A Waymo az Alphabet egyik kísérleti projektje, ami folyamatosan viszi a pénzt hosszú évek óta, viszont eközben nagyon szépen fejlődik. A jelek szerint a 2026-os év nagyon sok változást hozhat a vállalkozás történetében, és ezért a vezetőségben is vérfrissítés jön.
A hét elején kinevezték a Waymo pénzügyi igazgatójának Steve Fielert, aki házon belüli igazolásnak tekinthető. A következő hetekben foglalja majd el az új pozícióját a szakember, aki eddig az Alphabet pénzügyi felsővezetősének tagja volt. Egyebek mellett befektetésekkel és befektetői kapcsolattartással foglalkozott az anyavállalatnál, és összességében több mint 30 év pénzügyi tapasztalat van már a háta mögött.
Steve Fieler éppen 5 évvel ezelőtt csatlakozott az Alphabethez, és az évek során többféle pozíciót is betöltött, különféle feladatokat látott el, és több kisebb projektet menedzselt. 1,5 évvel ezelőtt került a holding költségvetés tervezési és elemzési osztályának élére, ahol egyebek mellett az ületi tevékenységeket is felügyelte. Munkáját minden bizonnyal siker koronázta, és ennek köszönhetően kap most új, minden eddiginél jelentősebb kihívást.
A feltételezések szerint Fieler egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy új befektetőket találjon a Waymo mögé. Miközben azon is dolgozhat, hogy az egyre nagyobb bevételeket a lehető legjobb hatékonysággal legyen képes hasznosítani a robottaxi szolgáltatás.
A Waymo most még nem sok bevételt termel, de jövőre olyan mértékű növekedés mehet végbe, ami ezt a helyzetet megváltoztatja majd. Persze arról azért nincs szó, hogy profitot várna az Alphabet, abban még nem érdemes reménykednie néhány évig, de csökkenhetnek az általános veszteségek. Tekedra Mawakana, a Waymo társigazgatója elmondta, hogy „Steve széles körű tapasztalata kulcsfontosságú lesz abban, hogy végigvezessen minket a most következő fejezeten.”
Azt nem tudni, hogy a Waymo pontosan mennyi pénzt termel és mennyit emészt fel. Az Alphabet csak az „Other Bets” címszó alatt közöl adatokat a kísérleti projektekről együtt. Legutóbb ezek a fejlesztések 344 millió dollárt termeltek, de a sok kiadás miatt a veszteség 1,43 milliárd dollár volt. Jövőre már Japánban és Európában is üzembe áll a Waymo, miközben a tervek szerint már számos amerikai nagyvárosban elindulhat a működése.
A Waymo következő fázisához az is hozzátartozik, hogy színesebb lesz a járműpark. Két különleges megjelenésű autónak a tesztelése van folyamatban a megszokott Jaguar mellett.
Jelenleg a vállalt jellemzően I-Pace-ekkel oldja meg a személyszállítást, de éppen a napokban posztolt a Threadsen egy képet arról, hogy folyamatban van az Hyundai IONIQ 5 alapra épülő platform tesztelése. Azt is elmondta a cég, hogy ez már a hatodik generációs Waymo Drivert használja. Most még emberek ülnek a kormánynál, de ez jövőre meg fog változni. Elsőként San Francisco utcáit róhatja majd a különleges megjelenésű Hyundai robottaxi.
A másik autó, amit ugyancsak tesztel az utakon a Waymo, az a Zeekr RT, ami még szokatlanabb lesz a szemnek a forgalomban. Ez egy kisbuszhoz hasonló formát öltött kínai jármű, melynek a fejlesztéséhez is hozzájárult a Waymo csapata, hogy a végeredmény még jobb legyen. A Zeekr nagyon tágas beltérrel szolgál az utazók számára, míg a Hyundai IONIQ 5 inkább egy kompakt kocsi lesz, ami ügyesen fog mozogni a várásokban. Természetesen mindkét kocsi tisztán elektromos hajtással üzemel.