A Planescape: Torment 1999-ben jelent meg, és minden túlzás nélkül az egyik legnagyszerűbb szerepjáték, ami valaha készült. A Baldur’s Gate, a Baldur’s Gate 2 és az Icewind Dale továbbfejlesztett verzióját, valamint a Baldur’s Gate: Siege of Dragonspeart készítő Beamdog ezúttal ezt a legendát vette elő egy kis ráncba szedésre.
A munkában részt vett az eredeti játék vezető dizájnere, Chris Avellone is, aki egyfajta kurátorként működött közre a fejlesztésben, illetve abban, hogy néhány modern elem beépítésével a szerepjáték-rajongók új generációját is megnyerhessék az alkotásnak. Szintén ezt a célt szolgálja, hogy számos platformra kiadják majd az új változatot: lesz Windows-, Linux-, Mac-, iOS- és Android-verzió is.
A változtatások között szerepel a játékmeneten való fejlesztés, a hibajavítások és a grafikai tuning. Újrahangszerelték a zenét, a kezelőfelület most már akár 4K-ban is pompázhat, de lehetőség van a tabos kijelölésre, a területeken való zoomolásra, illetve van combat log és gyorslootolás is.
A Beamdog nagy fába vágta a fejszéjét, ha fejleszteni akarnak a játék által nyújtott élményen. A Baldur’s Gate Enhanced nem sikerült rosszul, de az új karakterek sokak véleménye szerint valahogy nem illettek teljesen oda, nagyrészt feleslegesek is voltak, a Planescape pedig sokkal jobban támaszkodik a szövegekre és karakterekre, mint a Baldur’s Gate valaha tette. Ráadásul nem csak az eredeti verzió minőségét kell elérniük, de ott van az elmúlt húsz év alatt rárakódott legenda-státusz is – hogy fejlesztünk egy ilyen alkotáson anélkül, hogy katasztrófa lenne belőle?
A Beamdog nagyot erősített írói részlegén tavaly, mikor az év elején „bezsákolták” a korábban a BioWare-nek dolgozó David Gaidert, és ahogy említettem, Avellone is jelen volt a fejlesztésnél, így az esély azért bőven megvan arra, hogy valami jót kapunk majd. A végeredményről mindenesetre mi is beszámolunk nektek.
A Planescape: Torment Enhanced Edition április 11-től lesz elérhető, további képeket a www.planescape.com oldalon találhattok a játékból.