Shop menü

A CYBERTRUCK DNS-ÉT IS HORDOZZA AZ ÚJ TESLA MODEL Y

Hosszas várakozást követően megérkezett a „Juniper”, és lényegesen többet változott a külleme, mint a Model 3-nak.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
A Cybertruck DNS-ét is hordozza az új Tesla Model Y

Nagyon ritka az, hogy egy Teslának megváltozik a külseje, és bár a Tesla közel sem a világ legnagyobb gyártója, a Model Y mégis folyamatosan a legnagyobb számban eladott személyautók között szerepel – alkalomadtán vezeti is a sort. Így nem szorul magyarázatra, miért is kísérte nagy figyelem a faceliftet.

A Tesla 2017-ben jelentette be a Model 3-at, majd 2020-ban azonos alapokra építve, megszólalásig hasonló dizájnnal, elindította a cég a Model Y-t. A tömegeknek szánt SUV hamar lekörözte eladásokban az elérhető szedánt, és éveken keresztül változatlan formában volt elérhető. Most viszont elérkezett a ráncfelvarrás ideje.

Kínában jelentette be a vállalat a Model Y új verzióját, ami elég alaposan eltávolodott a Model 3-tól, de azért a rokoni szálakat fel lehet benne fedezni, miközben már a Cybertruckból is „van benne egy vonóval”.

Galéria megnyitása

A Juniper kódnéven fejlesztett Model Y leginkább szemből változott meg. Az új orrkialakítás már egyértelműen a Cybertruckot idézi, de szerencsére nem kapott olyan éleket, amivel az európai ember legfeljebb a konyhában találkozik. Az új lámpa az, amit a pick-up ihletett. Egy csíkban fut végig a világítótest a jármű elején, és alatta egy másik csíkban van még kiegészítő fény. Szellőzőrések már az eredeti Modell Y-on sem domináltak, ebből a szempontból itt sem más a helyzet, csak alul van egy jelentősebb légbeömlő.

Galéria megnyitása

Oldalról sok látványosságot nem tartogat a Juniper formája, kialakítása, még az aerodinamika szempontjából számító ívek is ugyanúgy futnak, mint korábban. A hátulja viszont már igencsak megváltozott a ráncfelvarrás során a járműnek. Az új lámpát elég jól eltalálták a tervezők. Úgy sikerült teljesen átrajzolni ezt a részt, hogy egyszerre lett domináns, merész és mégis elegáns. A Tesla felirat éppen csak felsejlik a lámpa alatt, ami az egész autó hátulját átszeli. Nőtt az újdonság a generációváltással, 47 mm-rel hosszabb lett.

Galéria megnyitása

A Model Y a maga nemében már eddig is egy nagyon alacsony légellenállással rendelkező kocsi volt, de azért az új dizájn egy kicsit még tovább javította a helyzetét. A 0,23 Cd-t sikerült 0,22 Cd-re lefaragni. Részben már ennek köszönhető az, hogy egy kicsit jobb lesz a hatótávolság, A CLTC mérési ciklus szerinti adat 554 km-ről 593 km-re növekedett a hátsókerékhajtású kivitelnél. Állítólag a Model Y „Juniper” már kicsit csendesebb utazást tesz lehetővé, új felniket is kapott, és egy új kék szín is bekerül a kínálatba.

Galéria megnyitása

Az utasok nemcsak, hogy nagyobb csendet, de jobb szórakozási lehetőségeket is kapnak a facelift révén. A központi képernyő 15 colos, és a legtöbb funkciót ezen keresztül lehet elérni. Az infotainment közeget egy AMD Ryzen alapú rendszer hajtja meg, de az nem derült ki pontosabban, hogy milyen hardvert használ. Van már kijelző a hátsó sorban ülők számára is, az utasok kiszolgálására. A Teslákban a hangzás elég jó szokott lenni, itt sem lehet majd ebben hiba, hála a 16 hangszórós rendszernek.

Galéria megnyitása

Mindemellett a Tesla megtartotta az indexkart, a jelek szerint ez már annyira kiverte a biztosítékot a Model 3 esetén, hogy itt nem merte a cég meglépni.

A Model Y kényelmesebb belteret is kapott, jobbak lesznek az ülések. Van már hangulatvilágítás is, ami a Tesla szerint ugyancsak javíthatja az utazási élményt. Megnövekedett a ráncfelvarrással a csomagtér is, ami mindenképpen jó hír a vásárlók számára.

Galéria megnyitása

RWD és 4WD kivitelekben egyaránt elérhető lesz a Model Y új variánsa, idővel valószínűleg a mostaniaknál erősebb verzió is készülhet. Ezek az autók egyaránt 400 V-os rendszerre építenek. A töltés minden esetben maximum 250 kWh-val történhet.

A hátsókerekes jármű 220 kW-os teljesítményt nyújt majd, és 5,9 mp alatt tudja le a 0-100 km/h-s sprintet. Az akkumulátor itt a CATL-től származik, LFP alapú és 62,5 kWh-s. A négykerékhajtású Model Y elől egy 137 kW-os motort vonultat fel egy 194 kW-ossal a hátsó tengelyen, ezzel a hajtással tud 4,3 mp alatt 100 km/h-s tempóra gyorsulni. A Model Y 4WD-ben elvileg LG akku található NMC technológiával és 78,4 kWh-val.

Galéria megnyitása

A Tesla a generációváltással nem növelte meg jelentősen az árakat, mindössze 5 százalék körüli drágulást tapasztalhat a kínai közönség. Reményeink szerint nemzetközi szinten sem lesz más a helyzet.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére