Még szinte el se kezdődött az év, máris örülhetünk egy nagy megjelenésnek a Hitman 3 képében. De vajon melyik konzolra érdemes megvenni, és hogyan teljesít ezeken a játék? Nos, szerencsére a Digital Foundry már el is készítette az elemzését, ami alapján egy kicsivel könnyebben dönthetünk.
Azt előre le kell szögezni, hogy az új generációs konzolokon 60fps-sel fut a játék, ami jelentős változás ahhoz képest, hogy korábban az IO Interactive kétféle lehetőséget kínált: vagy 30fps-t, vagy unlocked framerate-et. Az előző generációs konzolokon 30fps-re van zárva a játék, kivéve PS4-en, ahol lehetőség van 1080p/60fps-es módot is választani, amit egyfajta interpolációs technikával állít elő a szoftver.
A két felsőkategóriás konzol között érdekes különbséget lehet tapasztalni: míg Xbox Series X-en natív 4K-ban fut a játék, addig PS5-ön be kell érni 1800p-vel. Ekkora különbség talán még egy új játék esetében sem volt a két konzol között. Jó hír, hogy Xbox Series S-en is 60fps-sel megy a játék, azonban ott már csak 1080p-s felbontásra számíthatunk.
A Digital Foundry mérései szerint nincs dinamikus felbontás, tehát ezek fix számok, a játék csak egy jól működő TAA élsimítást tol rá a képre.
A grafika terén csak apró különbségeket lehet felfedezni, de úgy látszik, hogy a Microsoft nagy konzolja itt is jobban teljesít. A textúrák minősége Xbox Series X-en és PS5-ön is a PC-s legmagasabb szintnek megfelelő, míg Series S-en már "csak" a high opciót kapjuk.
Az árnyékok Series X-en a PC-s high-nak felelnek meg, PS5-ön a mediumnak (mint az Xbox One X és a PS4 Pro), míg Series S-en már csak a PC-s low beállításra futotta. Azonban a tapasztalatok szerint a különböző beállítások között alig van különbség a gyakorlatban, és mindegyik konzol esetében remek grafikai minőségre számíthatunk.
Mindenesetre az egyértelműnek tűnik ezek alapján, hogy az Xbox Series S-t leginkább a memória sávszélessége és mennyisége foghatja vissza ebben az esetben.
Ami a képfrissítést illeti, az eddigi tapasztalatok szerint a PS5 szinte állandóan stabilan tartja a 60fps-t, míg az Xbox Series X egy-egy területen beeshet 50-60 közé, azonban a Digital Foundry szerint ez nagyon ritka, így érdemben nem is nagyon kell foglalkozni vele. Érdekes módon a korábbi rész, tehát a Hitman 2 egyik pályája, a Miami minden konzolon 40fps környékére akad be a nyitó képsoroknál, de aztán helyreáll a probléma.
Fontos megemlíteni, hogy a játék jelenlegi verziója még nem támogat ray-tracinget, azonban ennek a bevezetését az IO Interactive egy ingyenes frissítés keretein belül tervezi megoldani - igaz, ezt egyelőre csak PC-re jelentették be. Gyanítható persze, hogy a konzolok is fognak sugárkövetést kapni valamilyen formában, és könnyen lehet, hogy akkor bejön majd egy második grafikai opció az új generációs gépeken is, ahol választhatunk majd az eddigi 60fps, valamint az RT+30fps között, de erről a stúdió még egyáltalán nem beszélt.