E3 2014 - Bloodborne: Nem a Souls játékok folytatása

A Dark Souls szellemi örökösének tartott Bloodborne nem folytatás lesz, hanem valami más. Valami jobb. Valami brutálisabb.

E3 2014 - Bloodborne: Nem a Souls játékok folytatása

A Sony E3-as konferenciáján jelentette be a From Software a korábban Project Beast néven fejlesztett játékot. Akkor csak egy renderelt előzetest láthattunk, ami a játékmenetről keveset árult el. Most azonban Hidetaka Miyazaki, a játék rendezője elárult néhány dolgot, amit nem árt tudnunk.

A legfontosabb, amit leszögezett, hogy ez nem egy folytatás. A From Software persze nagy sikert aratott a Demon's Soulsszal és a Dark Souls-részekkel, de Miyazaki ezektől el szeretne most szakadni. "A játékosok észrevehetnek majd hasonlóságokat a korábbi játékaimmal, de ez nem folytatás, hanem valami egészen új. A játékélmény intenzívebb lesz és magasabb szintű" - mondta.

A készítők nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a Bloodborne helyszíne, azaz Yharnham városa különösen misztikus legyen, és a játékosra várjon minden misztikum felfedezése. A 19. századi stílusjegyekből építkező város Miyazaki szerint hatalmas lesz, és lépten-nyomon valami új érdekességbe botlunk majd, melyek közelebb vihetnek minket a rejtély feltárásához.

Az már az elejétől egyértelmű lesz, hogy valami nagyon nincs rendben: "A várost egy fertőzés fojtogatja, akiket elér, azok rettenetes szörnyekké alakulnak. A legrosszabb azonban, hogy a városlakók nem tudják magukról, hogy fertőzöttek, amíg át nem változnak". Sötét, csuklyás alakok fognak ólálkodni minden sarkon, de a legnagyobb veszélyt mégis a több emelet magas, fertőzött szörnyek fogják jelenteni.

Ami a nehézséget illeti, Miyazaki ígéretet tett arra, hogy a Dark Soulshoz hasonló kihívásra kell számítani: "Folyamatosan rettegni fogsz, ha szembekerülsz egy ellenféllel. Minden küzdelem a halálodat jelentheti". Azért a készítők nem hagynak minket védtelenül, mindkét kezünkben hordhatunk fegyvert, a Dark Soulsszal ellentétben viszont itt pajzsunk nem lehet, így rá leszünk kényszerítve az agresszívabb játékstílusra.

Míg a jobb kezünket különböző közelharci fegyverek foglalják majd el (például az előzetesben látott kasza), addig a bal kezünkben lőfegyverek lehetnek. Utóbbiakat nem távolsági harcra vetjük majd be elsősorban, hanem az ellenfelek ideiglenes letaglózására - például nyitunk egy shotgun lövéssel, majd rámegyünk a közelharci kaszabolásra. Mindenképpen kezdeményeznünk kell, bele kell állnunk az ellenfél arcába, és gyorsan végezni vele, különben a szörnyek körbevesznek és hamar ellenünk fordulnak az esélyek. Kaszából egyébként több fajta van, amik között menet közben válthatunk is, sőt szükség is lesz erre, mert minden szörny ellen mást kell bevetnünk, muszáj alkalmazkodni.

Szerencsére nem leszünk mindig egyedül, kalandjaink során összefuthatunk más vadászokkal is, akik éppen bajban vannak. Ha úgy döntünk, hogy segítünk nekik, akkor később ők is megjelenhetnek majd, hogy kihúzzanak minket a csávából.

A Bloodborne-t jelenleg jövő tavaszra ígéri a From Software, kizárólag PS4-re.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward