Most már hivatalosan kijelenthető, hogy a robottaxi szolgáltatások versenye elrajtolt. A Tesla Robotaxi sok éves lemaradásból kezdte a párharcot, de nagyon gyorsan próbálja a Waymóval szembeni hátrányát ledolgozni. Érdekes lesz látni, hogy mire vezet ez, a jelek szerint a felhasználók csak nyernek vele.
A Waymo által üzemeltetett önvezető személyszállító szolgáltatás 2025. március 4-én indult el a texasi Austinban, miközben a vállalat már 2020 októbere óta dolgozik ezen, csak más régiókban. A Tesla pedig Austinban indította el elsőként a Robotaxi néven futó szolgáltatását, mivel itt van a cég bázisa.
Ezek a rendszerek minden városban szigorúan szabályozott keretek között üzemelnek, meg van kötve, merre, illetve meddig mehetnek. Az első hetekben a Tesla még nagyon szűk keretek között mozoghatott, de Elon Musk csapata meg akarta mutatni, hogy gyorsan képesek bővíteni a lefedett területeket. Obszcén viccelődéssel egybekötve kiterjesztették a Robotaxi szolgáltatási területét a napokban úgy, hogy azzal már a Waymót is lekörözték.
A Tesla által lefedett terület rövid idő leforgása alatt 42 négyzetmérföldre növekedett, miközben a Waymo csak 37 négyzetmérföldes körzetben szállíthatta az embereket.
A Waymo éppen elérte a 100 millió mérföldet teljesen önvezető módban, személyi felügyelet nélkül, és úgy döntött a cég, hogy ideje megmutatni a Teslának, hogy azért bőven van tartalék a szolgáltatási területben. Egyik napról a másikra, a 37 négyzetmérföldes területet kiterjesztették 90 négyzetmérföldre. A jelek szerint a Waymo szakemberei direkt ügyeltek arra, hogy a Tesla teljes szolgáltatási területét is lefedjék, mert eredetileg a kettő között nem volt teljes átfedés.
Az embereknek így jelenleg a Tesla Robotaxi által lefedett teljes területen megvan arra a lehetőségű, hogy összemérjék az utasélményt a Waymo által nyújtottal. Így már több mint kétszer akkora területen üzemel Austinban a Waymo, mint amit a Robotaxi képes lefedni.
Persze biztosak vagyunk abban, hogy Elon Musk csapata felveszi majd a közvetlenül az arcába vágott kesztyűt. Valószínűleg már lázasan küzd a hatóságokkal a Tesla, hogy ismét bővíteni tudják a területi lefedettséget, és még nagyobb nemiszervet – vagy más egyéb mókásnak szánt dolgot – rajzolhassanak Texas állam fővárosára.
Nem volt rest azt is leszögezni a Waymo, hogy az általa üzemeltetett az egyetlen olyan autonóm taxi szolgáltatás, ami a hét minden napján, a nagy 24 órájában elérhető. Hiszen a Tesla által felvonultatott Robotaxi éjjel nem működik, csak reggel 6-tól lehet igénybe venni az utazások alkalmával.
Egyelőre a hozzáférhetősége is korlátozott, nem veheti igénybe egyszerűen bárki, míg a Waymo esetén semmi akadálya nincs ennek. Ráadásul a Waymo flottája is sokkal nagyobb, legalább 100 kocsival működik már csak Austinban, és ez még a legkisebb létszáma a különböző városokat tekintve. Eközben a Teslánál alig egy tucat autó járja az utakat. Viszont azt is hozzá kell tenni, hogy a cég már dolgozik azon, hogy a Model Y tulajdonosok a későbbiekben megoszthassák majd az autóikat a Robotaxi szolgáltatás keretében.