Shop menü

CALL OF DUTY: WARZONE - A CHEATEREK, A CROSSPLAY ÉS A PS4 FURCSA ESETE

Úgy tűnik, hiába árasztják el a PC-s csalók a játékot, az Xbox felhasználói nem tudnak menekülni.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Call of Duty: Warzone - a cheaterek, a crossplay és a PS4 furcsa esete

Ahogy arról beszámoltunk, a Call of Duty: Warzone helyzete nem éppen egyszerű. A free-to-play battle royale játék nagyon hamar elképesztően népszerű lett, több mint 50 millióan próbálták már ki. Ezen kívül az alapjául szolgáló Modern Warfare-hez hasonlóan engedi, hogy a PC-s, Xbox One-on és PS4-es felhasználók együtt játsszanak. 

Ezzel még semmi gond nem lenne, azonban a többi multiplayer FPS-hez hasonlóan, itt is elkezdtek megjelenni egyre nagyobb számban a csalók, leginkább a PC-s oldalról, hiszen ott ezt jóval könnyebb megoldani.

Az Infinity Ward csak az elmúlt héten 70 ezer játékost bannolt, és nagyon eltökélt annak érdekében, hogy kőkeményen lépjen fel a cheaterek ellen. A fejlesztő megígérte, hogy hamarosan újabb biztonsági frissítéseket kap a játék, és az in-game reportolós rendszert is fejlesztik majd. Hangsúlyozták, zéró tolerancia van érvényben a csalók ellen.

Korábban azt írtuk, hogy átmeneti megoldásként  egyre több konzolos játékos kapcsolja ki a keresztplatformos multiplayert a Modern Warfare-ben és a Warzone-ban, ezzel kiszűrve egyrészt a PC-s játékosokat, másrészt pedig a másik konzolos platformot is, mert külön szűrésre ugye nem ad lehetőséget a játék. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az alapból körülbelül 20-30 másodpercers matchmaking idő felkúszhat néhány percre, és ha nem talál nekünk megfelelő mérkőzést a rendszer, akkor elkezdi kibővíteni a ping sávot.

Azóta azonban kiderült, hogy a helyzet nem ennyire egyszerű, és a PS4 felhasználói némileg jobb helyzetben vannak, mint a többiek.

Nagyon úgy tűnik, hogy valójában csak PS4-en lehet kikapcsolni a crossplay lehetőséget, annak ellenére, hogy az Activision saját FAQ-ja szerint ez minden platformon lehetséges. Ez ugyan tényleg így van az alap Modern Warfare esetében, azonban ha ezt megtesszük a Warzone-nál, akkor a matchmakinget nem engedi elindítani a játék, hanem mindenképpen a crossplay visszakapcsolására kötelez, legalábbis PC-n és Xbox One-on. PS4-en tényleg ki lehet kapcsolni a lehetőséget, ott csak egy figyelmeztetést kapunk, hogy esetleg mégis visszakapcsolhatnánk.

Az Xbox One-os felhasználók azzal próbálják megoldani a helyzetet, hogy a rendszerbeállítások között kapcsolják ki a crossplay lehetőséget, ott ugyanis akad egy olyan lehetőség, ami letiltja az Xbox Live-on kívüli szolgáltatásokkal való kapcsolódást. Ilyenkor elméletileg bekapcsolva maradhatna a crossplay a játékon belül, akkor sem engedne hozzáférést a rendszer más online keretrendszerekhez, azonban nagyon úgy tűnik, hogy ez nem igazán működőképes. A legtöbb felhasználó ugyanis ezzel az eljárással egyszerűen nem talál meccset a Warzone-ban, és ugyan néhányaknak mégis sikerült, azt is csak extrém hosszú várakozási idő után.

Egyelőre sem az Activision, sem az Infinity Ward nem kommentálta a helyzetet, ugyanis valahol logikus, hogy a fejlesztők nagyon szeretnék, ha mindenkinél bekapcsolva maradna a crossplay. Elvégre a Call of Duty: Warzone egy 150 fős móka, ráadásul hamarosan 200 fősre tervezik bővíteni, így szinte csak a crossplay engedélyezésével garantálható, hogy egy percen belül találjunk mérkőzést, sokáig pedig senki nem szeret várni.

Habár platformok közötti pontos megoszlást nem tudunk a Call of Duty: Warzone játékosairól, az viszonylagos biztonsággal mondható, hogy messze a PS4-en lehet a legnépszerűbb játék, mint ahogy ez az elmúlt években minden Call of Duty esetében így volt. Ráadásul ha a konzolokat nézzük, a világ legtöbb részén PS4-ből messze többet adtak el, mint Xbox One-ból.

Könnyen lehet, hogy PS4-en még garantálhatónak érzi az Infinity Ward, hogy viszonylag rövid időn belül talál mérkőzést a matchmaking, míg PC-n és Xbox One-on ez már nem annyira biztos. De az is lehet persze, hogy a Sony valamilyen külön megállapodást kötött az Activisionnel. Érdemes visszaemlékezni, hogy a Sony sokáig eleve elzárkózott a keresztplatformos multiplayert, pont azért, hogy megvédje a PlayStation Network játékosbázisát.

Gyakorlatilag végül a rendkívül népszerű Fortnite, és a fejlesztő Epic elképesztő nyomására engedtek csak az ügyben, azonban könnyen lehet, hogy még így is fenntartják maguknak a lehetőséget, hogy ha muszáj, akkor a felhasználók gond nélkül kikapcsolhassák a crossplayt.

Persze ez egyelőre csak találgatás, de az biztos, hogy ebben a generációban nagyon jó kapcsolatokat ápol az Activision és a Sony, hiszen míg az előző generációban a Call of Duty fő platformja az Xbox 360 volt, addig most a PS4 - ennek megfelelően itt jelennek meg elsőként különböző extra vagy exkluzív tartalmak is, és persze a különleges konzolcsomagok is mind PS4-esek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére