Shop menü

SZINTE A TELJES MOBILSZEGMENS PROFITJA AZ APPLE ZSEBÉBE VÁNDOROL TOVÁBBRA IS

Az Apple-ön Samsungon túl nem is igazán van olyan cég, akinek a hardveres eladások komoly bevételt biztosítanak.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szinte a teljes mobilszegmens profitja az Apple zsebébe vándorol továbbra is

Az okostelefonok piaca elképesztően torz arcát tudja mutatni olyankor, amikor az eladási számokat összevetik a bevételi adatokkal, arról nem is beszélve, hogy a nyereség szempontjából milyen a helyzet. Lényegében az Apple és a Samsung mellett csak az tud érvényesülni, aki nem remél nagy profitot.

A Counterpoint kutatóintézet rendszeresen veszi szemügyre a piaci helyzetet több szempontból is, és most három olyan grafikont rendezett össze, amik rávilágítanak arra, hogy miért tűnt el mostanra rengeteg ismert márka a piacról. Nagyjából esélytelenül indul az, aki valódi profittal szeretne ma okostelefon nagy mennyiségben értékesíteni. Ez lényegében csak az Apple-nek megy, és még a Samsung az, akinek jut valamennyi pénz az elszámolások végén.

Galéria megnyitása

2021 második negyedévében a Xiaomi elérte, hogy a második legnagyobb gyártóvá vált az eladási számokat tekintve, és még a Samsungtól sem maradt el túl sokkal, miközben maga mögé utasította az Apple-t. A Samsung nagyjából 16 százalékos piaci részt szerzett, a Xiaomi 14 százalék körül zárt, az Apple pedig 13%-on állt meg. A nagy triót messze lemaradva követte nagyjából azonos szinten 8-9%-os piaci szerepvállalással az Oppo és a Vivo, a Huawei pedig brutális mélyrepülésben mindössze 3% környékére esett vissza.

Galéria megnyitása

Ezek az információk nem újak már, de lássuk, hogyan alakult a helyzet eközben a bevételeket figyelembe véve. A Counterpoint összeállítása alapján a forgalom 40 százalékát magában generálta az Apple, döbbenetes, 25 százalékos előnyt kiharcolva a második helyet behuzó Samsung előtt. A dél-koreaiak mindössze 15%-os bevételi részt tudtak szerezni. A Xiaomi a harmadik helyen pedig hozzávetőlegesen 10%-kal zárta az előző negyedévet.

Galéria megnyitása

A Vivo és az Oppo ebből a szempontból nagyjából ugyanazt az arányt tudta tartani, mint az eladási mennyiséget tekintve, szóval nem rossz a helyzetük, 8-9 százalék körül tanyáztak le, miközben a Huawei pedig továbbra is nagyjából 3%-os eredményt mutatott fel. Ezen a téren már látni azt, hogy a Xiaomi például jóval olcsóbban értékesíti a mobiljait, az átlagos eladási ára a Counterpoint statisztikája alapján bőven a Vivo, az Oppo és a Huawei mobiljai alatt alakul – nem beszélve persze az Apple-ről és a Samsungról.

Galéria megnyitása

Az igazi feketeleves viszont a profitnál jelenik meg. A cupertinóiak az iPhone-ok révén a nyereségnek a 75 százalékát tudják behúzni az első öt gyártó között, ami egy szédületesen magas arány. Ugyanakkor rekordról nem beszélhetünk, mivel 2020 utolsó negyedévében még bőven 80 százalék felett is járt ez a mutató. A Samsungot 62 százalékkal előzi meg az Apple, tehát a Galaxy modellekkel a teljes nyereségnek a 13 százalékát sikerül zsebre tenni. Más pedig nagyon nem is ért el említésre méltó profitot.

Galéria megnyitása

A Vivo egy hajszállal megelőzte ebből a szempontból az Oppót, és mögöttük szorosan pedig a Huawei futott be, de ezek a vállalatok már mind 5% alatti részesedésen osztoznak az okostelefonok szegmensének profitjából. De még nem is ők az abszolút vesztesek, azt a címet ugyanis a Xiaomi érdemelte ki.

A Xiaomi több éve nem zárt ennyire alacsony profittal negyedévet. Lényegében a teljes nyereségét arra áldozta, hogy megszerette az eladási számok szempontjából a második helyet. Mindössze 1 százalék körüli mutatóval bír, de a Counterpoint nem is részletezte pontosan az eredményét, a grafikon magáért beszél.

Galéria megnyitása

Nehéz azt megmondani, hogy ez a nyomasztó helyzet mit eredményez majd, de talán azok a vállalatok, akik most ott vannak a toplistán, már úgy alakították ki a stratégiájukat, hogy képesek így is fennmaradni. A Huawei minden bizonnyal tovább csúszik majd hátra és a helyét stabilan át fogja venni a Realme, felérve a toplista hatodik helyére – a BBK Electronics harmadik toplistás tagjaként.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére