Bejelentette a OnePlus az új mobiljai globális rajtját, így széles körben elérhető lesz a OnePlus 12 és a OnePlus 12R is. Részben ennek kapcsán készült egy friss interjú a vállalat ügyvezető igazgatójával, Kinder Liuval, aki meglehetősen zavarba ejtő magyarázattal szolgált arra, hogy miért támogatják rövidebb ideig az eszközeiket a konkurenseknél.
Samsung, Google, Fairphone – ezek a cégek már több mint ötéves szoftverfrissítést nyújtanak a zászlóshajóik esetén, a OnePlus szerint viszont ez túlzás.
A Tom's Guide kapott arra lehetőséget, hogy beszélgethessen Liuval az újdonságok megjelenését követően. A OnePlus ügyvezetője örömét fejezte ki annak kapcsán, ahogy a média reagált a OnePlus 12 és 12R modellek megjelenésére. Állítólag elképesztően sok előrendelést regisztráltak, több mint 200 százalékkal több előrendelés jött a friss OnePlus 12-re, mint egy évvel ezelőtt a OnePlus 11-re. Ezzel párhuzamosan pedig a OnePlus 12R modell esetén is nagyon sokan fejezték ki az érdeklődésüket azzal, hogy feliratkoztak a várólistára.
Kinder Liu beszélt arról, hogy a OnePlus meghallgatja a felhasználók visszajelzéseit, és igyekszik mindenki igényeinek megfelelni. Erre pedig remek példa, hogy a OnePlus 12 és 12R rendelkezik infravörös porttal is, ami korábban nem volt biztosított. Állítólag sokan kérték ezt, hogy tudják a mobiltelefonról kezelni a kevésbé okos otthoni eszközeiket – főleg Indiában volt ez kiemelten várt fejlesztés.
A hosszú szoftvertámogatás is egy olyan dolog, ami a felhasználók érdekét szolgálja, és az emberek igényeihez igazodva kell erről gondoskodnia a vállalatoknak. A OnePlus azonban ezen a fronton nem követi le a legnagyobb riválisait. A OnePlus 12 négy főverziós frissítést kap majd jelen állás szerint, biztonsági javításokból pedig 5 éven keresztül fog részesülni. A OnePlus 12R pedig már csak 3 Android és OxygenOS frissítésben reménykedhet jelenleg, 4 évnyi biztonsági támogatás mellett.
Egy éve is hasonló volt már a helyzet, és akkor még ezek a számok elmentek, mostanra azonban a Pixel 8 és 8 Pro, valamint a Samsung Galaxy S24 is hétéves garantált támogatással érhető el. Azonban Kinder Liu szerint ezzel nincs gond, sőt mi több, igazából véleménye szerint a riválisok butaságot ígérnek. A OnePlus ügyvezetője szokatlan módon próbálta leírni, hogy mi a probléma a túlzásba esett ígéretekkel a szoftvertámogatás frontján.
„Képzeld el, hogy a telefonod egy szendvics” – mondta. „Néhány gyártó most azt állítja, hogy a szendvicsük tölteléke – a telefonjuk szoftvere – hét év múlva is fogyasztható lesz. Azt azonban nem mondják, hogy a kenyér a szendvics esetén – maga a felhasználói élmény – négy év múlva már penészes lehet. A hétéves szoftverfrissítési ígéret nem számít, ha a telefonnal kapcsolatos többi élmény szörnyű lehet.” – magyarázta Liu.
Tehát az ügyvezető szerint 4-5 évig lehet a mostani felsőkategóriás okostelefonokat jó felhasználói élmény mellett használni. A jövőben érkező szoftverfejlesztések már inkább hátrányosak lehetnek az eszközöknek, mint az előnyükre válhatnak. Ez talán részben igaz, hiszen a hardverigény ez idő alatt biztosan növekedni fog, de arra már nem tért ki külön a szakember, hogy a biztonsági javításokat ettől függetlenül miért ne lehetne hosszabb ideig garantálni.
Azért bízunk abban, hogy ha komolyan gondolják, hogy csak ez az akadálya a dolognak, akkor azért az évek múlásával a tapasztalatok alapján felülvizsgálhatják a mostani döntésüket. Hiszen a szoftverfrissítés megtoldásának nem lesz akadálya 4-5 év múlva. Láttunk már ilyet például a Samsungnál.