Shop menü

IMÁDJÁK A FELHASZNÁLÓK A REKLÁMOKKAL TŰZDELT NETFLIXET

Mágnesként vonzza a felhasználókat a hirdetéssel támogatott előfizetés, már ahol ez elérhető, a támogatott régiókon még van mit dolgozni.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Imádják a felhasználók a reklámokkal tűzdelt Netflixet

Az utóbbi időben szépen növekedett a Netflix előfizetők száma. Nagy lökést adott a felhasználói bázisnak a fiókmegosztások felszámolása, és azzal is sokakat vonz be, hogy kedvezőbb áron elérthető, reklámokkal támogatott opciót is biztosít. Sokan szkeptikusan álltak hozzá a hirdetéses előfizetési lehetőséghez, de a legfrissebb számok a Netflixet igazolják.

40? 40! Már 40 millió előfizetővel rendelkezik a reklámmal támogatott csomag, és az új belépők 40 százaléka ezt választja.

A 2023-as éves a Netflix úgy zárta, hogy éppen 23 millió olyan előfizetője volt már globálisan, aki a hirdetésekkel felturbózott, cserébe kedvezőbb áron kínált lehetőséget választotta. 2022 novemberében indult el ez a lehetőség, és eleinte fél év alatt csak 5 millió előfizetőt tudott bevonzani. Elég nehezen lódult meg a teljesen új opció szekere, de most már egyértelműen úgy fest, hogy igazából elfogadták azt az emberek. Sőt mi több, minden jel szerint egyenesen felkapott lett a reklámos Netflix.

Galéria megnyitása

Valamivel több mint 5 hónap alatt sikerült 17 millió felhasználóhoz eljuttatni a hirdetéseket felvonultató előfizetési lehetőséget. Talán a vezetőket is meglepi már, hogy mennyire jól megy a szekere ennek az opciónak. Azokon a helyeken, ahol elérhető a reklámokat megjelenő előfizetési csomag, az új belépőknek már a 40 százaléka választja ezt, ami nagyon sok. Ha ilyen iramban növekedik, akkor szép lassan képes lesz felnőni a régóta meglévő, általános előfizetési opciók szintjére a felhasználók számát tekintve.

Globálisan 270 millió felhasználóval rendelkezik a Netflix, és 1,5 évvel a hirdetéses előfizetési lehetőség elindítását követően már a teljes bázisának közel 15 százaléka ezt használja.

A reklámos ajánlatnál nagyon fontos az, hogy a néző minél hosszabb ideig aktív legyen, tényleg fogyassza is a platform kínálatát; és a Netflixnél ezzel sincs gond a jelek szerint. A 40 millió felhasználó több mint 70 százaléka 10 óránál hosszabb időt tölt a szolgáltatás előtt ülve. Ebből a szempontból a saját adatai szerint 15%-kal jobban áll a riválisainál. A Netflix felhasználók összesen 32,9 milliárd órát töltenek tartalomfogyasztással, miközben a második legnagyobb streaming szolgáltatás, a Disney+ esetében ez „mindössze” 5,38 milliárd óra.

Galéria megnyitása

Annak érdekében, hogy a reklámokból még többet tudjon kihozni a vállalat, úgy döntöttek, hogy egy saját hirdetési platformot fejleszt ki. Ez azonban nem fog egyről a kettőre összejönni, a mostani tervek alapján 2025 végére készülhet el az a megoldás. A Netflix elképzelése szerint az új hirdetési platform több lehetőséget nyújt majd a reklámfelületek vásárlására, nagyobb betekintést nyerhetnek a partnerek a hirdetési adatokba, és hatékonyabban lehet majd ezáltal mérni azt, hogy valójában egy futó reklámkampánynak mekkora hatása van.

Galéria megnyitása

A cég arra törekedik, hogy a hirdetési lehetőségek terén is olyan magas színvonalat biztosítson, mint ami a streaming technológiák terén elérhető a cégnél. Ebből kiindulva a mostani helyzetet nem látja ideálisnak a Netfix, és így is szép eredményeket tud elérni. A cél az, hogy a felhasználói élmény és a partnerek elégedettsége párhuzamosan javuljon a továbbiakban.

Arról nem szólt a fáma, hogy milyen ütemben akarnak ezzel a lehetőséggel terjeszkedni, márpedig ez számunkra mindenképpen érdekes lenne. Magyarországon egyelőre nem lehet hirdetések mellett használni a szolgáltatást, pedig a hazai egy rendkívül árérzékeny piac, és igény biztosan lenne erre az opcióra.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére