Elon Musk óriási várakozásokkal jelentette be a Cybertruck érkezését sok évvel ezelőtt, és akkora kudarcra talán még a szkeptikusok sem számítottak, mint amit végül a Tesla összehozott. A cég nem szokott a Cybertruck forgalmáról beszélni, de most az NHTSA miatt kiderült a teljes eladási mennyiség, mivel mindre visszahívást rendeltek el.
A Tesla folyamatosan beszámol az értékesítési mennyiségekről, de azt nem közli külön, hogy mennyit ad el konkrétan a Cybertruck-ból. Az értékesítési kimutatásokban mindig összevonja a Model X és a Model S forgalmát a pick-uppal, de az már az egyesített forgalomból is látszott, hogy nagy a baj. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság pedig most felfedte, hogy mennyi Cybertruck lett hivatalosan forgalomba helyezve eddig az Egyesült Államokban összesen.
Közel 2 év alatt mindössze 63 619 Cybertruck-ot tudott leszállítani a Tesla az amerikai vásárlóknak.
2023. november 13-án indult a Cybertruck szállítása, és az NHTSA által elrendelt visszahívás 2025. október 11-ével bezárólag érint minden autót, amit Amerikában leszállított a cég. Mivel hivatalosan máshol nem kapható a jármű, így biztosak lehetünk abban, hogy tényleg ennyi a teljes állomány. Azok az autók is benne lehetnek ebben a mennyiségben, amik időközben külföldi piacokon kötöttek ki, hiszen világszerte bele lehet már futni a rendkívül egyedi megjelenésű kocsiba. Magyarországon is akad belőle.
Elon Musk eredetileg úgy gondolta, hogy a Cybertruck bombasztikus siker lesz, és megreformálja majd az amerikai pick-up piacot, átalakítva a felhasználói szokásokat. Azt hitte a Tesla vezére, hogy mostanra akár az 1 milliót közelítheti majd a tisztán elektromos hajtású „munkagép” állománya. Kezdetben arról beszélt Musk, hogy akár 500 ezer példányban fogyhat majd évente a Cybertruck, de 250 ezernél „biztosan” nagyobb mennyiségben találhat gazdára. Ez egyelőre nem jött össze, és mivel nem is igazán látszik, hogy idővel ez emelkedésnek indulhatna, nem igazán érdemes a cégnek abban reménykednie, hogy hirtelen mégis felkapott lesz.
No, de mi is a visszahívás tárgya, ami miatt most véletlenül megtudhattuk, hogy mennyi fogyott eddig összesen az autóból? Nem kell komoly dologra gondolni ezúttal, most éppen nem a panelek rögzítése vagy egyéb konstrukciós hiba van a terítéken. Elvileg az a probléma, hogy túl erős a parkolási módban az előre figyelő lámpák fénye. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóságnak van meghatározott maximális fényereje minden lámpára, és ezt a határértéket meghaladja a Cybertruck speciális első fényszórója parkolás közben.
Szerencsére a hiba nem igényel szervizes beavatkozást, szóval csak képletesen kell az autókat visszahívni. Elég a Teslának kiadni egy szoftverfrissítést, mellyel visszább fogja venni a fényerőt a határérték alá. Ez az OTA frissítés előreláthatólag hamarosan megtörténik majd. Manapság már teljesen általánosak az ilyen jellegű „visszahívások”, a Xiaomi első nagyobb visszahívási akciója szeptemberben volt, és ott is csak egy szoftverfrissítést kellett a cégnek kiadnia.