Artúr király alapján készített volna játékot a Dragon Age-főnök, megfúrta a Ubisoft vezetősége

A szexuális zaklatás miatt távozott Serge Hascoët nem szerette a dolgot.

Artúr király alapján készített volna játékot a Dragon Age-főnök, megfúrta a Ubisoft vezetősége

Ahogy azt korábban megírtuk, az elmúlt hetekben a Ubisoft több vezető beosztású alkalmazottja is távozott. Lemondott a HR-es vezető Cécile Cornet, az alelnök Maxime Béland, és a Ubisoft kanadai nagyfőnöke Yannis Mallat is, de a legtöbb szál egy emberhez vezetett: Serge Hascoët a Ubisoft kreatív igazgatója, Yves Guillemot vezérigazgató régi barátja és bizalmasa, és gyakorlatilag a vállalat játékainak atyaúristene.

Ahogy arról a források beszámoltak, Hascoët gyakorlatilag egy személyben vétózhatott meg döntéseket, és adhatott zöld utat egy játék fejlesztésének, vagy éppen kaszálhatta el azt. Éppen ezért még a cégen belül is azt hitték, hogy bármi is lesz ennek a botránynak a vége, Hascoët gyakorlatilag érinthetetlen, ám végül mégis kénytelen volt távozni.

Most pedig kiderült, hogy Hascoët döntésének következtében nem készülhetett el egy játék Artúr király legendái alapján.

A projektet a Dragon Age-sorozat kreatív igazgatója, Mike Laidlaw vezette, akit 2018-ban vett fel a Ubisoft, miután távozott a BioWare kötelékéből. A projekt kódneve Avalon volt, és a Ubisoft egyik kanadai stúdiójánál készült, akik többek között az Assassin's Creed Odyssey fejlesztését is vezették.

Egy nagy költségvetésű, nyitott világú játékot terveztek, ami Artúr királyról és a Kerekasztal Lovagjairól szólt egy "fantasy világban, tele lovagokkal és legendákkal" - mondják a belsős források. A fejlesztésben résztvevő munkatársak szerint a munka rendkívül jól haladt, és beépítettek volna egy kooperatív multiplayer lehetőséget is, hasonlóan a Capcom-féle Monster Hunter-sorozathoz.

Ezt követően azonban 2019-ben Hascoët közbeavatkozott, a projektet lelőtték, és Laidlaw is távozott a Ubisofttól.

A beszámolók szerint a Ubisoft kreatív atyaúristenének nem tetszett a fantasy körítés, és először azt követelte, hogy a játék világának "jobbnak kell lenni Tolkiennél", amiről később kiderült, hogy inkább egy ürügy volt arra, hogy leállítsa a fejlesztést. A munkatársak egyöntetűen meglepődtek azon, hogy egy ekkora fejlesztés csak azért marad abba, mert Hascoët személyesen nem kedveli a fantasy műfajt, és habár ezt követően felvetették, hogy akkor áttennék a történetet az ókori Görögországba, vagy egy sci-fi környezetbe, ezek a próbálkozások már mind hiábavalók voltak.

Meg kell hagyni, hogy Hascoët eredményessége az utóbbi években minimum megkérdőjelezhető. Habár a Far Cry és az Assassin's Creed folyamatos sikerét részben neki tulajdonítják, azonban tavaly mind a The Division 2, mind pedig a Ghost Recon Breakpoint alulteljesített, így a Ubisoft átszervezte a kreatív felügyeleti folyamatokat.

Ennek következtében Maxime Béland és Tommy François előléptetést és nagyobb felelősséget kapott a projektek ellenőrzésében, azonban mindketten alaposan érintettek az éppen zajló zaklatási és egyéb munkahelyi botrányokban, Béland pedig ezek következtében le is mondott.

Tudott róla a vezérigazgató?

Az események tükrében a Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot kapott néhány kellemetlen kérdést a befektetőktől és piaci szakértőktől. Ken Rumph elemző például a következőt szegezte neki:

"Háromféle verziót tudok felállítani arról, hogy hogy mi is történt mostanában. Az egyik, hogy ön vezérigazgatóként nem tudott a dolgokról, ami nem a legjobb. A másik, hogy talán nem tudott eleget, és többet kellett volna kérdeznie, talán ez a válasz. A harmadik pedig az, hogy tudott róla, ami megintcsak nem jó. Ezek persze csak az én felvetéseim, de máshogy is megválaszolhatja a kérdést: hogy érzi, vezérizgatóként mi az ön felelőssége ebben az egészben?"

Guillemot pedig nem válaszolt teljesen egyértelműen:

"Minden alkalommal kemény döntéseket hoztunk, amikor hasonló esetekről kaptunk információkat, és reméltük, hogy ezeknek a döntéseknek pozitív eredménye lesz. Ezt fontos kiemelni. Azonban mostanra egyértelművé vált, hogy néhány ember elárulta a beléjük fektetett bizalmamat, és nem tudtak felnőni a Ubisoft által elvárt értékekhez."

"Soha nem kötöttem kompromisszumokat az alapvető értékeim és etikám kapcsán, és sosem fogok. Úgy vezetem és alakítom át a Ubisoftot, hogy szembe tudjon nézni a ma és a holnap kihívásaival" - fejezte be Guillemot.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap