A 3DMark fejlesztését végző UL Benchmarks csapata egy fontos frissítést eszközölt a Ray-Tracing képességek tesztelésére használható Solar Bay benchmark esetében: fokozták a színpad összetettségét és a különböző effektek részletességét, ennek köszönhetően még több erőforrást igényel majd a teszt futtatása. Annak érdekében, hogy az eredeti Solar Bay teszt is megmaradjon, az új kiadást egy külön teszt formájában, Solar Bay Extreme néven adták ki, és kifejezetten azért készítették, hogy a legmodernebb hardverrel szerelt asztali- és mobil konfigurációk képességeit még jobban ki lehessen használni.
A Solar Bay Extreme a népszerű Solar Bay alapjait viszi tovább, de kiegészült néhány extra terheléssel is, például a durva és a fényes felületeken megjelenő tükröződések részletesebbek, így több erőforrást igényelnek, de az üvegfelületeken látható tükröződések minősége is javult, valamint az irányított megvilágításból származó finom árnyékok részletességén is csiszoltak – ezekhez mind-mind Ray-Tracing funkcionalitást vetettek be. A színpad is bonyolultabb lett, komplexebb felépítéssel rendelkezik, ugyanis hozzáadtak egy második összeszerelő állomást is, ahol a rivális csapat építi saját kis fejlesztését, ezáltal mind a Ray-Tracing terhelés nőtt, mind pedig a komplexebb geometriából fakadó számítások mértéke magasabb lett, ezáltal a hardvert sokkal jobban megizzasztja az új teszt, mint az eredeti kiadás. Az új verzió a korábbi ígéretek szerint magasabb, 1440p-s felbontás mellett futhat, valamint összességében ötször nagyobb terhelést jelent Ray-Tracing teljesítmény-igény terén, mint az eredeti kiadás.
A fejlesztőcsapat természetesen megtartotta a keresztplatformos felépítést is, minden platformon az adott környezetre jellemző API köré épül a teszt, pont azért, hogy jobban modellezze, milyen technológiai lehetőségeket kamatoztathatnak a játékokban a fejlesztők, valamint azt is megmutatja, ezek mennyire terhelik le az adott hardvert. A teszt így jobban megmutatja, hogyan változik a teljesítmény az egyes hardverek és driverek mellett, valamint azt is szemlélteti, mire számíthatunk valós helyzetekben, játékok alatt.
Az új teszt Windows alatt a DirectX 12, Android alatt a Vulkan, míg az Apple platformjain a Metal API mellett működik. Az eredményeket össze lehet hasonlítani, adatbázisba kerülhetnek, valamint rendelkezésre áll egy beépített stressz-mód is, ami segít a hardver viselkedésének megfigyelésében, már ami a stabilitást és az esetleges túlmelegedésből fakadó lassulást illeti.
A 3DMark Solar Bay Extreme ingyenesen elérhető az érvényes 3DMark licenccel rendelkezők számára, egyszerű frissítésként szerezhető be, illetve a frissen megvásárolt 3DMark csomag részét is képezheti, ha még nem rendelkezünk licenccel. A 3DMark beszerezhető a Steam, az Epic Games, vagy éppen a 3DMark.com kínálatából is.