Shop menü

A VILÁG LEGGYORSABB ROLLERE TÚLMENNE AZ ÉSZSZERŰSÉG MINDEN HATÁRÁN

A Bo fejleszti a rollert, amivel szeretne a Guinness rekordok könyvébe is bekerülni, de az elsődleges cél inkább a figyelemfelkeltés lehet.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A világ leggyorsabb rollere túlmenne az észszerűség minden határán

Napjainkban az elektromos rollerek rendkívüli népszerűségnek örvendenek. Már a világ minden tájén megjelentek, és egyre többen választják ezeket néhány kilométeres utak megtételére nemcsak a városban, de egymáshoz közeli települések között is. Nagyon sokféle rollert lehet kereskedelmi forgalomban kapni, és most egy egészen érdekes fejlesztésről számolhatunk be.

A brit Bo márka felénk nem különösebben ismert, de egyébként megrendelésre minden további nélkül kiszállítják a rollereiket hazánkba is. A vállalat prémium megoldásokat szállít, és jelenleg a Model-M a legfontosabb terméke, ami egy speciális alumínium struktúrára épül. A márka mögött olyan mérnökök is állnak, akik korábban a Williams Forma-1-es csapatánál dolgoztak, és a Bloodhound szárazföldi sebességrekorder autón is dolgoztak. Szóval a sebesség megszállottjai, és most ebben a szellemiségben fejlesztenek rollert.

Milyen sebesség az, ami egy rolleren már túlzás? 20-25 km/h-s tempóval még bátran el lehet lenni, viszont a 40-50 km/h már elég meredek élmény egy ilyen kétkerekűn állva, a 60-70 km/h pedig egyenesen félelmetes lehet. De mi lenne, ha több mint 160 km/h-val lehetne haladni?

Galéria megnyitása

The Turbo néven készít a Bo egy olyan rollert, aminek a végsebessége meghaladhatja majd a 160 km/h-t, és ki is jelenti a csapat, hogy a céljuk a világ leggyorsabb rollerének megépítése, ami egy új mércét állítana fel ezen a területen. Nem meglepő módon kétmotoros konstrukcióban gondolkodik a csapat, és a vázszerkezet nagy szilárdságú fémből készül, ami gondoskodni tud a megfelelő ellenállóságról a nagy sebességű közlekedés során.

„A roller tömeg-teljesítmény mutatója jobb lesz, mint a Bugatti Veyronnak.” – jelentette ki a Bo. Azt is hozzátéve, hogy az elképzelés szerint hitelesített Guinness-rekordot is felállítana.

A tervek szerint több mint 24 kW-os teljesítményről beszélhetünk majd itt a villanymotorok párosának köszönhetően. Ez átszámolva több mint 32 lóerőt jelent, ami azért már egy motoron is egészen tisztességes haladást tesz lehetővé. A Rage Mechanics szállítja a speciális villanymotorokat előre és hátra is, és ezeknek az összehangolt vezérlését is.

Galéria megnyitása

Nagyon rövid fékutat lehet majd venni a The Turbóval, viszont nem kapott egyedi fékrendszert, hanem egy kereskedelmi forgalomban kapható terméket, a Hope Tech 4 V4-et módosította a saját igényei szerint a Bo. Ez egy különleges, négydugattyús hidraulikus fék, amit eredetileg a legdurvább terepekre készült kerékpárok számára fejlesztettek. Az első és a hátsó keréken is külön fékkörrel építették be ezeket, így mindkét keréken precízen, igény szerint lehet a fékerőt kezelni.

Rendkívül fejlett kipörgésgátlót igyekszik integrálni a csapat a rollerbe, hogy képes legyen átvinni az útra a nagy tempót biztonságosan – már amennyire itt még beszélhetünk biztonságról. A Bo szerint kiváló lesz a tapadás, és ennek köszönhetően a roller sofőrje maximális bizalommal indulhat vele útnak. A gyorsulásnál és a fékezésnél tökéletesen stabil lesz a roller, hála a Bo Safesteer szabadalmaztatott technológiának.

Mindent úgy terveznek a Bo mérökei, hogy a nagy melegedést is jól viselje a jármű, és akkor is jól üzemeljen, mikor huzamosan nagy igénybevételnek van kitéve. Minden izében úgy épül fel a The Turbo, hogy „a legkeményebb, legjobb rolleres közlekedési élményt biztosítsa”. A cég elképzelései szerint több ezer kilométert megtehetnek majd az emberek ezzel a termékkel gond nélkül, csak a kopó alkatrészekre kell majd figyelni. Itt azért a gumi és a fék is eléggé extrém igénybevételnek lesz kitéve.

Galéria megnyitása

Az akkumulátor sem hétköznapi, azt is hozzá kellett tervezni az extrém teljesítményhez. 1800 Wh-s telepről beszélhatünk itt, ami elvileg akár 240 kilométeres hatótáv megtételében is partnernek bizonyulhat. Ehhez viszont egészen biztos, hogy spórolósan kell majd közlekedni, mert a csúcstempó elérése már elég sok energiát emészthet fel. Támogatja az akkumulátor a gyorstöltést, és állítólag 1500 töltési ciklust is képes elviselni.

Galéria megnyitása

A Bo már lehetőséget nyújt arra, hogy jelezzék az emberek az igényüket, de még nem készült el a The Turbo. A vállalat egy olyan kérdőívet töltet ki mindenkivel, aki a roller után érdeklődik, amiben több, átlagos embernek szokatlan kérdés is van. Kíváncsi a cég arra, hogy milyen nagy teljesítményű motoros tapasztalatai vannak az embernek, és hogy rendelkezik-e professzionális védőfelszereléssel, ami a teljes testfelületet fedő protektoros ruhában és a bukósisakban merül ki jelen esetben.

A Bo The Turbo forgalmazásáról egyelőre nem sokat lehet tudni. Elvileg erősen limitált példányban lehet majd hozzájutni, az ára pedig nettó 29 500 dollár lehet. Magyarországról is lehet jelezni az érdeklődést a The Turbo iránt.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére