Miyamoto: a Nintendo igyekszik levetkőzni a gyerekességet

A játékipari legenda beszélt a Marióról és a cég aktuális helyzetéről.

Miyamoto: a Nintendo igyekszik levetkőzni a gyerekességet

Egy nagyobb interjút adott a világ talán legismertebb és legnagyobb tiszteletnek örvendő játéktervezője, a legendás Shigeru Miyamoto. Ebben több témát is érint a Nintendóval kapcsolatban, amit érdemes áttekinteni, így egy kicsit jobban megérthetjük, hogyan is áll jelenleg a vállalat és mik a céljai.

Miyamoto először is a Mario-játékokról beszélt, amivel kapcsolatban elmondta, hogy egy-egy új résszel kapcsolatban szükség van valamiféle "időzítésre", meg kell érezni, hogy mikor kell kiadni egy új játékot ezzel a főszereplővel. Miyamoto megerősítette, hogy ugyan manapság már egyre kevesebbet igyekszik közvetlenül beleszólni a Nintendo dizájnereinek munkájába, a Marióval kapcsolatban azonban van egyfajta vétójoga.

"Ezt a karaktert nem lehet csak úgy betenni bármilyen játékba és bármilyen szerepbe."

Miyamoto szerint Marióval kapcsolatban az alapeset az, hogy a karakter senkit nem öl meg, de azért annyira csak rosszfiú, hogy bogarakat és egyéb lényeket eltaposson. Ennek kapcsán sokan aggódtak amiatt, hogy fog kinézni Mario a Smash Bros-ban, ám végül adtak neki egy "cuki" hangot, amikor megütik őt, így a közönség szerint már rendben volt.

Az úriember szerint mind Mario, mind pedig a Nintendo alapvető hitvallása "az elme békéje". Szerinte a cég ezt az értéket szeretné képviselni, és egyre inkább azt látják, hogy ezt a szülök is kezdik elfogadni, örömmel néznek rá a Nintendo konzoljaira, és kezdik igazi családi szórakozásként tekinteni a dolgot.

Szerinte ez nem mindig volt így. A Nintendo 64-nél például még az interfészt tartotta a legnagyobb előnynek a konkurenciához képest: "Szeretem az Apple-t. Jól csinálják, hogy korlátokat szabnak, de mégis megtartják a felhasználóbaritásogot" - mondja Miyamoto.

Aztán a Wii megjelenésével tudatosan megpróbálták levetkőzni a "gyerekjáték" billogot, és elmozdulni a békés családi szórakozás felé. Hangsúlyozza, a Nintendo mindig is azt akarta megadni, amire a vásárlóinak szüksége van, és sosem az aktuális piaci trendeket követték.

"Ha valamit csak azért készítesz el, mert el lehet adni, abban nagyon sok buktató jöhet elő. Olyan dolgokat kell készíteni, amiről te is úgy gondolod, hogy szórakoztató, és nem arra kell koncentrálni, hogy hány példányban lehet értékesíteni. Ha csak ez eladásokra fókuszálsz, akkor a terméked olyan lesz, mint mindenki másé a piacon, ha pedig ilyen, akkor meg ezért nem fogják megvenni. Ezért csinál a Nintendo olyan dolgokat, amiket korábban még senki nem látott" - fejti ki.

Miyamoto szerint most már bőven elérkezett az a pont, amikor lehetséges a filmeket és játékokat ugyanazokon az eszközökön élvezni, így ő is egyre inkább gondolkodik azon, hogy a cégnek filmeket is kellene készítenie, és más módokon is "kiterjeszteni" a rendkívül értékes karaktereit. Mint elmondta, ezzel kapcsolatban már folynak megbeszélések különböző partnerekkel.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap