Shop menü

KŐ KEMÉNYEN TOLJA A TESLA A ROBOTAXIT

Büszkén hangsúlyozza a Tesla, hogy neki már a Waymónál is nagyobb, a szolgáltatási területe Austinban.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Kő keményen tolja a Tesla a Robotaxit

Azzal, hogy a Tesla beszállt az önvezető személyszállító szolgáltatások versenyébe, túlfűtött lett a hangulat a Tesla és a Waymo között. Legalábbis Elon Musk nagyon élvezi a mostani helyzetet, és mindenhova igyekszik erotikus és egyéb utalásokat csempészni.

„Keményebb, jobb, gyorsabb, erősebb” – ezzel a rövid kommentárral mutatta meg a Tesla Robotaxi az X-en, hogy a továbbiakban lényegesen nagyobb területen üzemel a szolgáltatása. A földrajzi korlátot pedig direkt olyan formában növelték meg, hogy az a térképen egy hatalmas férfi nemiszervre emlékeztessen.

Ezzel lényegében bemutat a Waymónak a Tesla, ugyanis a megnövelt terület révén már egy hajszállal hosszabb útvonalon képes utasokat szállítani a Robotaxi szolgáltatás, mint az Alphabet által nyújtott rendszer. Csak három hete indult el a Tesla önvezető taxija, de már arról számolhatunk be, hogy drámaian növelni tudta a szolgáltatási területet, ami mindenképpen jó hír.

Galéria megnyitása

Azt azonban ezen a ponton még nem tudjuk, hogy a Tesla és a hatóságok milyen formában egyeztek meg a lehetőségekről. Az egészen biztos például, hogy a Robotaxi szolgáltatás továbbra is csak felügyelet alatt üzemelhet.

Minden Robotaxiban ott ül egy Tesla dolgozó az anyósülésen, alkalomadtán pedig az is előfordul, hogy a kormánynál foglal helyet. Az alkalmazottaknak az a dolga, hogy egész nap figyeljék az autók működését, és amint azt érzékelik, hogy valamit szokatlan módon, nem jól hajt végre az autó, rögtön le tudják állítani az önvezető rendszert. Erre pedig jelenleg még biztosan szükség is van, mert sok olyan beszámolóval lehet találkozni a közösségi oldalakon és a YouTube-on, hogy a Robotaxi hibázik.

Galéria megnyitása

Ez persze teljesen természetes, még a korai fázisban jár, a Waymo is hosszú ideig működött emberi felügyelet alatt. Azt nem engedheti meg magának a Tesla, hogy komolyabb balesetet okozzon, vagy bagatell hibákkal okozzon kárt. Egy jelentősebb, akár személyi sérüléssel is együttjáró baleset évekkel vethetné vissza a Robotaxi projektet.

A Tesla a szolgáltatás árát is megnövelte, méghozzá elég keményen – ha a cég kommunikációs stílusában akarjuk az áremelés mértékét kifejezni. Három héttel az indulást követően, már több mint 60 százalékkal drágábbak lettek az utazások. Az eddig 4,20 dolláros ár helyett, már 6,9 dollárt kell az utasoknak kifizetnie. Igen, Elon Musk ebben az esetben is egy szexuális utalással élt, a korábbi marihuánafogyasztásra utaló szleng alkalmazását követően.

Galéria megnyitása

A Robotaxi alkalmazása most még tesztelés alatt áll, azt nem is veszi figyelembe az utak árazásánál, hogy mekkora távot tett meg az autó, egységes a fent említett 6,9 dolláros költség. Most még nem az a célja a Teslának, hogy ebből komoly bevételt szerezzen, csak a tesztelés számít, az adatok gyűjtésére és a dolgozók beszámolóira kíváncsi. Ezeket felhasználva folyamatosan dolgoznak a szakemberek az FSD működésének tökéletesítésén. Ez a 6,9 dolláros ár egyébként szinte elenyésző ahhoz képest, mint amennyibe Austinban a taxizás belekerülnek a normál utazások alkalmával.

Azt nem mondta el a Tesla, hogy mi a következő terve a Robotaxival, ám amennyiben tényleg viszonylag rövid időn belül szeretné felvenni a versenyt a Waymóval, abban az esetben a flotta bővítése lehet a következő lépés, utána pedig újabb városokban kezdhet üzemelni. Az Alphabet leányvállalata már öt nagyvárosban van jelen több mint 1500 autóval, és teljesen felügyelet nélkül működik

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére