A járműipar lázasan igyekszik felvenni a lépést a modern technológiai fejlesztésekkel, és ennek remek példája az, hogy a Fiat úgy érezte, hogy itt az ideje belépni a metaverzumba. A vállalat elsősorban a fiatalokat foghatja meg ezzel a fejlesztéssel, de igazából mindenkinek immerzív élményt szeretne nyújtani.
A metaverzum által működtetett bemutatóterem a Stellantis égisze alatt, a Fiatnál született meg, ami egyébként abból a szempontból mindenképpen érdekes, hogy a Fiat azért közel sem a cégcsoport ékköve. Ráadásul egy 500-as modellt lehet először körbejárni és megvásárolni a márka által alkotott virtuális kiállító térben. Előbb gondoltuk volna, hogy a Maserati vagy az Alfa Romeo esetében lépi ezt meg a Stellantis.
A metaverzumban elérhető autó annyiban azért különleges, hogy az új generációs 500-as La Prima by Bocelli kiadásáról beszélhetünk, ami egy különleges, tisztán elektromos hajtással felszerelt négykerekű, és Andrea Bocellivel kollaborációban jött létre. Az olasz énekes nevével fémjelzett autónak állítólag egészen különleges atmoszférája lesz a JBL hangrendszernek köszönhetően, ami a koncerttermeket felidéző térhangzással igyekszik majd megszólalni.
Az egyedi lehetőséget a Touchcast és a Microsoft hozta létre a Fiattal együttműködésben. A MaaS (Metaverse as a Service) platformot alkalmazza a vállalat, ami direkt cégek számára teremti meg annak a lehetőségét, hogy a metaverzumba be tudjanak lépni. Fontos, hogy ebben az esetben nem szükséges virtuális valóság szemüveget használni, de talán lesz majd olyan formátum is, ha igény mutatkozik erre.
Kiemelte a Fiat, hogy nemcsak meg lehet majd nézni az autót a virtuális térben, hanem kérdezhetnek is az érdeklődők, éppen úgy, mint a való életben, mikor besétálnak egy bemutatóterembe. Ugyanis lesz a metaverzum mögött egy valódi személy, aki kiválóan fel lesz készülve az érdeklődők minden kérdésére. A Fiat termék szakembere segíteni fog az eladásokban, közreműködik az 500-as testre szabásában. Mindenki bekonfigurálhatja magának a saját autóját, és látni fogja a virtuális közegben, hogy néz majd ki a végeredmény.
A metaverzumos bemutatóterembe nem sétálhat be bárki, éppen amiatt, hogy itt egy eladó ténylegesen rendelkezésére áll majd a vásárlóknak. Előzetes időpontot kell foglalni a vállalat oldalán, reggel 9-től este 9-ig lehet időpontot kiválasztani, szóval napi 12 órában várja az érdeklődőket a Fiat. Talán a jövőben a cég már egy feltanított digitális asszisztensre is rá meri majd bízni a rendszert, és onnantól nem lesz akadálya annak, hogy bárki bármikor belépjen.
Ha az érdeklődő elégedett, és úgy látja, hogy ténylegesen megrendelné a járművet, nem lesz ennek semmilyen akadálya. Véglegesíthető a rendelés a szekértővel leegyeztetettek alapján. Hogy a metaverzumban is hatékonyan bele lehet-e alkudni a vételárba egy vonóhorgot, az már csak a gyakorlatban fog kiderülni.