Tavaly vázolta fel az elképzeléseit az Universal Music Group a Streaming 2.0 kapcsán, és szépen halad előre a technológia megvalósításával a piaci szereplők bevonása révén. Decemberben a cég nyélbe ütött egy megállapodást az Amazonnal az Amazon Music szolgáltatást illetően, most pedig a Spotify is beállt a fejlesztés mögé.
Az UMG szerint a zenestreaming kezdi elérni a határait, egyre lassabban fog már növekedni, nem lehet sokkal több előfizetőt bevonni a rendszerbe. Ezért dolgozott ki egy új elképzelést, amire a Streaming 2.0 néven hivatkozik.
A Streaming 2.0 arra szolgál, hogy erre építve új előfizetési csomagoka lehessen létrehozni, amik „szuperprémiumként” jelennek majd meg a különböző platformokon.
Egy művészközpontú újításról van szó, melyben több lehetőséget kapnának a vállalatok, előadók a bevételszerzésre. Persze a jobb monetizációs eszközökért cserébe az előfizetők is valamelyest többet kapnának. A szuperfanok egy magasabb előfizetési díj megfizetését követően például akár előbb hallgathatnák meg az újonnan megjelenő dalokat, albumokat. Előnyben lennének egy-egy „deluxe” vagy egyéb kiemelt lemez, új dal megjelenésekor. De akár exkluzív meghívót is kaphatnának a banda eseményeire, vagy akár kapcsolatba léphetnének az együttesek tagjaival, kérdezhetnének tőlük.
Persze lehet szép köntösbe öltöztetni a dolgot, de a lényeget azért elég egyszerűen meg lehet fogalmazni. Az UMG-nek az a célja, hogy tovább növelje a bevételeket, és ennek érdekében építene ki egy olyan rendszert, amivel az igazán nagy zenerajongókból még több pénzt képes kisajtolni. A plusz befizetésekért cserébe pedig kiépítenek egy rendszert olyan extrákkal, amik eddig nem voltak, vagy más, kevésbé egyszerű formában voltak biztosítva.
A Universal Music Group elképzelése szerint az új, rajongói előfizetéshez hozzá lehetne kapcsolni a magasabb streaming minőséget is. A Spoitfy s lossless támogatással már sok éve adós a hallgatóságának, és nem lennénk meglepve, ha a cég a mostani lehetőséget kihasználva, úgy vezetné be ezt a fejlesztést, hogy összekötné a Streaming 2.0 rendszerrel.
Korábban a Universal Music Group illetékese arról beszélt, hogy régen, még mielőtt a streaming teret nyert, azok az emberek, akik egy bandát rendkívül kedveltek, sokkal több pénzt fordítottak például a lemezek megvásárlására. Ma az elhivatott rajongók is ugyanannyival járulnak hozzá a kasszához, mint azok, akik csak ritkán elindítanak egy-egy dalt a különböző előadóktól. A vállalat szerint ez így nincs rendjén. A Streaming 2.0 az UMG szerint mindenki számára előnyösebb lesz.
A Spotify és az UMG között létrejött megállapodás részletei nem ismertek. Nem tudni, hogy pontosan milyen pénzügyi háttere van ennek a kollaborációnak, és az sem derült ki, hogy mennyi időre szól az a szerződés, amit most a vezetők az aláírtak. Csak annyit mondtak a felek, hogy „többéves egyezség” született. Ha szépen szárba szökkennek a vállalatok tervei, akkor persze borítékolhatóan egy nagyon hosszú „barátság” kezdetét jelent ez a mostani döntés.
Mellékesen azt is megjegyezzük, hogy a Spotify állítólag magasabb jogdíjakról is hajlandó volt megállapodni a Universal Music Grouppal. A kiadók és a Spotify között ebből a szempontból mindig nagy a harc, előszeretettel szokott a vezető platform visszaélni a méretével, hogy leverje a befizetendő jogdíjak mértékét.