Mint kiderült, a From Software szélesebb közönséget céloz meg a Bloodborne-nal, mint az eddigi Souls játékokkal, de vigyáznak arra is, hogy azokat a Souls kedvelőket se érje csalódás, akik szeretik, ha játékuk kihívásokat állít eléjük.
Masaaki Yamagiwa producer a Gamescomon elmondta, hogy nem akarják elárulni régi rajongóikat, mivel ők fontos szerepet töltenek be a játék "nagyköveteiként." Viszont szeretnék, ha több ember lenne részese az élménynek, és a producer szerint az új online koncepció alkalmas lesz arra, hogy a közönség szélesebb rétegeinek figyelmét is felkeltse.
A Bloodborne fejlesztői a Demon's Souls és a Dark Souls csapatának tagjai közül kerültek ki, amik legendásan nehezek. Yamigawa elmondta, hogy a Bloodborne már nem lesz olyan brutális. A korábbi játékokban sokszor meghaltunk, és nem kis kitartásra volt szükség a részünkről. Az új esetében azonban a csapat egyik fő célja az volt, hogy ne a játékos megbüntetésére koncentráljanak. Olyan játékot akarnak letenni az asztalra, amit szeretnek a játékosok.
A producer felhívta rá a figyelmet, hogy azok, akik a Gamescomon kipróbálják a darabot, lehet, hogy túl könnyűnek fogják találni. Ez azért van, mert a demó nehézségi szintjét direkt levették, tehát a forgalomba kerülő végső verzió már jóval nehezebb lesz.