A program a HRP Europe Kft-vel partnerségben kerül megszervezésre.
MIRŐL SZÓL
Az iPon, Magyarország egyik vezető webáruháza, a HRP-vel partnerségben elindítja a közép-kelet európai régió első online-retail alapú üzletfejlesztési programját, mely olyan, Magyarországon elérhető termékkel/szolgáltatással rendelkező startupok és innovatív kisvállalkozások számára hirdet versenyt, akik már piacképes termékkel vagy szolgáltatással rendelkeznek. A program nem kér sem tulajdonrészt, sem kizárólagosságot a nyertesekről.
A program olyan, Magyarországon elérhető termékkel/szolgáltatással rendelkező innovatív vállalkozásoknak hirdet versenyt, akik -iparágtól függetlenül- valamilyen innovatív, piackész termékkel vagy olyan szolgáltatással rendelkeznek, ami "pénzre váltható és mérhető". Felnőtt tartalmú és ötlet szintű megoldásokat a program nem fogad be.
DÖNTŐSÖK
DIOO Digitális Okosjáték Óvodásoknak
- Iskolaérettség teszt és felkészítő rendszer, 16 létfontosságú képesség területén mérjük/fejlesztjük a gyereket 2500 különböző szintű játékkal.
- A DoBox az első vezeték nélküli, hordozható dokkoló állomás Apple eszközök számára.
- Egy vegán rizskészítmény, melyet elsősorban sportolók számára fejlesztettünk az energiazselék természetes alternatívájaként.
- Egy végtelenül egyszerű, plug & play machine monitoring megoldás a gyártó kkv-k számára.
- A CHEQ belső kommunikációs eszköz lehetővé teszi a vezetőség és az alkalmazottak számára, hogy valós idejű üzenetekkel tudjanak kommunikálni egymással, és automatizálják az ügyintézést.
RECnGO (a közönségszavazás nyertese)
- Egyszerűen használható multistreaming közvetítő szoftver, amely az online valós idejű műsorgyártást és műsorkészítést teszi lehetővé mobileszközökkel a legnagyobb platformokra, nagystúdiós költségvetések nélkül.
A beérkezett pályázók közül, akiknek pályázata hiánytalan és a verseny szempontjainak is megfelelnek, a következő lépéseken keresztül kerül kiválasztásra a három nyertes:
- Egy 18 fős, független szakmai zsűri értékeli a beérkezett pályázatokat.
- Közönségszavazás, melynek során a jelentkezőknek lehetősége van a saját kapcsolati hálójuk támogatását élvezni.
- A zsűri döntését és a közönségszavazás eredményét figyelembe véve, az iPon, a HRP és az XO.company vezetősége kiválasztja a három nyertest.
A versenyzés folyamata a következőképpen fog kinézni:
Első lépésben ki kell tölteni a jelentkezési ívet ami alapján a szakértő zsűri fogja rateingelni a jelentkezőt. Ez a rateingelés online zajlik, nem konszenzus alapú, tehát a zsűrik egymástól függetlenül fogják döntésüket meghozni.
Ezzel párhuzamosan lesz egy közönség szavazás is, ahol minden jelentkező a saját networkjét tudja megmozgatni, hogy szavazzon rá. Ez alapján lesz 5+1 jelentkező, 5 a zsűrik által kiválasztva és 1 a közönség szavazás alapján kiválasztott startup lesz. Második fázisa a versenynek, hogy a kiválasztott 6 cég pitchel online, ami nem egy klasszikus pitch, inkább egy beszélgetés. Ez alapján lesz kiválasztva 3 cég.
Harmadik fázisa a versenynek egy bootcamp, ami július 14 es augusztus 13 között zajlik, összesen 6 aktív munkaórát vesz majd igénybe egy kiválasztott hét alatt. Az időpont egyeztetés minden fél részéről rugalmasan történik, hiszen mind az iPon, HRP és a startupok is elfoglaltak.
Végül augusztus végén, szeptember elején, remélhetőleg, egy szabadtéri networking esemény keretében lesznek bejelentve majd a nyertesek, egyfajta sorrend is lesz, első, második és harmadik helyezett.
- Jelentkezési időszak: 2021 április 19. - június 20.
- Zsűrizés és közönségszavazás: 2021 június 25. - július 9.
- A döntősök bejelentése és a 3 nyertes interaktív kiválasztása: 2021 július 14. - augusztus 13.
- Eredményhirdetés, szabadtéri networking eseménnyel és sajtótájékoztatóval, tervezetten augusztus vége - szeptember elején, a vírushelyzet függvényében
A PROGRAM PARTNEREI
Az iPon a hazai e-kereskedelmi piac egyik meghatározó, folyamatosan erősödő szereplője, 37.7 milliós éves oldalletöltéssel. A 2004 óta működő innovatív vállalkozás folyamatos növekedése már a kelet-közép európai régióban is megindul, így jelenléttel bírnak Ausztriában, Horvátországban, Romániában és Szlovéniaban is, a webáruházi tevékenység mellett pedig online magazint is üzemeltetnek, amely beszámol az IT világ és a hardverek legújabb trendjeiről, emellett tudományos, játék és filmes rovattal is rendelkeznek. Mindemellett aktív social média jelenléttel (több, mint 61.000 Facebook követő) operálnak, hírleveleiknek több, mint 400 ezres elérése van, és egy több, mint 80.000 feliratkozóval büszkélkedő Youtube csatornát is üzemeltetnek, melynek kapcsán ismert véleményvezérekkel dolgoznak együtt, illetve szorosan együttműködnek pl. a Speedzone-nal is.
A HRP közel 42 milliárd forintos éves árbevétellel 150 gyártó több tízezer termékének nagykereskedője, a játékkonzoloktól az egyedi PC konfigurációkon és felhőmegoldásokon keresztül a vállalatirányítási rendszerekig, és több, mint 3 ezer viszonteladó partnerrel állnak szerződéses kapcsolatban. A hardver- és szoftverdisztribúción túl az oktatás és a tanácsadás területén is aktívak. Közel három évtizedes sikeres működésük és folyamatos fejlődésük titka az innováció iránti elkötelezettség, az alázat és a nyitottság.
Az XO.company egy nemzetközi, magyar-dán alapítású innovációs tanácsadó ügynökség, mely -többek közt- a világ legnagyobb független startup-ökoszisztéma versenyének, a Global Startup Awards-nak is a szervezője, ezáltal hatalmas kapcsolatrendszerrel és 8 éves nemzetközi tapasztalattal rendelkeznek innovációs programok és versenyek tervezésében és lebonyolításában.