Az Orbic olyan technológiával szerelte fel a Barcelonában kiállított kerékpárját, amit egy mobiltelefon is megirigyelne. A márka nem biciklis berkekből jön, sokkal inkább ismert az USA-ban a hálózati eszközei által, de valószínűleg úgy gondolta, hogy valami igazán figyelemfelkeltő dologgal kellene a MWC-n felvonulni, és ez sikerült is neki.
Az egyszerűen csak 5G e-Bike névre hallgató kerékpár cseppet sem hétköznapi megoldásokat vonultat fel. Rögtön a kormány közepén szemet szúrhat az érdeklődőknek egy hatalmas színes képernyő. 7 colos panelt építettek ide a tervezők, ami elvileg kellően nagy fényerővel rendelkezik intenzív napsütés mellett is. Ezen lehet majd menet közben figyelni a sebességet, a megtett távot vagy éppen az akkumulátor töltöttségét, hiszen elektromos bringáról beszélhetünk.
Viszont itt a képernyő sokkal többet is tud, ki lehet rá tenni például egy térképet, és képes arra is a rendszer, hogy megjegyezze a megtett útvonalat, amit utólag meg is lehet osztani róla. Sőt mi több, menet közben valós idejű helymegosztást is tud a kerékpár, annak köszönhetően, hogy mobil hálózati modemmel is fel van szerelve és akár 5G hálózatokra is képes kapcsolódni. Ezzel pedig még közel sem értünk a lehetőségek végére.
Három kamera is található a kerékpárban, és mindegyiknek lényeges szerepe van. Előre egy 64 megapixeles kamera került, amivel lehet majd a tekerések alkalmával fotókat készíteni a tájakról, valamint a videózást is támogatja az 5G e-Bike, szóval akár összefoglaló videókat is készíthet a beépített kamerával a felhasználó. Van egy kamera hátul, ami csak 2 MPixeles, de 140 fokos a látómezője, és ennek az a feladata, hogy MI alapú tárgyfelismerést is bevetve jelezzen a képernyőn arról, ha valami közeledik a kerékpáros mögött.
A harmadik kamera talán a legérdekesebb, vagy éppen a legfeleslegesebbnek is aposztrofálhatnánk. Ez a képernyő mellé került, 8 megapixeles értékelőt használ, és ebből már kitalálható, hogy mi a feladata. Bizony, videohívások bonyolítását teszi lehetővé. Szóval az emberek beléphetnek majd egy Zoom beszélgetésbe, miközben a természetben „csapatnak” éppen. Állítólag ennek kapcsán még nem döntötték el, hogy engedélyezett lesz-e menet közben, vagy csak álló helyzetben lehet majd videotelefonálni a biciklin.
Android operációs rendszerű az „infotainment” rendszer, és a Qualcomm QCS6490 chip dolgozik benne. Ez nagyjából a Snapdragon 778G lapkának az ipari használatra szánt megfelelője. Ennek megfelelően a teljesítménnyel biztosan nem lesz gond. Több sportalkalmazás elérhető lesz rajta gyárilag, munkára fogható például a Strava, és lehet hozzá csatlakoztatni Bluetooth-on olyan eszközöket, mint például pulzusmérő vagy pedálfordulat figyelő.
A bevezetőben arról írtunk, hogy a kerékpár utasként fogja vinni azt, aki felpattan rá, ami elsőre kicsit pejoratívan hangozhat, de az az igazság, hogy itt egy olyan fejlett elektromos hajtás található, hogy ez tényleg könnyűszerrel leküzdhetővé teheti a legnagyobb emelkedőket is – beállítástól függően. Egészen 45 km/h-s sebességig képes lesz elektromos meghajtással segíteni, és tudna nagyobb tempót is, csak a törvények adta keretek nem engednek ennél többet. Számolni kell azzal is, hogy piactól függően ennyire sem lesz majd képes.
Az nem derült ki, hogy milyen erős villanymotor található benne, de egészen biztos, hogy nincs miért szerénykednie. A kerékpár eleve olyan ballonos gumikat kapott, hogy a fatbike jelző is minden gond nélkül rásüthető. Ennek köszönhetően nagyon kényelmesen mozoghat akár durvább terepen is. A fentieknek megfelelően pedig a felhasználó meg is örökítheti az útját az erdei, hegyi túrák alkalmával. A hatótávja 100 km körül alakulhat, de ez erősen függ majd a terepviszonyoktól.
Az Orbic 5G e-Bike árával és megjelenésével kapcsolatos információval nem rendelkezünk, de a cég azt elmondta, hogy az 5G elérés előfizetéses rendszerben történő biztosításával is szeretne majd itt bevételhez jutni.