E3: Zöldfülű szereplőkkel jön a Mass Effect Andromeda

Shepard parancsnokkal ellentétben az új szereplők nem háborús veteránok, és nincs is ott mögöttük a "hátország".

E3: Zöldfülű szereplőkkel jön a Mass Effect Andromeda

Az eredeti Mass Effect-trilógiában az alaphelyzet mindig egyértelmű volt: bármelyik háttértörténetet is válasszuk, Shepard parancsnok mindegyikben egy sokat megélt, kőkemény harcos volt, aki már eleve hős, és a játék során válik belőle legenda. Éppen ezért minden helyzetben bátran és tapasztalt katonához illően tudott viselkedni, és persze remek vezető is volt ezek mellé.

Na, a Mass Effect Andromeda esetében nem ez lesz a helyzet. Mac Walters, a játék írója elmondta, hogy ez történet pont arról szól, hogy a kezdetben zöldfülű, fiatal szereplőink hogyan válnak hősökké. Ráadásul a csapatunk ezúttal nem az egyik domináns fajt képviseli a galaxisban: itt valójában mi vagyunk az idegenek, mindenki furcsán, olykor barátságtalanul tekint ránk. Ezen kívül nem számíthatunk arra sem, hogy az emberiség kisegít minket a bajban: míg az előző trilógiában ott volt mögöttünk a "hátország" (a Rendszerek Szövetsége), itt nem minden esetben lesznek meg az ideális eszközeink az adott szituáció megoldásához.

Mindez ráadásul Walters szerint a játékmeneten és az egész játék felépítésén is sokat segített. Shepard parancsnok ugyanis az eredeti trilógia történetében nem csak tapasztalt harcos volt, de nyilvánvalóan pontosan ismernie kellett a galaxist is, annak politikai és gazdasági berendezkedését, népeit is, hiszen egész életét ebben töltötte. Ezzel szemben állt az a tény, hogy a BioWare-nek viszont be kellett vezetnie a játékost mindebbe: meg kellett ismertetnie a harccal, és el kellett magyaráznia a világot.

Walters szerint a Mass Effect Andromeda mindezzel leszámol, és így a készítők is máshogy tudták megközelíteni a történetet. "Itt minden új a főszereplők számára is, így a játékos velük együtt tapasztalhat meg és élhet át mindent. Számíthatunk arra, hogy a szereplők ugyanazokat a kérdéseket teszik majd fel, amiket mi is megtennénk, ha egy ilyen kalandra indulnánk velük" - mondta a kreatív igazgató.

Ezzel együtt azért nem arra kell gondolni, hogy embereink nem tudják mi az a puska, hiszen mégiscsak egy TPS nézetű akció-RPG-ről van szó. "Fontos számunkra, hogy ettől függetlenül a játékos tudja, hogy a karakterek készen állnak a küldetésre, de sokkal fontosabbá válik, hogy miket éltek át korában. Rögtön a kiképzésről kerültek ide? Vagy vettek már részt éles bevetésen?"

Walters szerint mondhatjuk, hogy a Mass Effect Andromeda egy személyesebb történetet mesél el, mint amit Shepard parancsnokkal és társaival átélhettünk. Ugyanakkor egy pillanatra sem tévesztik szem elől, mi tette naggyá az eredeti szériát: továbbra is egy eposzi, galaxist behálózó történetre számíthatunk, ahol mindig felfedezhetünk majd valami újat, és ahol állandó meglepetések várnak ránk.

Az ígéretek szerint a karakterekkel kapcsolatban az ősz során beszélnek majd bővebben.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward