A Kotaku egyik újságírója számolt be arról (19 BioWare-alkalmazott kifaggatása után), hogy szörnyű a belső a hangulat a stúdiónál, és a munkatársak egyáltalán nem érzik jól magukat. Mind a Mass Effect: Andromeda, mind az Anthem fejlesztésének utolsó hónapjaiban brutális túlórákra voltak kényszerítve, és a konzisztens vezetés és vízió hiánya ezzel együtt hatalmas stresszhez vezetett.
A dolog odáig fajult, hogy több munkatárs az orvosok utasítására hetekre, vagy akár hónapokra kényszerszabadságra ment, ugyanis mentálisan teljesen összetörtek. A megkérdezett munkatársak elmondták például, hogy habár az Anthem hosszú évek óta készült, ezalatt rengetegszer változott az irány, és márciusban megjelent játék szigorú értelemben vett produkciós, gyártási fázisa mindössze 18 hónap alatt zajlott le.
A cikkre reagálva a BioWare közölte, hogy a munkatársaik egészségi állapota és jóléte nagyon fontos számukra, azonban a kritikák ellenére például a stressz és a kemény túlóra nem jelent meg náluk problémaként a belső értékelésekkor.
Nem meglepő, hogy ezt nagy felhördülés követte, amire most Casey Hudson, a BioWare vezetője egy belső körlevélben reagált.
"A cikk számos problémát említ az Anthem fejlesztése körül, és a korábbi projektjeink kapcsán is. És párhuzamot von a munkahelyi problémák és a játékaink minősége között. Ezek a problémák valósak, és a legfontosabb prioritásunk, hogy megoldjuk őket" - írja Hudson.
Az úriember közölte azt is, hogy 2017-ben úgy tért vissza a BioWare élére, hogy tudta, a stúdió komoly kihívásokkal küzd a csapatok egészséges működésével, kreatív víziójával és szervezettségével kapcsolatban. "Folyamatosan azon leszek, hogy fejlődjünk ezeken a területeken, mert szeretem ezt a stúdiót, de mindenek felett azt szeretném, hogy az itt dolgozók boldogok és sikeresek legyenek".
"Nem mondom azt, hogy jó munkát végeztem ezekkel kapcsolatban, és egy olyan napon, mint a mai, biztosan érzem, hogy nem. De tettünk már lépéseket, igyekszünk fókuszálni a stúdió küldetését és alapvető értékeit, hogy mindenki számára tiszta legyen, hogy mit is csinálunk mi itt, és igyekszik nagyon magas szintre emelni a céges kultúrát. Tudom, hogy rengeteg még a tennivaló, és eltökélt vagyok, hogy a BioWare újra megfeleljen a vele szemben támasztott elvárásoknak, és létrejöjjön egy olyan munkahely, ami a világ legjobbjai között van."