Shop menü

A SONY BÉNÁN TAKARTA KI A TITKOSÍTOTT ADATAIT

Ismét a Call of Duty volt a legfontosabb téma az FTC és a Microsoft közötti perben.
Török Roland
Török Roland
A Sony bénán takarta ki a titkosított adatait

Az FTC és a Microsoft közötti csatatéren, a bíróságon ismét érdekes adatok és információk cseréltek gazdát. Kezdjük rögtön Jim Ryan-nel, aki a Verge beszámolója szerint azt nyilatkozta, hogy minden kiadóval elbeszélgetett, és mindegyik egyöntetűen utálja a Game Pass-t, mert rombolja a játékok értékét. Szerinte mindenki egyetért abban, hogy pont emiatt, ha a Microsoft megbukik és nem kapja meg az Activision Blizzardot, akkor a Call of Duty nem is lenne a Game Pass része majd. 

Több fejlesztő viszont határozottan ellent mond Jim Ryan szavainak, a No More Robots alapítója a GameSpotnak, a Fotball Manager csapata pedig az Eurogamernek cáfolta az állításokat, szerintük igen is hatalmas segítség számukra a Game Pass. A SEGA tulajdonú Sports Interactive feje, Miles Jacobson persze hozzáteszi, hogy minden stúdió máshogy működik, nem mindenkinek ugyanazok a számok jönnek ki, de például a Game Pass-os sikereiknek köszönhetik, hogy el tudták készíteni a PS5-ös és az Apple változatot is a játékukból. A játékosok számát tekintve ugyanis a Game Passnak hála 2 millióról közel ötmilliósra duzzadt a bázisuk. 

A következő érdekes téma, hogy a Sony kicsit benézte a saját dokumentumai titkosítását. Az üzleti titkokat a bíróságok nem szokták feltétlenül nyilvánosságra hozni, így lehetőség van bizonyos adatok megvédésére.  

A Sony olyan filctollat használt, amivel viszont minden általuk kényesnek vélt adat nagyjából olvasható maradt, ezt pedig fel is töltötték a netre. 

Galéria megnyitása

A bíróság végül eltávolította a hanyagul kitakart képet, de ebből simán megtudhattuk, hogy a Horizon Forbidden West 212 millió dollárba került elkészíteni 5 év alatt 300 alkalmazottal, míg a The Last of Us Part II 22 millióba került 200 alkalmazottal. 

Ami viszont érdekesebb, hogy a dokumentum alapján a Sony játékosok közül 1 millió csak és kizárólag a Call of Duty-val hajlandó játszani. 

A 14 millió játékos idejének 30 százalékában CoD-ozik, 6 millió játékos pedig 70%-át tölti így el az idejének. Ami azt jelenti, hogy a közel 20 millió PlayStation játékosnak valóban fontos lehet egy Call of Duty exkluzivitás. Sőt, a Call of Duty játék maga másfél milliárd dollárt termel a Sony-nak, ám ha belevesszük az előfizetéseket, DLC-ket és a többi megvásárolható dolgot, akkor már 16 milliárd dollár bevételt hoz egy évben. 

A Call of Duty-n keresztül az FTC folyamatosan próbálja megfogni a Microsoftot, szerintük a PlayStation játékosok el fogják veszíteni a sorozatot.

A TheVerge tudósítását érdemes átlapozni a kisebb viták érdekében is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére