Az Escape from Tarkov hamar egy sikeres túlélős játék lett, és ahogyan lenni szokott egy nagyobb kiadó azonnal le is akarta másolni a sikeres receptet és jelentős pénzt keresni vele. Esetünkben az Electronic Arts döntött úgy, hogy jó ötlet lesz a Battlefield 2042-be belepakolni a Hazard Zone-ra keresztelt Tarkov klón játékot, ahol a játékosoknak el kell jutniuk a célhoz, anélkül, hogy a botok vagy más csapatok levadásznák őket.
A játékosok viszont kifejezetten nem szerették a játékmódot, mivel semmi izgalom nem volt benne, a halálnak nem volt jelentősége, hamar az egész kihalt és szinte már szervert sem lehetett találni a játékra, a cross-platform multiplayer ellenére sem.
Talán nem csoda, hogy ez lesz a DICE csapatának az újabb áldozata, ugyanis úgy döntöttek, hogy többet nem frissítik a módot, magára hagyják. A kreatív rendező Lars Gustavsson szerint nagy reményeik voltak a játékmódot illetően, de nem sikerült elérniük azt a figyelmet, amit szerettek volna.
A játékmód továbbra is működni fog, ám a játék változásai nem fogják figyelembe venni például ennek a módnak az egyensúlyait. Ha lesz pár kritikus hiba, azt természetesen javítani fogják, de több tartalom nem lesz hozzá.
Ez a döntés természetesen igencsak érdekes, főleg annak fényében, hogy a játék szezonrendszere még el sem kezdődött, pedig négyet is terveznek belőle...