Shop menü

A SEGWAY E-BIKE-OKKAL KELTETTE FEL AZ ÉRDEKLŐDŐK FIGYELMÉT A CES-EN

Két teljesen különböző stílusú konstrukciót villantott Las Vegasban az elektromos önegyensúlyozó szerkezetek úttörője.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A Segway e-bike-okkal keltette fel az érdeklődők figyelmét a CES-en

A Segway az elborult elektromos közlekedő eszközöknek köszönhetően vált ismerté, de a vállalat sok dolgon ment keresztül, és a CES-en ezúttal nem az extrém konstrukciókkal, hanem pont az ellenkezőjével, nagy biztonságot nyújtó elektromos kerékpárokkal hódított az érdeklődők körében. A Ninebot égisze alatt a márka két e-bike-ot is bemutatott más termékek mellett.

A Xafari egy hagyományos bicikli vonalaival rendelkezik, és a praktikumot helyezi előtérbe, míg a Xyber nem is kerékpárra, hanem sokkal inkább egy motorra emlékeztet, és eléggé maszkulin a formavilága.

A vállalat már korábban beszélt ezekről a fejlesztésekről, és a tervek szerint az idei évben indul meg az e-bike modellek forgalmazása. Az előrendeléseket a napokban elkezdi rögzíteni a vállalat, a szállítás pedig a jelenlegi elképzelések szerint február 3-án fog beindulni. A Xyber az extravagánsabb megjelenés mellett drágább is, ezért a e-bike-ért 3000 dollárt kell majd kifizetnie a vásárlóknak, míg a társa „mindössze” 2400 dolláros összeget kóstál – és ezek még nettó értékek.

Galéria megnyitása

Noha két nagyon különböző megjelenésű termékről van szó, sok dologban hasonlítanak ezek. Szoftveresen és hardveresen is minden ugyanúgy alakul, a hajtásból és a dizájnból erednek a különbségek. A Xyber és a Xafari egyaránt biztosítja a Segway saját Intelligent Ride Systemet, ami egy sor kisebb fejlesztést fog össze, így az automatizált lámpákat, a kerékpárok intelligens zárrendszerét vagy az adaptív közlekedési funkciókat. Mindkét járműnek van egy nagy képernyője a beállítások kezelésére, és menet közben a lényeges információk megjelenítésére.

Galéria megnyitása

Az innovatív AirLocknak köszönhetően a felhasználóknak elég a gépeket letámasztani és hátra hagyni, ezt követően teljesen lezárnak maguktól, ha pedig valaki megpróbálja őket meglovasítani, a lopásvédelem azonnal aktiválódik. Támogatja az Apple Lokátor funkcióját, miközben GPS is van az e-bike-ok kelléktárában. Gyűjtik a biciklik a fitnesz adatokat, vannak IoT funkcióik, menet közben, kapcsolat nélkül frissíthetők, és okostelefonról, alkalmazáson keresztül, akár távolról is menedzselhetők.

Galéria megnyitása

A Segway szerint a Xyber kategóriát teremt, nem is igazán legális a legtöbb országban a közúti használata. 175 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, állítólag akár 6 kW-os csúcsteljesítmény leadására képes, és amennyiben kettő akkumulátor kerül bele, 180 km megtételére is alkalmas lehet egy feltöltéssel. 1440 Wh-s telepből lehet kettőt bepakolni, de működik majd egy akkuról is, ha esetleg szeretné a tömeget csökkenteni a felhasználó. A végsebesség elektronikusan van korlátozva közel 60 km/h-ra, de jól jelzi, hogy mennyire sok erő van benne, hogy mindössze 2,7 mp alatt képes közel 35 km/h-h tempóra gyorsulni.

Galéria megnyitása

Annak érdekében, hogy lehessen kényelmesen használni, több üzemmódot vonultat fel a Xyber. Eco, Sport és Race opciók közül lehet választani, a fenti adatokat a Race módban produkálja. A tervezők ballonos gumikat pakoltak a villanykerékpárra, ennek köszönhetően jobban viselkedik majd rosszabb utakon is, nagyobb kényelmet biztosíthat. A rásegítés mértéke 12 fokozatban állítható, ez is azért mozog ilyen széles skálán, mert hatalmas teljesítmény áll a vásárlók rendelkezésére, amit jól kell szabályozni a biztonságos közlekedéshez.

Galéria megnyitása

A Xafari már egy lényegesen visszafogottabb konstrukció, ami rögtön a megjelenésében megmutatkozik, ez már egyáltalán nem csalogat a csapatásra. 750 W-os teljesítménnyel tudja segíteni a tekerést, a maximális nyomatéka pedig 80 Nm. Csak egy akku megy bele, az is mindössze 936 Wh-s, viszont a takarékosabb hajtásnak köszönhetően a hatótávja így sem lesz rossz. 140 km megtételében tud asszisztálni a Xafari.

Galéria megnyitása

A vállalat ennél az e-bike-nál elsősorban a kényelmes közlekedést igyekezett kiemelni, nem pedig az nyers erőt és a teljesítményt. Ezt a járművet a cég szerint már túrázásra, városon belüli járkálásra használhatják majd az emberek. Az adaptív működésnek köszönhetően erős lejtőknél is magától kényelmesen szabályozhatja a rásegítést, így a kerékpározás minden korosztálynak egyformán élvezetes lehet bármilyen környezetben. Elől és hátul is komoly „felfüggesztések” dolgoznak, ha nem is olyan masszív rendszert kapott, mint a Xyber.

A Segway nagy reményeket fűz az e-bike kategória meghódításához, a Ninebot vélhetően abban bízik, hogy az ismert márkanevet sikeresen tudja majd kamatoztatni az új terepen is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére