Shop menü

CSENDBEN HÓDÍTÓ ÚTJÁRA INDULT AZ INTEL XESS TECHNOLÓGIÁJA, AMI SOKAT SEGÍTHET AZ ARC SOROZAT TELJESÍTMÉNYÉN

A technológiát már tesztelték is, így kiderült, az Intel ígéretének megfelelően a rivális gyártók videokártyáival is működik – jelen esetben egy Radeon RX 6800 XT volt a tesztalany.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Csendben hódító útjára indult az Intel XeSS technológiája, ami sokat segíthet az Arc sorozat teljesítményén

Az Nvidia DLSS és az AMD FSR technológiájához hasonló megoldás az Intel repertoárján is jelen van az XeSS formájában, amelynek lényege ugyanaz, mint a rivális technológiák esetében: a natívnál alacsonyabb felbontással rendereli le a GPU az adott játékot, a natív felbontásra történő felskálázást pedig egy algoritmus végzi el, a DLSS és az XeSS esetében külön hardverkomponensekre is támaszkodva, így a játék gyorsulhat.

Természetesen többféle beállítási lehetőség is rendelkezésre áll annak érdekében, hogy a teljesítményre vagy a képminőségre helyeződhessen a hangsúly, igényektől függően. Az XeSS persze csak Intel videokártyákon használhat dedikált gyorsítót, vagyis XMX egységeket, ami lényegében az Nvidia Tensor magjainak inteles megfelelője, a többi modellnél DP4a alapon történik a gyorsítás, ami a natív hardverhez képest lassabb lehet ugyan, de ahogy az lentebb is látható, így is képes komoly gyorsulást felmutatni.

Galéria megnyitása

Az Intel XeSS technológiájával kapcsolatban elég sok információ jelent már meg az elmúlt hónapok folyamán, sőt, igazából exkluzív teszttel is találkozhattunk, amelyek alapján ígéretesnek tűnt az Intel megoldása. Nemrégiben egy komoly mérföldkőhöz érkezett az XeSS, ugyanis elérhetővé vált a Shadow of the Tomb Raider című játék alatt, azaz végre kiaknázhatóak a benne rejlő lehetőségek, igaz, egyelőre még csak az Arc A380-as videokártyához lehet hozzájutni az Intel Arc sorozatában lapuló modellek közül, ahhoz sem mindenhol.

A megjelenés időzítése alighanem messze nem véletlen, ugyanis pont tegnap derült ki, mikor érkezik az Arc sorozat első csúcskártyája, az Arc A770-es modell, illetve az áráról is lehullott a lepel, ahogy azt korábbi hírünkben már megírtuk. A Shadow of the Tomb Raiderhez készített patch, amely az XeSS támogatást elhozta, pont szeptember 27-én jelent meg, amikor az Arc A770-es videokártyát is bejelentették.

Galéria megnyitása

Az XeSS technológia az Intel ígérete szerint nemcsak az Arc sorozatú videokártyákkal működik, hanem az AMD és az Nvidia termékeivel is. Ezt a CapFrameX készítői már le is tesztelték, igaz, egyelőre csak egy Radeon RX 6800 XT-vel próbálták ki, mekkora gyorsulást hozhat az XeSS, az eredmények a fenti diagramon láthatóak, és a natívhoz képest tényleg igen komoly előrelépésre lehet számítani átlag FPS terén.

Az Intel XeSS jelenleg az 1.0-s verziónál tart, ami a GitHubra fel is került, így most már ez a második temporális felskálázó technológia, ami ezen a platformon elérhető – az első az AMD FSR 2.0 volt. Az Intel XeSS teljes forráskódja jelenleg még nem érhető el nyílt forráskódú kiadásként, egyelőre csak egy kezdeti SDK került fel, viszont ez már így is komoly előrelépés.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére