Shop menü

ELKÉPESZTŐEN FELKAPOTT A REKLÁMOS NETFLIX ELŐFIZETÉSE, JÓL TELJESÍT A VÁLLALAT

A második negyedévet a várakozásoknál jobb eredményekkel zárta a Netflix, de a befektetők éppen erre számítottak.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Elképesztően felkapott a reklámos Netflix előfizetése, jól teljesít a vállalat

Remek szériában van a Netflix, az utóbbi időben a legtöbb számítása bejött a vállalatnak, és már gőzerővel dolgozik azon, hogy a hirdetési piacon is egyre jobb pozícióba kerüljön. Annak köszönhetően, hogy folyamatosan emelkedik a hirdetéssekkel megtámogatott előfiztési opciót választók száma, jobb megállapodásokat tud nyélbe ütni azokkal, akik nála szeretnének reklámozni.

Az új előfizetőknek már több mint a 45 százaléka azt választja, hogy együtt él a reklámokkal a Netflixen a kedvezményesebb havi díjért cserébe.

Ahol van lehetősége az embereknek a hirdetéses opciót igénybe venni, hogy a legtöbben már arra szavaznak. Éves szinten 34 százalékkal emelkedett azoknak a tábora, akik a reklámokkal támogatott előfizetési lehetőséget választják a Netflixen. Ezek nagyszerű adatok, de azt is kiemelte a vállalat, hogy valójában még mindig nagyon fiatal ez az opció, és sokkal több van benne, mint amit jelenleg látunk.

Galéria megnyitása

Kell még néhány év ahhoz, hogy a reklámokat igazán jól ki tudják használni, de a jövőben nem kizárt, hogy elérünk majd arra a pontra, mikor a bevételnövekedés elsődleges mozgatórugója már az lesz, hogy mennyi pénz származik a hirdetésekből. A Netflix bevétele most 17 százalékkal emelkedett, 9,56 milliárd dollár lett, ami egy minimálisan meghaladja az elemzők által várt 9,53 milliárd dollárt.

A profit nagyon szépen növekedett, ami egy remek hír. Értékpapíronként 4,88 dollárt „kaszált” a Netflix, 2,15 milliárd dollár maradt a kasszában a negyedév végén. Egy évvel ezelőtt még egy hajszállal 1,5 milliárd dollár alatt alakult a haszon. Több mint 40 százalékos növekedés a nyereségben mindenképpen dicséretes. A működési profit 2,6 milliárd dollár felett alakult, és már a bevétel 27,2 százalékát tudta nyereségre váltani, miközben egy évvel korábban ez még csak 22,3% volt.

Egyetlen negyedév alatt 8 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához.

Rendszeresen érik kritikák a Netflixet és a kínálatát, de egyáltalán nem látni a vállalat teljesítményén, hogy bármilyen probléma lenne a háza táján. 277,65 millió előfizetőt szolgál már ki globálisan a streaming platform, és az elemzők ezen a téren sokkal rosszabb eredményt vártak, csak 274,4 millió előfizető szerepelt az előrejelzésben. Éves szinten több mint 30 millió felhasználóval tudta növelni a táborát a Netflix, és nem várt lendületben van.

Egy év alatt megduplázta a növekedési tempóját a piacvezető streaming szolgáltató.

Elsősorban szabálytalan fiókmegosztások felszámolása, és az új jelszómegosztási lehetőségek bevezetése segítette a céget abban, hogy nagyobb növekedési tempóra tudjon kapcsolni. De a kedvezményes, hirdetésekkel támogatott előfizetési lehetőség is segített ebben. Az elmúlt két negyedévet már rendre 16-16,5 százalékos éves növekedésekkel tudta zárni a Netflix, miközben egy évvel ezelőtt csak 8%-kal tudta gyarapítani az előfizetői táborát.

Galéria megnyitása

Noha most még nagyon szép előfizetői számokkal villog a Netflix, ez nem tart már sokáig. 2025-től a cég már nem fogja a negyedéves jelentéseiben megosztani, hogy mennyi előfizetővel rendelkezik. Úgy véli, hogy igazából ez nem számít, a lényeg a pénz. Ez pedig teljes mértékben így van, de az ilyen szolgáltatásokat mégis a legtöbbször az előfizetői tábor mérete, növekedése alapján szokták megítélni, ennek viszont vége lesz onnantól, hogy nem publikál erről friss számokat a cég.

Az is kiderült, hogy a Netflix nem kíván más streaming szolgáltatókkal közösködni. Korábban a Max és a Disney+ megállapodott arról, hogy közös kedvezményes előfizetési csomagot hozzanak össze, de erre a Netflixnél nem érdemes számítani. A vállalat szeretné tovább növelni az előfizetői táborát, de nem bármi áron. A konkurenciával semmilyen formában sem szeretne egy hajóba szállni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére