Marcus Fenix fia a Gears of War 4 főszereplője

De ezen kívül is egy rakás újdonságot tudtunk meg végre a játékból. Visszatér a horrorhangulat!

Marcus Fenix fia a Gears of War 4 főszereplője

Az amerikai GameInformer magazin hamarosan egy 14 oldalas cikkel jelentkezik a Gears of War 4-ről, amiből végre kiderül számos olyan információ a játékról, ami eddig kérdéses volt. Habár tulajdonképpen minden kérdéses, hiszen egy rövid játékmenet-bemutatótól eltekintve még semmit nem láthattunk belőle.

Szóval, ami a történetet illeti, a már megszokott Sera bolygón járunk, 25 évvel a harmadik rész eseményei után, ahol ugyebár az Immulsion fegyver beindításával rendeztük le az ellenfeleket. A probléma csak annyi, hogy ez aztán elpusztított minden fosszilis nyersanyagot, továbbá alaposan felkavarta a bolygó működését, ugyanis azóta pusztító viharok tombolnak, amik leginkább olyanok, mintha egy vulkánkitörés és egy tornádó egyesült volna. Az emberiség a kihalás szélére került, hatalmas falakkal körbevett városokban próbálnak meg túlélni.

A játék fontos része lesz az időjárás. A készítők alapvetően négy kategóriát különböztetnek meg: az erősebb széllökésektől kezdünk, majd innen jutunk el a legbrutálisabb viharig, ahol már csak a túlélésünkért tudunk küzdeni, harcolni nem igazán. Az időjárás ugyanis befolyásolja majd a lövöldözést, így érdemes lesz a szélirányt figyelembe venni a küzdelemkor: ha hátulról fúj, akkor segíthet nekünk, de ha szemből, akkor hátráltathat. Persze az ellenfelekre is érvényes mindez, így ezt nagyon okosan ki tudjuk használni ellenük.

A készítők elmondták, hogy vissza akarnak térni az első Gears of War horrorisztikusabb, intimebb hangulatához, szemben a második és harmadik rész totális háborúra koncentráló történetével. Már az is erre utal persze, hogy külső elemeket kell túlélnünk. A környezet felépítésekor Olaszország északi részéből merítettek inspirációt, így lesz sok erdő, lesznek erődök és hasonló dolgok.

A játék három főszereplő köré épül, akik közül az első JD Fenix, a legendás Marcus Fenix fia. A srác csatlakozott a COG-hoz, azonban onnan egy titkos esemény miatt meg kell szöknie, és így tulajdonképpen árulóvá vált. Ezek után választása nem lévén a COG-on kívül működő kívülállókhoz verődött, akik külön táborokban tengetik életüket. Vele van régi barátja, Del is, illetve a harmadik szereplő Kait, akit már a kívülállóknál ismernek meg, és szakterülete a túlélés.

A kampány ott kezdődik, hogy főszereplőink táborát megtámadja egy misztikus erő, ami csak őket hagyja életben. Elindulnak felderíteni, hogy mi állhat a történések mögött, és innentől a teljes sztori 24 órán belül játszódik le. Mivel a háború után a rengeteg locust hallottat egyszerűen csak tömegsírokba dobáltak be, úgy gondolják, ennek köze lehet az eseményekhez. Az új ellenség jelen esetben a The Swarm, amin belül ugyanúgy többféle bakát találunk majd, mint a locustnál. Az erdőben hatalmas gubószerű dolgokból szörnyű, de közel emberszerű alakok másznak elő, akik első evolúciós fázisukban leginkább közelharcban jelentenek veszélyt, később azonban már fegyvereket is tudnak használni. A fejlesztők ezen kívül olyan szörnyekkel is kísérleteznek, mint az E3-as demóban látott Pouncer, ami a játékos harci stílusához igazítja a sajátját - ha nyílt terepre megyünk, mérgező dolgokat lő ránk, ha fedezékben maradunk, akkor belejön az arcunkba.

A fedezékrendszer természetesen alaposan továbbfejlődik. A készítők azt szeretnék elérni, hogy nagyon könnyen lehessen átlendülni bármilyen fedezéken, és lerúgni vagy leszúrni a mögötte található ellenfelet - de az ellenfelek is ki tudják majd szedni a játékos karakterét a fedezék mögül, szóval csak óvatosan! Újdonságként jön be, hogy viszonylag rövid távra csinálhatunk egy lerohanást, és vállal fellökhetjük a szörnyeket. Teljesen dinamikus fedezékrendszerről beszélnek egyébként, így már nem feltétlenül kell csak a falakra, vagy a lehelyezett, derékmagasságú dolgokra gondolnunk.

Nagy hangsúlyt fektetnek a többjátékos módra: a készítők szerint az eredeti Gears of War esetében körülbelül 9:1 arányban oszlott meg a fejlesztési idő az egyjátékos és többjátékos mód között, de később a folytatásoknál rájöttek, hogy ez hiba volt, és sokkal inkább ráfeküdtek a multiplayerre. A negyedik résszel meg akarnak felelni a hétköznapi játékosoknak, és az eSport-rajongóknak is, továbbá azt is megígérték, hogy a horda módok rajongói sem fognak csalódni.

Végül pedig: visszatér a kétfős kanapés kooperatív, de az online co-op módokról még nem beszélnek (már mi a kampányt illeti), mindenesetre meglepetés lenne, ha nem lehetne irányítani mindhárom főszereplőt.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward