Minden platformot igyekszik támogatni az Electronic Arts

Az új generációs konzolok megjelenése vízválasztó lesz a cég szerint - erről és más érdekességekről beszélt a kiadó egyik vezetője.

Minden platformot igyekszik támogatni az Electronic Arts

Ahogy az várható volt, idén nyáron minden nagy játékipari vállalat online előadásban leplezi le az újdonságait, az Electronic Arts pedig ezt meg is tette a múlt heti EA Play alkalmával - miután a PS5 és az Xbox One X korábbi bemutatóiból teljesen kimaradtak a kiadó játékai.

Laura Miele, az Electronic Arts belsős stúdióiért felelős vezetője a közeli jövővel kapcsolatban kifejtette, hogy az új technológiák mindig lehetőséget adnak arra, hogy átgondolják a stratégiájukat, nem csak játékmenet, de a fejlesztés és a platformok támogatása területén is.

"Azt akarjuk, hogy a felhasználók ott élvezhessék a játékainkat, ahol csak akarják, ezért támogatunk egyre több platformot, mint például a Stadia, a Steam, az Epic Store, vagy éppen a Nintendo Switch. Ezen kívül nagyon erősen nyomjuk a crossplay lehetőségét, szerintünk ugyanis a játékok egyik alapkövet, hogy a barátok együtt élhessék át őket, legyenek bármilyen platformon is. Az egész ökoszisztéma a javára kezdett változni az elmúlt idészakban. Azt látjuk, hogy az ipar jelentősen változik, és a hardver nem lehet akadálya a közösségnek" - kezdte.

Persze, a PlayStation 5 és az Xbox Series X megjelenése azért nagyon fontos. Miele szerint hatalmas változásokat hoz majd az azonnali betöltés, a sok memória és a 3D-s hangzás, melyek mindegyikéből profitálnak majd a kiadó játékai, és a sportjátékok is egészen új szintet üthetnek meg, de sokkal nagyobb lehet egy Battlefield is, a Criterion pedig teljesen új jellegű fizikában gondolkozhat a Need for Speednél. De még csak nem is ezek a legfontosabbak szerinte.

"Történelmileg a konzolgenerációk közötti váltás leginkább a grafikáról szólt. Ez most sem lesz másként, nagy ugrásra lehet számítani, de számos más előnnyel is jár: ki lehet használni a nagy CPU-erőt és az extra memóriát. Az új generációs NFL például élőben húzza majd be a valós adatokat, a stadionban a nézők teljesen külön életet élnek majd, egyéniségek lesznek, külön reakciókkal, és átállunk majd egy teljesen új deffered rendering eljárásra, és bekerül a dinamikus időjárás is. Ez utóbbi hatással lesz a sportolókra, a felszerelésekre, a pályára. A játékok másfajta érzést közvetítenek majd, minden jobb lesz, zsigeribb."

A probléma, hogy ezek jelentős részét nem lehet majd igazán átadni YouTube-videókon keresztül, mindenkinek meg kell majd tapasztalnia. Felmerül a kérdés, hogy éppen ezért nem lesz-e nehezebb meggyőzni a felhasználókat, hogy váltsanak az új konzolokra? "Szerintem nem. Amikor megtapasztaltam az első next-gen demónkat, az azonnali betöltést és a hatalmas világokat, akkor rögtön tudtam, hogy ez egészen új mércét állít fel. Ha egyszer ezt valaki megtapasztalja, onnantól nem akar majd visszatérni a jelenlegi generációhoz" - mondta Miele.

Hogy kezelte az Electronic Arts a járványt?

Miele beszélt arról is, hogyan élte meg a kiadó a COVID-19-et. Ahogy mások, úgy az Electronic Arts is mindenki munkavállalóját hazaküldte home office-ba, és mindenkinek igyekezett megadni, hogy minél jobban menjen az otthoni munkavégzés.

"Ha valaki azt mondja pár hónappal ezelőtt, hogy a teljesen globális állományunkat át tudjuk tenni otthoni munkára, azt mondta volna, hogy ez vagy lehetetlen, vagy legalább egy évbe kerülne megtervezni. Végül mindössze néhány nap alatt megoldottuk, és ettől teljesen le vagyok döbbenve. Ráadásul közben kiadtunk két játékot, kiegészítőket az Apex Legendshez és a The Sims 4-hez, és szépen fenntartottuk az online szolgáltatásainkat."

"Ráadásul nagyon kreatív megoldásokkal álltunk elő az otthoni munka területén, hogy az év későbbi részében megjelenő játékok fejlesztése is haladjon. Az audio csapatunk például kitalálta, hogy a Madden 21 szinkronhangjait hogyan lehet otthonról rögzíteni minőségromlás nélkül, az animációs csapat x-suit ruhákat kapott, hogy otthon is tudjanak animációkat rögzíteni, a Star Wars Squadrons zenéjének utolsó harmadát pedig hangszerenként egyesével rögzítették, és az utómunka során kevertük össze" - fejtette ki a vezető.

Ezzel párhuzamosan jó látni, hogy az Electronic Arts portfóliója változatosnak tűnik. Persze, a szokásos folytatások megérkeznek idén is, de bejelentettek három indie játékot, ami a segítségükkel készül, ott vannak az élő szolgáltatásként működő anyagaik, mint az Apex Legends és az Anthem, és ezek mellett még olyan single player játékokat is kiadnak, mint a Star Wars Jedi: Fallen Order.

"A Star Wars Squadrons egy jó példa arra, amikor egy játék a fejlesztőcsapat rajongásából születik. Nem végeztünk piackutatást, nem volt benne az útitervben, de a Motive csapata nagyon eltökélt volt, és úgy tűnik, hogy a rajongók egyetértenek, ugyanis a bejelentés óta remek visszajelzéseket kapunk" - mondta Miele, hozzá téve, hogy hasonló indíttatásból születik újra a Skate-sorozat is, amit nem csak a fejlesztők, de a rajongók is nagyon szerettek volna.

A hölgy elárulta, hogy mikor a jelenlegi pozíciójába került, az első 100 napját azzal töltötte, hogy az Electronic Arts közösségének vezetőivel, hangadóival beszélgessen, és kikérje a véleményüket. Szerinte a reakció egyértelmű volt:

"Kérlek hallgassatok meg minket, és olyan tartalmakat hozzatok el, amiket kérünk. Ez nem bonyolult dolog" - idézi fel.

"Ennek fényében egyre inkább a rajongók elé tesszük a játékainkat, mielőtt azok megjelennek, így finomhangolhatunk - ez történt például a Plants vs. Zombies Founders Program esetében is. A Command & Conquer Remastered is a rajongók közreműködésével készült, és kiadjuk a forráskódot is. Már két és fél éve ingyenes tartalmakkal bővítjük a Star Wars Battlefront 2-t, hogy megfeleljünk az elvárásoknak, és most jelentettük be a Star Wars Squadronst, amire szintén régóta vágytak a rajongók. A Skate 4 pedig egy olyan játék, amit az elmúlt tíz évben folyamatosan látni akart volna tőlünk a közönség. Úgyhogy tényleg odafigyelünk!" - fejezte be.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap