A Huawei már masszívan benne van a járműiparban, noha saját autót egyáltalán nem gyárt. Jelentős partnerei vannak ezen a területen, akikkel szoros együttműködésben fejleszti a járművekbe szánt technológiákat a legkülönfélébb területeket érintően. Ide tartoznak az akkumulátorok is, amiről most érdekes hír érkezett.
Kutatásra és fejlesztésre a Huawei csillagászati összegeket költ, és egy ideje már olyan technológiákat is igyekszik létrehozni, melyekkel az elektromobilitás a következő szintre emelhető. Ezért fejleszt a cég új akkumulátorokat, ráadásul az új akkutechnológiák egyéb területeken is jól jövedelmezők lehetnek a jövőben. Egyre nagyobb szükség van a fejlett energiatárolókra, nemcsak az autókban, hanem a nagyobb üzemekben, irodákban, és otthoni környezetben is.
A Huawei most az akkumulátorfejlesztésben ért el áttörést a beszámolók szerint. A cég olyan technológiát szabadalmaztatott, amit alkalmazva a jövőben elérhető lesz a villanyautókkal akár a 3000 kilométeres hatótávolság egyetlen feltöltést követően, és a töltési folyamat is lezavarható lesz mindössze 5 perc alatt.
Nem meglepő módon szilárdtest-akkumulátorról beszélhetünk, amire az egész iparág óriási várakozásokkal tekint. A kínaiak szabadalmával létrehozott akkumulátor elvileg 400 és 500 Wh/kg energiasűrűséget lenne képes elérni, ami messze túlmutat az általános, villanyautókban jelenleg használt telepek energiasűrűségén – főleg, ha az LFP egységekre gondolunk.
A szabadalmi leírás részletezi az elektrokémiai stabilitás javításának újszerű megközelítését is egyebek mellett. A szakemberek elképzelése az, hogy a szulfid-elektrolitokat nitrogénnel doppingolják, így a lítium határfelületen fellépő káros reakciókat képesek kezelni. Ezek régóta akadályozzák a szulfid-alapú akkumulátorok kereskedelmi forgalomba hozatalát. A Huawei koncepciója a biztonságot és a teljes élettartamot kívánja növelni azáltal, hogy enyhíti a degradációt ezen a kritikus kapcsolódási ponton.
Már évek óta foglalkoztatja a Huawei-t az akkumulátorok innovációja, és az idei évben sem ez az első szabadalmaztatott eljárása. Korábban már levédetett a cég olyan eljárást, amivel a szilárdtest-akkumulátorokba kerülő komponens kezeléséhez kapcsolódott.
Természetesen fontos azt elmondani, hogy egyelőre még szó nincs arról, hogy egyhamar kereskedelmi forgalomban elérhető autóba kerülne az a telep, ami a varázslatosnak hangzó 3000 km-es hatótávot, vagy akár csak az 5 perces gyorstöltést tudná. Egyelőre nincs olyan infrastruktúra, ami ilyen egységet képes lenne kiszolgálni. De mindenképpen izgalmas az, hogy a mérnökök már kezdik megérteni azokat az eljárásokat, amikkel ez a távolabbi jövőben kivitelezhető lesz.
Azt felsorolni is lehetetlen, hogy mennyi vállalat dolgozik jelenleg a szilárdtest-akkumulátorokon. Mondhatni minden autógyártónak vannak erre vonatkozó elképzelései, miközben magától értetődő módon a legnagyobb akkumulátorgyártókat is foglalkoztatja ez a technológia. A teljesség igénye nélkül, beszélt már ilyen fejlesztésekről a CATL és a BYD, továbbá a Toyota, a Kia, a Nio és a Xiaomi is dolgozik ezen, de említhető Panasonic, valamint a Samsung is.
Kínában a legfrissebb információk szerint már több mint 7600 szabadalmat jegyeztek be egy év alatt a szilárdtest-akkumulátorokhoz fűződően. Globálisan az ilyen jellegű szellemi tulajdonok közel 40 százaléka kínai szereplőkhöz köthető. A CATL 2027-ben szeretne gyártásba vinni egy hibrid szilárdtest-akkumulátort, amivel 350 Wh/kg energiasűrűséget érne el.