Shop menü

GYENGÉN INDÍT AZ IPHONE 16 PRO, KISEBB A KERESLET A VÁRTNÁL

Persze már gyártók így is megirigyelnék azokat a számokat, amiket az új csúcsmodellek az előrendelési időszakban produkálnak.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Gyengén indít az iPhone 16 Pro, kisebb a kereslet a vártnál

Egy héttel az előrendelések megnyitását követően már kezd kirajzolódni, hogy milyen lesz az iPhone 16 termékcsalád rajtja, és a számokat elemzők összevetették az iPhone 15 széria szereplésével. Egyelőre úgy tűnik, hogy mégsem kapósabb az új modell, mint az elődje volt, pedig az Apple arra számíthatott, hogy több kel majd el ezekből.

„Csaknem 37 millió iPhone 16 modellre adtak le előrendeléseket az első héten” – jelentette ki Ming-Chi Kuo.

Kuo folyamatosan figyelemmel kíséri az Apple teljes tevékenységét, sokszor szokott belső információkat megszellőztetni, de egyébként elemzőként dolgozik a TF International Securities égisze alatt. A belső és a beszállítói információ alapján most azt mérte fel a szakember, hogy mennyi előrendelést adtak le a felhasználók az első egy hétben az iPhone 16 szériára, és a számok meglepőek.

Galéria megnyitása

Az új iPhone generáció bejelentését megelőzően arról szóltak a hírek, hogy az Apple nagyobb rendeléseket adott le a partnereinél, mint egy évvel korábban. Ez alapján azt várta, hogy majd kapósabbak lesznek a friss okostelefonok. Azonban az előrendelési számokból azt lehet most látni, hogy az új termékcsalád egyelőre nem tudja hozni a tavalyi eredményeket. A felmenőkből többet rendeltek a bejelentésüket követően.

Galéria megnyitása

12,7 százalékkal csökkent az előrendelési adat éves összevetésben. Persze ettől függetlenül még benne van a pakliban, hogy kicsit később azért meglódulnak majd az eladások, és csak a kezdeti lendület hagyott alább valamelyest. Mivel a rendelések csökkentek, az Apple viszont nagyobb rohamra várt, szebb készletet halmozott fel, így a várakozási idő jóval kisebb lett az iPhone 16 Pro és 16 Pro Max modelleknél, mint ami tavaly ilyenkor tapasztalható volt.

Galéria megnyitása

Még mindig az előrendelési időben vagyunk, szeptember 20-án indul a szállítás. A hazai vásárlók jelenleg az iPhone 16 Pro modelleket 2-3 hetes szállítási idő mellett rendelhetik meg, az iPhone 16 Pro Max esetében pedig 3-4 hetes várakozással kell számolni a jelenlegi előrejelzés szerint. Egy évvel ezelőtt ilyenkor az iPhone 15 Pro Maxnál már bőven több mint egy hónap, 7-8 hetes volt a rendszer által előrevetített várakozási idő.

Az iPhone 16-nál a kivitelek egy része szállításra kész formában rendelhető, de vannak már olyan színek és tárhely variánsok, amikre várni kell 2-3 hetet. A lila és a zöld színeknél a leghosszabb a várólista. Ami pedig az iPhone 16 Plus modellt illeti, nos, ott mindegyik variáns azonnal elérhető még most is; bármelyik mellett döntsön az ember, azt az első napokban kézhez fogja kapni. Szokás szerint az iPhone 16 Plus iránt van a legkisebb érdeklődés, így ennél még a vártnál nagyobb keresletet is gond nélkül képes lesz kiszolgálni az Apple.

Galéria megnyitása

Az iPhone 16 Pro Maxból fogy a legtöbb, ebből már 17,1 milliót rendeltek az első héten a márka rajongói, az azonban 16%-kal elmarad az iPhone 15 Pro Max előrendelési mutatójától. Az iPhone 16 Pro ennél is nagyobb érdeklődéscsökkenéssel a háta mögött várja a szállítások megkezdését. Ebből 27%-kal rendeltek kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt, összesen 9,8 millió példány talált gazdára első körben. Az iPhone 16 kicsit kapósabb lett, 10%-kal nőtt az érdeklődés iránta, így 7,3 millió rendelést ért el, az iPhone 16 Plus pedig mindössze 2,6 millió rendelést hozott, de ez 48%-kal több, mint egy évvel korábban volt.

Előzetesen a vállalat az iPhone 16 Pro Maxból 6 milliós készletet halmozott fel, az iPhone 16 Próból pedig 5,5 millió darabbal vágott neki az előrendeléseknek. Az iPhone 16 esetén 4,2 milliós raktárkészlet alakult ki, az iPhone 16 Plusból pedig 1,3 millió lett előre legyártva az előrendelések kezdetére.

Galéria megnyitása

Kuo úgy véli, hogy az Apple Intelligence bevezetése még adhat egy nagyobb lökést a rendeléseknek az ünnepi időszak közeledtével. Azonban ha a rendelések nem fognak felpörögni, akkor a vállalat áttervezheti a 2025-ös marketingstratégiáját, és egy agresszívabb módba kapcsolhat, hogy helyrehozza a keresletet.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére