Shop menü

KONTROLLER KÉSZÜL AZ APPLE VISION PRO-HOZ

Egy startup megpróbálja feljavítani a prémium eszköz irányítási lehetőségeit.
Török Roland
Török Roland
Kontroller készül az Apple Vision Pro-hoz

Az Apple Vision Pro nemcsak a merészen magas árával lett közismert, de azzal is, hogy a térszámítógépek (spatial computer) első képviselőjeként aposztrofálta magát, erősen kerülve a virtuális valóság kifejezés gondolatát is. 

A valóságban azonban az Apple Vision Pro továbbra is egy önálló VR szemüveg, olyan, amilyet a Meta, HTC vagy a Pico évek óta gyárt, a különbség azonban az ár miatt megengedhető technológia minőségében, illetve a kevert valóságra helyezett fókuszon volt. A magas ára ellenére azonban az Apple Vision Pro-nak vannak hiányosságai, olyanok, ami miatt nehezebb kihasználni az eszközt, mint a többi VR szemüveget.

Galéria megnyitása
 

Az eszköz irányítása, amennyiben nem kapcsolunk hozzá Bluetooth-on keresztül 2D-s alkalmazások irányítására szolgáló perifériákat, csupán a puszta kezünkre és a tekintet követő technológiára hagyatkozik. Ez azt jelenti, hogy a kezünkkel elég limitáltan tudjuk csak irányítani a kevert vagy virtuális térben a 3D-s alkalmazásokat, aktív VR szerű szórakozásra szinte teljesen használhatlan az eszköz. Ezen változtathat most egy startup, a Surreal Interactive, akik térben is használható kontrollereket kínálnak majd az Apple Vision Pro felhasználók számára. 

A Surreal Interactive saját bevallása szerint több korábbi Google mérnököt is alkalmaz, akik a Google Maps, Google Glass és a Waymo önvezető járműveken is dolgoztak, és ilyen pedigré mellett alkották meg az Apple Vision Pro headsetekhez szánt Surreal Touch kontrollereket. A Meta Quest kontrollerek megjelenésére hajazó Surreal Touch vezérlők lehetővé teszik, hogy az Apple Vision Pro PC eszközökre csatlakoztatva rendes VR játékokat futtathasson.  A megoldásnak hála a Vision Pro eszközökön végre olyan játékokkal lehet majd játszani, mint a Beat Saber vagy a Half-Life Alyx, ami korábban teljesen elképzelhetetlen volt a tekintet és ujjkövető technológia limitjei miatt. 

A kontroller működése nincs teljesen megerősítve, az eszköz viszont saját magát követi, hasonlóan a Meta Quest Pro kontrollerekhez. A vezérlőben kamerák pásztázzák a teret, majd ezeket az adatokat magukban feldolgozzák és tovább küldik az Apple Vision Pro eszköznek. A csapat szerint 10mm-es pontossággal tudnak követni, ami egyedülállóan remek teljesítmény. A valóság azonban az, hogy a Meta, a HTC és a Valve is a milliméter tört részén is pontos vezérlőket kínál, így több, mint túlzó a startup cég állítása. 

A cég másik állítása is furcsa, miszerint az ALVR-ból készült Surreal Link szoftverük képessé teszi a Vision Pro-t a 4K 120 Hz-es SteamVR élmény futtatására, holott a Vision Pro nem is támogatja a 120Hz-es képfrissítést, mivel csak 100Hz-ig képes a működésre. 

A Surreal Touch-ot tehát érdemes óvatosan kezelni (nem, mintha az Apple Vision Pro nagyon kapható lenne Magyarországon), nem biztos, hogy tényleg elvárhatjuk azokat a dolgokat az eszköztől, amiket a cég állít. Előrendelni augusztustól lesz majd lehetséges, ekkor fog majd az ára is kiderülni. Nem lenne meglepő, ha esetleg annyiba kerülne, mint egy VR szemüveg rendszer a Metától vagy a Pico-tól.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére