Shop menü

ELKEZDTE FELSZÁMOLNI A NETFLIX AZ ALAP ELŐFIZETÉST

Ahol már van reklámokkal megtámogatott opció is, ott a felhasználóknak búcsút kell intenie a legolcsóbb előfizetési lehetőségnek.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Elkezdte felszámolni a Netflix az Alap előfizetést

2022 óta vannak hirdetések a Netflixen, mint a kereskedelmi tévében, és nagyon úgy fest, hogy csak idő kérdése az, hogy ezek mindenhol meghonosodjanak. Már olyan jól megy a kedvezőbb előfizetési lehetőség, hogy a vállalat úgy döntött, hogy a három eredeti előfizetésből a legolcsóbbat teljes egészében kivonja a forgalomból.

A vállalat az idei év elején jelezte, hogy erre készül, de a felhasználókat így is meglepetésként érhette a döntés, mivel előre nem igazán szólt az embereknek, most pedig már hidegzuhanyként éri a döntés az érintetteket.

Nem érkezett arról hivatalos közlemény, hogy mikortól és hogyan fog eltűnni a kínálatból az Alap (Basic) előfizetési lehetőség, csak egyszerűen egy figyelmeztetést küldött az érintettek számára a platform. Egy Reddit bejegyzésből derült ki, hogy a Netflix akcióba lépett, és az ígéretéhez híven, felszámolja a legolcsóbb reklámmentes díjcsomagot.

„Július 13. az utolsó nap, ameddig még nézheti a Netflixet. Válasszon egy másik díjcsomagot, ha továbbra is szeretné elérni.” – fogadta az üzenet a felhasználót. „Az Alap előfizetése megszűnt, de könnyedén tud váltani egy újra. A díjcsomagok kínálata 7 dollártól indul továbbfejlesztett funkciókkal.”

Galéria megnyitása

Ennek megfelelően nemcsak, hogy nem lehet majd az új előfizetőknek az Alap opciós választania, hanem a meglévő felhasználókat is kipakolja ebből a vállalat. Ez hatalmas lökést adhat majd a hirdetésekkel felturbózott, de egyébként kedvezőbb áron elérhető opciónak. Az Alap előfizetés alacsonyabb felbontást nyújtva 12 dollárba került már az utóbbi időben. A reklámokkal szolgáló opció csak 7 dollárba kerül, a következő lehetőség pedig már 15,5 dollárt kóstál havi szinten.

A Netflix töretlen népszerűségnek örvend, a legutóbbi negyedévben nagyobb mértékben tudta növelni a felhasználói táborát, mint amire az elemzők számítottak. Már csaknem 270 milliós közönséggel rendelkezik globálisan a platform. A legtöbb új előfizető már a hirdetéses opciót választotta azokon a helyeken, ahol ez elérhető a felhasználók számára.

Galéria megnyitása

Magyarországon egyelőre még nincs olyan opció, ami reklámokkal lenne megtámogatva, de valószínűleg csak idő kérdése az, hogy ez a helyzet megváltozzon. A jelenlegi kilátások mellett pedig az is borítékolhat, hogy amikor eljön ennek az ideje, akkor a cég automatikusan leállíthatja hazánkban is az Alap előfizetést, ami jelenleg 2500 forintba kerül, és ennél olcsóbban futhat be a reklámokat felvonultató opció.

A Netflixnek azért nagyon fontos, hogy minél többen fizessenek elő hirdetések mellett a szolgáltatásra, mert akkor tud jelentősebb reklámbizniszt felépíteni. Nagyobb bevételeket hozó szerződéseket tud nyélbe ütni abban az esetben, ha a reklámok szélesebb közönséget érnek el, és eleve több hirdetőnek lesz érdekes, hogy beálljon a platform mögé, ha azt látják, hogy érdemes ebbe az irányba nyitni. Kezdetben a legtöbben nem igazán hittek abban, hogy ez siker lehet, de ma már teljesen más a helyzet.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére