurdabbnál abszurdabb kalandokba keveredhetünk és hallatlanul fura alakokat ismerhetünk meg. Cosplayes félbolondok, kőkemény szurkolólányok, beolvasztásra váró Oscar-szobrok, vagy éppen a negyedik falat kéjes élvezettel leromboló, küldetés-ikon gyűjtögetésre építő misszió: egy percre sincs megállás. Az pedig, hogy olyanelmeroggyant fegyverekkel ritkíthatjuk meg rosszakaróinkat, mint a bowlinggolyó-vető, vagy hajlakk-bomba, csak a hab a tortán.

Kevés játék indult kedvezőtlenebb helyzetből, mint a 2014-es Middle-earth: Shadow of Mordor. Elvégre a Tolkien-rajongókat felháborította, hogy a könyvekben említés szintjén sem szereplő Talion nem kisebb célt tűz ki maga elé, mint, hogy az uralma alá hajtsa az ork törzseket és az élükre állva leszámoljon Sauronnal. Emellett az is kevés bizalmat keltett a program iránt, hogy a Monolith Productions tagjai életükben nem dolgoztak még nyitott világú alkotáson, és a szintén általuk jegyzett Guardians of Middle-earth finoman fogalmazva sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ám a merész kísérlet végül jobban nem is sülhetett volna el, és folytatása, a jócskán kibővített Middle-earth: Shadow of War is remekül fogyott. A váratlan siker titka a zseniális Nemesis-rendszer. Ennek lényege, hogy egyrészt az orkok kapitányai saját személyiséggel bíró, az átlagosnál jóval nehezebben megölhető, sőt, időnként látszólag halálos sebeket is túlélő bajnokok, másfelől, tetteinkkel érdemben befolyásoljuk a köztük zajló hatalmi harcokat.

Ajánlónkat a Warhammer 40,000: Inquisitor – Martyr zárja. Ugyan a magyar NeocoreGames jóideje korai hozzáférésben lévő alkotása sajnálatos módon egy darabig még nem lesz elérhető a konzoltulajdonosok számára, de PC-n már bárki belevághata Káosz setét erői által megfertőzött Caligari-szektor megtisztításába. Hordákban özönlő ellenfelek, non-stop akció és más-más képességekhez értő karakterek: már mi is jó néhány órát lehúztunk előtte, hamarosan a tesztünk is megérkezik a játékról!

Ezzel cikkünk végére értünk. Hamarosan a technikai sportok rajongói is kapnak majd pár tippet!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére